کد خبر 422784
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

شرکت خودروسازی کره‌ای و چندملیتی هیوندای موتورز در بیانیه‌ای علام کرد که نتیجه انتخابات فیفا مورد قبول نیست و از سویی، احتمال لغو قرارداد با فیفا وجود دارد.

به گزارش مشرق، شرکت خودروسازی کره‌ای و چندملیتی هیوندای موتورز، که از مهم‌ترین حامیان مالی فدراسیون بین‌المللی فوتبال به شمار می‌رود، بر نگرانی بسیار ناشی از بازداشت‌های اخیر و گزارش‌های مربوط به فساد در فیفا تاکید کرد گفت که رخدادهای مرتبط را از نزدیک دنبال خواهد کرد.

این شرکت که همراه شرکت کیا، پنجمین خودروسازی بزرگ جهان به شمار می‌روند و در سال 2010 و برای 10 سال با فیفا قرارداد امضا کرد، خبر از احتمال فراوان قطع همکاری خود با فیفا را داده است.

شرکت هیوندای-کیا همراه غول‌های تجاری بزرگی مانند نوشابه‌سازی کوکاکولا، شرکت پوشاک آدیداس، شرکت مبادلات مالی ویزاکارت، رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد و آبجوسازی بادوایزر، از حامیان جام جهانی 2018 روسیه هستند.

گفتنی است که هیوندای موتور به همراه کیا موتورز، از زیرمجموعه‌های هیوندای موتور گروپ به‌شمار می‌آیند، که در حال حاضر پس از شرکت‌های جنرال موتورز، گروه فولکس‌واگن و تویوتا، به‌عنوان چهارمین خودروساز بزرگ جهان، شناخته می‌شود.

پس از بازداشت‌های اخیر در سوئیس، هیوندای-کیا بیانیه‌ای صادر کرد که نشان می‌دهد، ممکن است قرارداد خود را مورد بازبینی قرار دهد. در این بیانیه آمده است که نتیجه انتخابات فیفا مورد قبول نیست.

سخنگوی این شرکت تاکید کرد: این کار را به عنوان شرکتی که اولویت خود را معیارهای اخلاقی و شفافیت می‌داند، انجام می‌دهد و از نزدیک رخدادهای مربوط به بازداشت‌ها را دنبال می‌کند.

به تازگی هفت نفر از مقام‌های ارشد فدراسیون جهانی فوتبال، به اتهام فساد مالی، در سوئیس بازداشت شدند.

فیفا فعالیت 20 نفر از اعضای خود از جمله دو معاون پیشین را تعلیق کرده است.

بلاتر اکنون ممنوع‌الخروج است و نمی‌تواند سوئیس را ترک کند.

پلاتینی، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا یوفا نیز خواستار کناره‌گیری بلاتر شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس