کد خبر 421651
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

معاون کمیسیون صنایع نظامی روسیه از انصراف رسمی این کشور از خرید ناوهای میسترال فرانسوی خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه کامرسانت در بخش اخبار آنلاین خود به نقل از 'اولگ بوچکاروف' معاون کمیسیون صنایع نظامی روسیه نوشت: روسیه به طور رسمی انصراف خود را از خرید 2 ناو بالگرد بر میسترال به فرانسه اعلام کرد.

وی افزود: بر این اساس انصراف روسیه از خرید این دو ناو قطعی شد و فقط مساله میزان پرداخت خسارت از سوی دولت فرانسه به روسیه باقی مانده است.

مقام روس خاطرنشان کرد: روسیه ناوهای ویژه هوابرد خواهد ساخت اما متفاوت با میسترال خواهد بود و هدف از این طرح، کپی کردن ناوهای جدید روسی از ناو میسترال نیست.

یوگنی لوکیانف معاون دبیر شورای امنیت روسیه هم روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد که روسیه از اجرا نشدن قرارداد میسترال زیان نمی بیند.

وی افزود: مبلغی که فرانسه به دلیل اجرا نشدن قرارداد میسترال باید به روسیه بپردازد به نتایج مذاکرات 2 کشور بستگی خواهد داشت.

قرارداد فروش 2 ناو برنامه ریزی و فرماندهی با ویژگی حمل بالگرد به روسیه به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون یورو، در سال 2011 در زمان ریاست جمهوری 'نیکلا سارکوزی' در فرانسه امضا شد.

نخستین ناو این قرارداد به نام 'ولادی وستوک' در پنج مارس 2014 (14 اسفند ماه 1392) آزمایش های دریایی خود را پشت سر گذاشت.

این کشتی جنگی قرار بود در اکتبر 2014 تحویل و پیش از پیوستن به ناوگان روسیه در اقیانوس آرام در سال 2015 در سن پترزبورگ مسلح شود، اما فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه با اشاره به اختلاف کشورش با روسیه در مساله اوکراین، تحویل آن را به روسیه برای مدت نامعلومی به تعویق انداخت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد از کرمانشاه ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    نگاه کنید عزت براشون مهمه، اونوقت ما همش با شل کن سفت کن روسیه تو ماجرای اس 300 طرفیم کلا کسیم به خیالش نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس