کد خبر 424023
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷

یکی از اعضای هیئت ریسه فدراسیون فوتبال از محرومیت علیرضا فغانی داور دیدار تیم‌های تراکتورسازی و نفت تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر در حالی با قهرمانی سپاهان به پایان رسید که در دیدار تیم‌های تراکتورسازی و نفت اتفاقات عجیب و غریبی رخ داد که در نهایت باعث شد تا این دیدار تا چند هفته همچنان مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرد و از سوی دیگر حتی پای نهادهای بالاتر از فدراسیون فوتبال از جمله وزارت ورزش و حتی ریاست جمهوری نیز به پرونده این دیدار باز شود.

بر همین اساس برخی از مسئولان اعتقاد داشتند که قضاوت بحث برانگیز علیرضا فغانی در این دیدار و اخراج بی مورد تیموریان از یک سو و نگرفتن پنالتی محرز به سود تراکتورسازی از سوی دیگر باعث ناکامی تراکتورسازان در دیدار هفته پایانی لیگ برتر و عدم قهرمانی این تیم شده است.

در همین راستا شنیده می‌شود کمیته داوران برای فغانی به خاطر قضاوت ضعیفش در این دیدار محرومیت در نظر گرفته است که به این ترتیب این موضوع نشان می‌دهد ضعف فغانی در این دیدار محرز بوده است.

شهرام دبیری، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در این خصوص  گفت: با آقایان کفاشیان و اصفهانیان صحبت‌هایی داشتم و ظاهراً کمیته داوران به این نتیجه رسیده است که قضاوت داور مسابقه در این دیدار ضعیف بوده است و نسبت به این موضوع نیز برخوردهای لازم انجام شده اما به خاطر محدودیت‌های قانونی و اینکه معمولاً عرف بر این نیست که محرومیت داوران اعلام رسمی و عمومی شود، این محرومیت هم به صورت رسمی اعلام نخواهد شد.

وی ادامه داد: محرومیت فغانی یعنی اینکه به این نتیجه رسیده‌اند که وی با توجه به حساسیتی که این دیدار داشته است، قضاوتش ضعیف بوده و محرومیتی نیز برای وی درنظر گرفته شده است اما از لحاظ قانونی نمی‌توانند آن را اعلام کنند.

دبیری تأکید کرد: کمیته داوران قبول کرده که فغانی قضاوت ضعیفی داشته و طبق مقررات با وی برخورد شده و محرومیتی نیز برای وی درنظر گرفته شده است.

البته پس از اعلام این خبر مسعود مرادی و فریدون اصفهانیان در گفت و گو‌هایی جداگانه این خبر را به نوعی تکذیب کردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    مشکل اصلی خود تبریزی ها بودن..........دوست نداشتند از بین خودشون مقصر رو انتخاب کنند................انداختند گردن فغانی بدبخت.........قطع اینترنت و موبایل کار فغانی بود؟؟؟؟؟
  • ali ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    گل اول تراکتور که لطف فغانی به تراکتور بود. کارت زرد اول آندو درست بود. دیروز بازیکن ذوب آهن گل زد و چون داشت وقت تلف می کرد، محسن ترکی بهش کارت داد. عین حرکت آندو. کارت زرد دوم آندو هم که درست بود. مقصر کسی هست که 80 هزار نفر رو سر کار گذاشت. برید یقه اونو بگیرید
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    باتمام احترامی که براش قائلم قضاوتش دراون بازی خداییش ضعیف بود
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    فغانی قربانی شد فقط برای آنکه پورسانت مدیران تراکتورسازی و رسانه های وابسته و همبسته از محل نگهداشتن مربی ضعیفی مانند اولیویرا حفظ شود! بخدا قسم اگر نفت یک گل دیگر می زد و قهرمان می شد این دقفعه دیوار دیدار قبلی نفت را محروم می کردند و می گفتند نفت با اشتباه داوری در بازی ماقبل آخر برنده شده است! همه اش برای آنکه وقتی خواب بودیم دشمن در آذربایجان بیدار بود.
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    آقای فغانی شما قربانی سیاست بازی های نماینده تبریز شدید . نزدیک انتخابات مجلسه و .......
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    گل گفتی. مقصر خود مسئولان تبریز هستند
  • ابراهیم ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    اونایی که فغانی رو تبرئه میکنن.... اولا که اون گل اول تراکتور اصلا خطا نبود...مدرکش هم تو سایتها موجود هستش..اینکه فنایی گفته خطا بوده دلیلی نمیشه واقعا خطا بوده باشه..از پش دروازه هم فیلمبرداری شده که نشون میده خطا نیست.. دوما این فغانی شما، قبلا تو بازی تراکتور با سپاهان تو اصفهان، وقتی تراکتور یک بر صفر جلو بود یه پنالتی کاملا اشتباه به نفع سپاهان میگیره سوما شما که داور رو مقصر نمیدونین همونایی نیستین که به داور آرژانتینی و استرالیایی(بنجامین ویلیامز) اعتراض میکردین؟؟ . . امیدوارم مشرق عدالت به خرج بده و این نظر من رو تائید کنه
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    2 یا 6 جلسه ! !واقعا متاسفم اگه اشتباه این داور درتراکتور در بازی با نفت بود می تونستیم بگیم ایشون اشتباه کرده و قابل اغماضه اما این آقا هم در بازی رفت تراکتور با سپاهان (گل آفساید خلعتبری) و هم در بازی برگشت( پنالتی جنجالی روی پریرا) 4 امتیاز کامل را از ما گرفت این آقا تو این 3 باری که برای تراکتور سوت زده دچار اشتباهات فاحشی شده با این تفاسیر بازم می توان این نوع قضاوت ها را سهوی دانست ؟اونایی هم که می گن این داور اشتباهی نداشته مقصر کسان دیگه ای هستند در جواب اونها فقط یه چیز می توان گفت و آن هم این است که انشاالله شما و تیم های محبوبتان از قضاوت های عادلانه ی ! این آقا اونم در بازی های حساس بهره مند بشید
  • ن ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    مسخره با این کامنت. فغانی دو جلسه محروم میشه از یه تیم قهرمانی وگرفت
  • حیدر ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    فغانی داد و فغان 27میلیون اذربایجانی رو در اوورد!البته عمدی نبود ولی بپذیریم خیلی بد قضاوت کرد در هر حال حتی خوده اصفهانیام ازین قهرمانی مثل 4دوره قبلشون راضی نیستن گرچه معتقدم سپاهان یکی از بهترین تیمهای ایران و بلکه اسیاس..
  • سید ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    فغانی درود بر شرفت....فغانی با این کارها خراب شدنی نیست...
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    اگه شرف داشته باشه آره.!
  • nima ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    یه مملکت دیدن وفهمیدن که این آقا گند زده.حتی رییس جمهور هم دید حق ناحق شده شخصا ورود کرد.ولی شماها..هنوز دنبال پرتقال فروشید.مثلا فکر میکنید اگه نظری خلاف جهت جامعه بدبد روشنفکرید وخیلی میفهمید..واقعا قابل ترحم هستید
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    طرف 2تا سوت تو آسیا زده تو زمین همچین به بازیکن ها اخ وپیف میکنه انگار ...کولینا..ست..من تراکتوری نیستم ولی به خدا این فغانی از رفتارش کاملا عقده ای بودنش مشخصه...
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    فغانی از وقتی رفت تو چندتا میادین خارجی سوت زده اومده برای اینکه میخواد خودشو متفاوت از داواورهای دیگه نشون بده تصمیم های عجیب غریبی تو زمین میگیره..جاسم کرار رو هم همین جوری اخراج کرد.سر هیچ وپوچ.میخواد خودشو مدیر نشون بده .بلد نیست.
  • ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    دیواردیگه چیه!!؟؟ اسم خداروهم بی خودی قسم نخور چونکه قسم دروغ کفاره داره وگناهه
  • سیروس ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    کاملا به حق، تا وقتی که فرصت طلبها تو تبریز دنبال تجزیه باشن حرامه تبریز روی قهرمانی رو ببینه.
  • امیر تبریز اوغلی ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    در کشوری هستیم که حتی اذری ها نمی تونن یک کامنت هم بزارن و تایید نمیشه. کدام حق .کدام حقوق.....
  • ابراهیم ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    خوده من هم کامنت گذاشتم اونم بدون هیچ توهین و ایرادی...اما این سایت تائید نکردش
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    چه ربطی به داور داره؟ وقتی تو یه شهر فرهنگ اتفاده از اینتزنت نیومده و تا یکی جو کیده بازی اونور مساویه همه جوگیر میشن این چه ربطی به داور داره؟ مطمئنا قهرمانی حق نفت بود. اگه تراگتور اون بازی رو اواخر بازی انجام نمیداد نفت باز هم گل میزد چون تراکتور تیمش از هم پاشیده بود.
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    اقا اینا رو ول گنید چرا یکی به تخلف طرفدارای تراکتور رسیدگی نمیکنه که ریختن تو زمین؟ اینهمه داور داریم که اشتباه کردن.حق استقلال و پرسپولیس رو بارها خوردن ولی چرا اونا رو اینجوری پیگیری نکردید مطمئنا اونها هم اگه اشتباهات داوری نبود قهرمان میشدن. یعنی نراکتور چون اندرانیک اخراج شد قهرمان نشد؟؟؟؟؟؟؟ کادر فنی و باقی بازیکنا و مدیر عامل و غیره بی تقصیرن؟ اصلا تراکتور چرا وقت کشی کرد؟ انصافا مسئولین و مربی نفت خیلی مرد هتن چون تگه تراکتور وقت تلف نمیکرد راحت دو تا گل دیگه میزدن. همونجور که تو چند دقیقه راحت بازی باخته رو ماوی کردن و تراکتور کلا بی روحیه بود. الان یکی بگه چرا تیمهای دیگه قهرمان میشن هواداراشون نمیان وسط زمین چرا تیمهای دیگه قهرمان نمیشن هواداراشون شهرو داغون نمیکنن؟ بعد انتظار دارن حق اظهار نظر و کامنت هم داشته باشن. اصلا اینترنت رفتن رو بذاریم کنار با یک تلفن زدن میشه نتیجه اونیکی بازی رو فهمید. نکنه اگه میدونستن بازی اونور به نفع سپاهانه میاونستن گل بزنن؟؟؟؟ چند سال پیش هم میگفتن سی هزار نفر میشه صد درصد و حق ما رو تو نظر نجی برنامه نود خوردید. یارو میگفت 914 بتس فکر مکرد با یه خط چند بار میتونه پیامک بده . هوادارای استقلال یا پرسپولیس یه همچین کاری میکردن ده جلسه محروم میشدن. مگه اونزمان که از استقلال و پرسپولیس امتیاز کم شد هواداراشون چی کار کرده بودن؟
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    عرضه داری کامنتم رو بدون سانسور تائید کن..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس