کد خبر 424713
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۳

سخنگوی وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه گروهک داعش بسیار خطرناک است، گفت: بدون تردید این گروهک بر مناطق جدیدی سلطه خواهد یافت.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون طی اظهاراتی سوال برانگیز عنوان کرد: داعش اخیرا موفقیت هایی را کسب کرده است ولی مطمئنا دیگر همانند گذشته با عناصر داعش تعامل نخواهد شد و آنها نمی توانند مثل گذشته باهم ارتباط و هماهنگی داشته باشند.

وی افزود: به اعتقاد من مسئله حائز اهمیت این است که به تصویر کلی مبازه با داعش نگاه کنیم، ما سقوط الرمادی و تدمر را جدی نگرفتیم، اما اکنون اعتراف می کنیم که داعش بسیار خطرناک است. به ادعای سخنگوی پنتاگون داعش تلاش خواهد کرد به شهرهای بیشتری حمله کند و بدون تردید موفق خواهد شد مناطق جدیدی را تحت کنترل خود درآورد.

کربی تصریح کرد: ما نیاز به بردباری استراتژیک داریم، ما در ابتدا گفتیم که نبرد علیه داعش سه تا پنج سال طول خواهد کشید و در این مدت در مقاطعی داعش موفقیت هایی را کسب خواهد کرد.

وی همچنین طی سخنانی معنا دار یادآور شد: موضوعی که بارها نادیده گرفته می شود این است که راه حل تنها نظامی نیست بلکه زمانی موفقیت نهایی به دست خواهد آمد که تلاش های سیاسی در عراق و سوریه به نتیجه برسد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محسن از اصفهان ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    باید منتظر استفاده داعش از سلاح های جدیدی باشیم که امریکایی ها برای برتری تروریستها نسبت به نیروهای مردمی در اختیار آنها قرار می دهند.
  • صادق ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    [ (زمانی موفقیت نهایی به دست خواهد آمد که تلاش های سیاسی در عراق و سوریه به نتیجه برسد.) ] يعني سهم ما را بدهيد، تا مشكل حل بشه!
  • عباس ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    غلط میکنند با اربابشان آمریکا
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    لپ مطلب امریکا اینه میگه تا بشار هست داعش هم هست والسلام
  • ابي ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    امريكا به دستور اربابش اسرائيل هيچ وقت نمي خواد داعش از بين بره... تا نيروهاي بسيج مردمي عراق مي خوان حمله كنن سريع موضع ميگيرن كه اينا شيعه هستن وبا اهل سنت بد رفتاري مي كنن ولي داعش كه داعيه دار حمايت از اهل سنت هست هر غلطي دوست داره مي كنه وكسي هم صداش در نمياد ....
  • محسن ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    داعش سگ دست اموزخودامریکایی هاست پس اونهابهترمی دونندکه داعش چطوری عمل می کندونقشه اش چیست.
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    باید وارد عمل شد و آنان را درنطفه خفه کرد وگرنه خدای نکرده باعث دردسر برای ما خواهند شد
  • علیرضا ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    وقتی میگه منتظر تصرف بیشتر شهر ها توسط داعش باشیم یعنی برنامه ها از قبل ریخته شده و الان موقع عملیاتی کردنشه لعنت به اون خوی کثیفت آمریکا لعنت به اخلاق خوک صفتت لعنت به سرتا پات چقدر کثافتی که میبینی اینهمه زن و بچه و مرد دارن سر بریده میشن و نشستی و خنده میکنی و از جنگ بین مسلمانها لذت میبری لعنت به همتون ... لعنت به همه اونایی که حتی به اندازه سر سوزنی از آمریکا طرفداری میکنن از این خوک کثیف
  • علی ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    و مکروا و مکر الله، والله خیر الماکرین. انشاءالله این مورد داعش هم به یکی دیگر از موارد غافلگیری ایالات متحده تبدیل بشه و خدا با این فتنه راه اسلام واقعی را از جعلی به همه بشریت نشون بده. دوستان باور کنید به خاطر ایجاد هزینه برای جمهوری اسلامی ناخواسته کاری کردند که همه پیروان ادیان دیگر به نجابت و حقانیت و اصالت راه اهل بیت و اسلام ناب دارن گرایش پیدا میکنند. اینها بیشتر از نام اسلام و تشیع نام تسنن را نابود کردند. البته ما با دوستان اهل تسنن در یک جبهه ایم و اونها رو برادران خود میدونیم ولی برادران ما باید بیشتر از ما به فکر پدیده داعش باشند تا آبروداری کنند.
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    و همچنین گسیل نیروهای جنایتکار جدید از طرف انگلیس و آمریکا با تجهیزات جدید به قصد کمک به گروهکهای تروریستی تکفیری
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    داره غیرمستقیم میگه تا اهداف ما به ثمر نرسه داعش رو تضعیف نمی کنیم و نمی گذاریم هم سقوط کنه. میگه یک چشم انداز چند ساله برای داعش ترسیم کردیم. تجزیه عراق و از بین رفتن سوریه اولشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس