کد خبر 420942
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اتفاقات کشورهای منطقه، گفتند: امروز امنیت ایران اسلامی، مرهون زحمات شهدا، جانبازان و ... است.

 به گزارش مشرق، آیت الله نوری همدانی در دیدار با جمعی از اعضای مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و راویان فتح سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تبریک ولادت های ماه شعبان، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم و اهل بیت(ع) در روایات، مسئله جهاد را مهمترین مسئله زندگی مسلمانان معرفی می کنند؛ چراکه عزت، عظمت، قدرت و ... در سایه جهاد به وجود می آید.

وی ابراز داشت: در قرآن کریم بیان شده که تربیت یافتگان پیامبران، همواره همراه آنان در جهاد حضور داشته؛ هرگز سست نشده؛ ضعف روحی پیدا نکرده و در برابر دشمن تسلیم نشدند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، خاطرنشان ساخت: حضرت فرمودند: «نام یکی از درهای بهشت، باب جهاد است که مجاهدین به سمت آن در حرکت کرده و به روی آنان باز است».

این مرجع تقلید تصریح کرد: انسان ها همانطور که در دنیا بوده اند، در آخرت محشور می شوند و در روایات آمده که منافقان با دو زبان در آن دنیا محشور خواهند شد.

این استاد درس خارج حوزه بیان داشت: مجاهدین با سلاح های رزمی خود در آن دنیا حضور پیدا می کنند تا مردم آنان را شناخته و فرشتگان الهی مرحبا مرحبا به آنان خواهند گفت تا وارد بهشت شوند.

*عزت و سرافرازی در گرو جهاد است

وی اظهار داشت: عزت و سرافرازی در گرو جهاد است و خداوند این توفیق را به شما عنایت کرده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اتفاقات در کشورهای منطقه، ابراز داشت: امروز امنیت ایران اسلامی، مرهون زحمات شهدا، جانبازان و ... است.

آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: حضور در مناطق جنگی یکی از نکات مهم است تا جانفشانی های شهدا و جانبازان فراموش نشود.

این مرجع تقلید با اشاره به خاطرات حضور خود در جبهه های حق علیه باطل، خاطرنشان ساخت: برخی از جوانان 18، 19 ساله به ما می گفتند که حتی نام خود را به فرمانده اعلام نکردیم و دوست داریم غیر از خدا هیچ کسی متوجه نام ما نشود.

این استاد درس خارج حوزه تأکید کرد: بنابر فرموده امام خمینی(ره)، مطالعه وصیت نامه شهدا بسیار تأثیرگذار است.

*خود را آماده رویارویی با دشمنان کنیم

آیت الله نوری همدانی در پایان با تأکید بر آمادگی همه جانبه برای رویارویی با دشمنان اسلام، تصریح کرد: امروز حوادث گوناگونی در منطقه در حال اتفاق است که باید خود را آماده نماییم.

قابل ذکر است حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان این دیدار شعری از سروده های خود با موضوع جنگ تحمیلی قرائت کردند.

منبع: حوزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس