کد خبر 423284
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۸

باشگاه پارما که چندین هفته است سقوطش به لیگ دسته دوم فوتبال ایتالیا محرز شده شاید حتی به دسته چهارم سقوط کند.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پارما در فصل جاری سری A با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم کرد به طوری که همین چند ماه پیش اتحادیه لیگ‌ حرفه‌ای فوتبال ایتالیا با پرداخت وام پنج میلیونی یورویی به باشگاه پارما که به خاطر بدهی بیش از 100 میلیونی یورویی‌اش در معرض ورشکستگی قرار داشت، موافقت کرد تا این تیم باسابقه بتواند با خروج از شرایط بحرانی فصل جاری مسابقات فوتبال سری A را به پایان برساند. این باشگاه که در پرداخت دستمزد بازیکنان و کادرفنی‌اش ناتوان است در اواخر ماه مارس 2015 حتی تا آستانه ورشکستگی‌ پیش رفت.

بر اساس ادعای سران این باشگاه ایتالیایی، پارما متقاضیانی برای خرید دارد هرچند هنوز پیشنهاد رسمی در این خصوص دریافت نشده است. با توجه به شرایط اگر در چند هفته دیگر خریداری پیدا نشود پارما به نوعی از نقشه فوتبال ایتالیا محو خواهد شد و مجبور می‌شود تا از لیگ آماتور کار خود را از نو شروع کند.

آلبرتو گوئیتو، یکی از مدیران باشگاه پارما در کنفرانس خبری گفت: 9 خریدار علاقمند به خرید باشگاه پارما هستند و همه آنها شانس خرید امتیاز این باشگاه را دارند. فدراسیون فوتبال ایتالیا هم این هفته طی نامه‌ای به اطلاع ما رساند که وام پنج میلیونی که باشگاه‌های دیگر سری A به ما دادند جزئی از بدهی ورزشی باشگاه پارما محسوب نمی‌شود. خریدار جدید با پرداخت بدهی باقیمانده می‌تواند کار تیم را از سری B پیگیری کند.

مشکل اصلی پارما در حال حاضر بدهی ورزشی این باشگاه است و باید با پرداخت دستمزدهای به تعویق افتاده بازیکنان، کادرفنی و بدهی‌اش به باشگاه‌های دیگر بدهی خود را به حداقل ممکن برساند تا پیش از تاریخ 9 ژوئن 2015 (19 خرداد 94) شرایط ثبت‌ این تیم در سری B ایتالیا فراهم شود.

ریکاردو آندا، یکی دیگر از مدیران باشگاه پارما هم عنوان کرد: بدهی ورزشی باشگاه پارما بیش از 79 میلیون یورو بود ولی حالا به رقم 27 میلیون یورو کاهش پیدا کرده است. ما حتی یک یورو هم به باشگاه‌های خارجی بدهکار نیستیم.

بیشتر بدهی باشگاه پارما از طریق توافقی که با بازیکنان این تیم برای بخشیدن 75 درصد از دستمزد دریافتی‌شان صورت گرفته، کاهش پیدا کرده است. از تاریخ جولای 2014 (تیر ماه 93) هیچکدام از بازیکنان و اعضای کادرفنی پارما مبلغی بابت دستمزدشان دریافت نکرده‌اند حتی آنهایی که در نقل و انتقالات زمستانی از این تیم جدا شدند یا قراردادشان را به طور توافقی فسخ کردند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس