عضو فراکسیون نجات دریاچه ارومیه باانتقاد از هزینه تراشی‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه، گفت: سال گذشته 729 میلیارد تومان برای احیای این دریاچه درنظر گرفته شد که بخش وسیعی از این مبلغ تنها صرف مطالعات، حق ماموریت و چاپ کتاب شد که هیچ نتیجه‌ای نداشت.

به گزارش مشرق، نادر قاضی‌پور درباره آخرین وضعیت دریاچه ارومیه، گفت: در حال حاضر ارتفاع آب این دریاچه نسبت به سال گذشته 10سانتیمتر کاهش پیدا کرده و مشخص نیست که اعتبارات درنظرگرفته شده  برای نجات این دریاچه کجا هزینه شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان نسبت به احیای دریاچه ارومیه، افزود: متاسفانه اعتبارات تنها صرف همایش‌ها، مراسم‌ها و ماموریت‌های برخی افراد در سازمان های مرتبط با مسائل زیست محیطی می‌شود.

قاضی پور با یادآوری تشکیل کارگروهی برای احیای دریاچه ارومیه در دانشگاه صنعتی شریف، ادامه داد: به طور حتم احیای این دریاچه هیچ ارتباطی با دانشگاه شریف ندارد زیرا این دانشگاه صنعتی بوده و در دانشگاه‌های ارومیه گروه آب وتوجه به بحران آب وجود دارد که آنها خود می توانند مسائل این دریاچه را به خوبی رصد کنند، اما متاسفانه پایتخت نشینان به فکر احیای این دریاچه و مشکلات مرزنشینان نیستند.

وی تاکید کرد: متاسفانه عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه صرفا هزینه تراشی است وبه بهانه احیا و نجات دریاچه ارومیه احداث سد در آذربایجان غربی را تعطیل کردند ولی سدسازی در سایر استانها را به اتمام رساندند که همه این موارد به نوعی ظلم به مردم آذربایجان غربی است، بنابراین تاکید می کنم که سازمان محیط زیست باید دراین خصوص پاسخ دهد که اعتبارات درنظرگرفته شده صرف چه اموری شده است.

عضو فراکسیون نجات دریاچه ارومیه با اشاره به هزینه تراشی‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه، تصریح کرد: سال گذشته 729 میلیارد تومان برای احیای این دریاچه درنظر گرفته شد که بخش وسیعی از این مبلغ تنها صرف مطالعات، حق ماموریت و چاپ کتاب شد که هیچ نتیجه‌ای برای احیای این دریاچه نداشت.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس