رافا بنیتز با بیان اینکه رئال‌ مادرید تنها به دنبال قهرمانی است و کسب عنوان دومی برای این تیم اصلاً خوشایند نیست گفت: امیدوارم روزی هم که من قصد ترک سانتیاگوبرنابئو را داشتم رفتاری مشابه آن چیزی که با آنچلوتی شد با من بشود.

گروه ورزشی مشرق - رافائل بنیتز اسپانیایی دو فصل نسبتا موفق و البته بدون جام را با ناپولی سپری کرد و ناباورانه به نیمکت رئال مادرید پرافتخار رسید و روز گذشته (چهارشنبه) رسما در سانتیاگو برنابئو به عنوان جانشین کارلو آنچلوتی معرفی شد.

سرمربی اسبق اوساسونا، والنسیا، لیورپول، اینترمیلان و چلسی با یک ناکامی ناپولی را ترک کرد و در دیدار آخر سری Aمقابل لاتزیو شکست خورد تا سهمیه لیگ قهرمانان را هم از دست بدهد.

سرمربی جدید رئال مادرید؛ منجی یا نابودگر +کارنامه

این سرمربی 55 ساله چند قهرمانی مهم را با تیم های مختلف کسب کرده؛ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا با لیورپول در فصل 05-2004، دو قهرمانی لیگ اروپا با والنسیا (04-2003) و چلسی (13-2012) و قهرمانی سوپرکاپ اروپا با لیورپول (2005).

شاید برای هواداران رئال این سوال پیش بیاید که آیا بنیتز می تواند در نقش منجی رئال ظاهر بشود یا لقب نابودگر را به یادگار خواهد گذاشت؟ شاید مرور کارنامه رافا در دو فصل اخیر در پاسخ به این پرسش کمک کند:

شکست
یووه در دوحه
رافا و ناپولی در فصل جاری به یک افتخار بزرگ دست پیدا کردند و آن شکست دادن یوونتوس در سوپرکاپ فوتبال ایتالیا بود. در آن دیدار که به میزبانی قطری ها و شهر دوحه برگزار شد دو آرژانتینی سرشناس گلهای مسابقه را به ثمر رساندند تا نتیجه در پایان 120 دقیقه، 2-2 مساوی باشد.

دوشنبه اول دی ماه سال 93 توز در دقایق 5 و 106 برای یووه گل زد و هیگواین در دقایق 68 و 118 برای ناپولی.
در ضربات پنالتی هم ستاره خط حمله یووه بر خلاف بازی چارچوب دروازه ناپولی را گم کرد تا در شکست 6-5 تیمش نقش اساسی داشته باشد. در واقع 5 ماه قبل یکی از بهترین روزهای رافا بنیتز اسپانیایی در فوتبال ایتالیا رقم خورد.

خط دفاع آتشین و مدافعان بی آزار
ناپولی تیمی که در نهایت روی پله چهارم ایتالیا قرار گرفت، بعد از یوونتوس 72 گله و لاتزیوی 71 گله با به ثمر رساندن 70 گل سومین خط آتش پرقدرت ایتالیا را در اختیار بگیرد.
شاید نیازی به ذکر این نکته نباشد که بهترین مهاجم فصل ناپولی گونزالو هیگواین آرژانتینی است با سابقه بازی در رئال مادرید. گونزالو این فصل در بازی های لیگ برای ناپلی‌ها  18 گل به ثمر رساند که 3 تای آنها از روی نقطه پنالتی وارد دروازه رقبا شد.

 هر چند که تیم رافا در خط دفاع با دریافت 52 گل طی 38 بازی یکی از بدترین ها بود. دریافت یک گل در هر 66 دقیقه نشان می دهد ناپلی ها و بنیتز در سازماندهی ساختار دفاعی خود چندان موفق نبوده اند.

جام از دست قهرمان افتاد
به گزارش مشرق، یکی دیگر از افتخارات بنیتز و ناپولی در مدت زمان کوتاه همکاری اشان قهرمانی جام حذفی ایتالیا در فصل 14-2013 است.

فصل قبل رافا و ناپولی مقتدرانه 1-3 فیورنتینا را شکست دادند و قهرمان جام حذفی شدند. شاید این نتیجه می توانست در فصل جاری هم رقم بخورد اما جام در مرحله یک چهارم از دست بنیتز افتاد.

ناپولی در یک هشتم اودینزه را بعد از تساوی 2-2 با ضربات پنالتی  از سر راه خود برداشت. بعد نوبت به اینتر میلان رسید که در یک چهارم 1-0 مغلوب ناپلی ها شود. در مرحله بعد لاتزیو به ناپل آمد تا در دیدار رفت دو تیم به تساوی 1-1 رضایت دهند با این حال در دیدار برگشت پیروزی 0-1 لاتزیوعاملی شد برای حذف شاگردان بنیتز و خروج قهرمان دوره قبل از گردونه جام حذفی ایتالیا.

اگر بنیتزلاتزیو را نابود کند

ناکامی رافا در کسب سهمیه

بنیتز و ناپولی فصل قبل با کسب 78 امتیاز پس از یووه و رم روی پله سوم کالچو ایستادند. قابل توجه اینکه در فصل 14- 2013 هم ناپولی با زدن 77 گل در 38 بازی بعد از یوونتوس بهترین خط حمله کالچو را به نام خود سند زد.

اما رافا که می توانست با شکست دادن لاتزیو، برای دومین بار پی در پی با ناپلی ها طعم سوم شدن در لیگ اول ایتالیا را بچشد، ناکام ماند تا با خاطره ای تلخ ناپل را ترک کند. این در شرایطی بود که ناپلی ها در بازی رفت لاتزیو را پیش چشم هوادارانش شکست داده بودند.

سرمربی جدید رئال مادرید؛ منجی یا نابودگر +کارنامه

ترمز پای دیوار بیلبائو
ناپولی فصل قبل با کسب مجوز حضور در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان اروپا حریف اتلتیک بیلبائو شد. شاگردان رافا در بازی رفت 1-1 مقابل اسپانیایی ها متوقف شدند تا با شکست 1-3 در دیدار برگشت راه رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان را گم کنند. به این ترتیب بنیتز و شاگردانش پای به لیگ اروپا گذاشتند تا 14 مرتبه در این مسابقات به میدان بروند.

ناپولی و بنیتز در لیگ جاری اروپا به 8 پیروزی و 4 تساوی دست پیدا کردند تا در نهایت با قبول شکست در مرحله نیمه نهایی(برابر دنیپرو نماینده اوکراین) از رسید به فینال بازبمانند.

ناپلی ها پس از موفقیت در مرحله گروهی ابتدا دینامو مسکو و سپس وولفسبورگ را در مجموع دیدارهای رفت و برگشت از پیش راه خود برداشتند تا در نیمه نهایی با دنیپرو اوکراین روبرو شوند.
این دو تیم در بازی رفت به تساوی 1-1 رضایت دادند اما در بازی برگشت این اوکراینی ها بودند که با یک گل مجوز رسیدن به دیدار فینال را کسب کردند.

سرمربی جدید رئال مادرید؛ منجی یا نابودگر +کارنامه

به گزارش مشرق، به نظر می رسد بازگشت رافا به تیمی که قبلا هم در آن در سطوح پائین تر مربیگری کرده، یک نقطه عطف برای وی باشد. بنیتز خوب می داند که هواداران رئال با تیم های سابق وی فرق دارند و پس از یک فصل ناکامی و قدرتنمایی رقیب سنتی آنها یعنی بارسلونا و رفتن یک مربی محبوب از روی نیمکت تیمشان از رافائل بنیتز فقط قهرمانی می خواهند و باید دید آیا فلورنتیون پرز که در زمان مدیریت خود دهمین سرمربی را روی نیمکت کهکشانی ها نشانده به اهداف جاه طلبانه خود خواهد رسید یا رافا هم راه دل بوسکه، کی روش، مورینیو و کارلتو را در پیش خواهد گرفت؟

 رئیس باشگاه رئال مادرید در دو مقطع، ریاست این باشگاه بزرگ را بر عهده داشته و در این مدت 800 میلیون یورو در اختیار مربیانی گذاشته که فصل اول حضورشان در رئال را پشت سر می گذاشتند.متوسط 114 میلیون برای هر مربی.

 از میان 10 مربی ای که پرز بر راس کار رئال گذاشته، 8 مربی از ابتدای فصل کارشان را در این تیم آغاز کرده اند. دل بوسکه، کی‌روش، کاماچو، لوکزامبورگو، پیگرینی، مورینیو و آنچلوتی. از امروز به این جمع، رافا بنیتس نیز اضافه خواهد شد.

پرز از آن دسته مدیرانی است که همواره سعی کرده مربیان تیمش از لحاظ افتصادی دغدغه ای احساس نکنند و هرگز شاهد این نبوده ایم که هیچیک از مربیان رئال در دوران ریاست پرز، به لحاظ بودجه مالی باشگاه برای خرید بازیکنان جدید، گلایه ای کرده باشند. با پایان یافتن عصر یک مربی و هنگام شروع دوره ای جدید در رئال با یک مربی جدید، پرز در کشیدن چک های میلیونی برای آوردن ستارگان جدید هرگز کوتاهی نکرده است. حال باید دید که چه میزان بودجه برای شروع دوران جدید در اختیار رافا بنیتس قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رها ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    اميدوارم اتفاقات فصل قبل ديگه تكرار نشه
  • تنها 55 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    نابودگر!!!!
  • محسن ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    «خط دفاع آتشین و مدافعان بی آزار» باید به «خط حمله آتشین و ...» اصلاح بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس