کد خبر 424552
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

وزیر خارجه روسیه نسبت به گسترش فعالیت گروه تروریستی داعش در منطقه هشدار داد و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی را نیازمند همکاری کشورهای منطقه خواند.

به گزارش مشرق، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) طی سخنانی در کنفرانس بین‌المللی امنیت و ثبات در منطقه سازمان همکاری شانگهای با اشاره به اقدامات گروه تروریستی داعش عنوان کرد: در حال حاضر داعش نه تنها مخفیانه بلکه در مقابل چشم جهانیان اقدام به اشغال پالایشگاه‌های نفت می‌کند بلکه در حال نزدیک شدن به مرزهای کشورهای منطقه است.

وزیر خارجه روسیه نسبت به گسترش فعالیت این گروه تروریستی در منطقه هشدار داد.

وی بر توجه به افغانستان به خصوص در زمینه مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و افزود: همچنین در این زمینه مبارزه با تروریسم در منطقه از اهمیت زیادی برای کشورهای منطقه برخوردار است.

لاوروف با بیان اینکه در حال حاضر در حال تلاش برای مبارزه با جرایم فرامرزی هستیم، خاطرنشان کرد: زیرا بی ثباتی به سمت مرزهای ما در حال گسترش است.

وزیر خارجه روسیه با ذکر این نکته که بسیاری از جوانان به سمت ایده‌های افراطی گرایش پیدا کرده‌اند، گفت: برای مبارزه با این قضیه باید کشورها دست به کار شوند. 

لاوروف ادامه داد: برای مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و مواد مخدر تمام تلاش‌ها را به کار بگیریم و این مستلزم همکاری تمام سازمان‌های حاضر در منطقه از جمله سازمان همکاری شانگهای است تا ثبات در منطقه برقرار شود و ما آماده همکاری در این زمینه هستیم.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس