وزیر کشور گفت: فرمانده ارتش به وجود نیروهای داعش در ۵۰ کیلومتری مرز ایران اشاره کرده و در صورت ورود تروریست‌ها به 40 کیلومتری ایران، اقدامات مقابله‌ای را انجام خواهد داد.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در حاشیه نشست شورای اجتماعی کشور که صبح امروز در تالار پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع داعش به عنوان یک فرقه انحرافی و آسیب‌هایی که در حوزه انسانی و اقتصادی به شهرهای عراق، سوریه و یمن وارد می‌کند، از چشم کسی پوشیده نیست.

وی در ادامه افزود: مرز‌های ما با عراق و مسائل اخیر تحت تاثیر قرار گرفته است، اما با تسلط نیروهای ما در مرز‌ها، هیچ حادثه امنیتی رخ نداده است.

داعش به ۴۰ کیلومتری مرزهای ما برسد، واکنش نشان می‌دهیم

وی به اظهارات فرمانده ارتش مبنی بر وجود نیروهای داعشی در مرزهای کشور، اشاره و افزود: با توجه به اظهارات فرمانده ارتش، نیروهای ارتش در محدوده ۵۰ کیلومتری مرز ما حضور دارند اما اگر نیروهای داعشی به ۴۰ کیلومتری مرز ما برسند، حتما ایران اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی در ادامه افزود: در حوزه افغانستان و پاکستان و کشورهای منطقه، زمینه‌های فعالیت داعش فراهم است، البته رئیس جمهور افغانستان اراده و عزم جدی برای مبارزه با داعش را خواستار است.

وی در ادامه با بیان اینکه این موضوع باید با مشارکت همه کشورهای منطقه حل شود، تصریح کرد: ورود نیروهای خارجی به ویژه آمریکا نتوانسته مانع پیشروی داعش شود و تنها خود نیروهای عراقی و مردمی بوده‌اند که به درخواست آیت الله سیستانی وارد عرصه نبرد شده‌اند.

وزیر کشور به حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره و تاکید کرد: باید به این موضوع دقت کنیم تا بتوانیم نسبت به رفع برخی آسیب‌ها به صورت همکاری‌های جمعی دستگاه‌های اجرایی اقدامات مناسبی انجام دهیم.

رحمانی فضلی یادآور شد: شورای اجتماعی کشور نیز به همین منظور تشکیل شده و در این مدت دو سال دستگاه‌‌ها موضوعات مختلف را مطرح می‌کنند تا راه حل‌های مناسبی پیش بینی شود.

وی ادامه داد: موضوع مهم، امید به آینده جامعه و مردم است که باید تقویت شود، چرا که مردم باید امیدوار باشند که حکومت نسبت به حل مشکلات آنان، عمل می‌کند و زمانی که دستگاه‌ها در معرض دید و قضاوت مردم قرار بگیرند، رضایتمندی آنان بالا می‌رود.

وزیر کشور تاکید کرد: اما متاسفانه در حوزه اطلاع رسانی بیشتر به طرح مسائل ضعف دستگاه‌های اجرایی اشاره می‌شود، البته انتقاد و بیان ضعف‌ها کاری خوبی است اما نقاط مثبت دستگاه‌ها نیز باید به آگاهی مردم برسد.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی مبنی بر نقض حقوق افغانی‌ها در ایران، گفت: هفته گذشته اجلاس ۴ جانبه ایران، افغانستان، پاکستان و کمیساریای عالی تشکیل شد که هم نمایندگان سازمان ملل و هم وزیر مهاجرت افغانستان در آن جلسه حضور داشتند و طی آن همه اعضای جلسه از جمله نمایندگان سازمان ملل و وزیر ایالتی پاکستان و همچنین افغانستان از ایران برای خدمت رسانی به مهاجرین افغان تشکر کردند اما متاسفانه رسانه‌های مختلف به ویژه رسانه ملی به این موضوع توجهی نکردند. این در حالی بود که این اجلاس ۴ جانبه همزمان با بیانیه احمد شهید مبنی بر نقض حقوق افغانی‌ها در ایران برگزار شد.

وزیر کشور ادامه داد: وقتی وزیر افغانستان خود برای خدمت رسانی ایران به مهاجرین افغانی تشکر می‌کند، بیانیه احمد شهید به خودی خود باطل است.

وی با بیان اینکه ایران اولین کشوری است که بالا‌ترین خدمات را به مهاجرین افغانی می‌دهد، افزود: تفکرات دینی و انسان دوستانه ما باعث شده تا ما برادران افغانی احترام بگذاریم و خواسته ما در آن جلسه، ساماندهی افراد غیر مجاز بود.

حضور افراد مسلح در تجمع مهاباد/ باید قادر به پیش‌بینی تحولات اجتماعی باشیم

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در هفتاد و سومین جلسه شورای اجتماعی طی سخنانی با اشاره به حادثه مهاباد اظهار، داشت: بنده تأکید می‌کنم اگر در حادثه مهاباد خویشتن‌داری نیروی انتظامی و مدیریت و تدبیر سر صحنه نبود حتماً ما با یک مصیبت بزرگی روبرو می‌شدیم.

وی با بیان اینکه در آن منطقه حضور نیروهای مخالف و معاند به چشم می‌خورد با اشاره به تأثیر شبکه‌های اجتماعی در ایجاد بحران، گفت: این شبکه‌های اجتماعی همواره مورد رصد پلیس فتا و وزارت اطلاعات بوده تا این تحولات اجتماعی قابل پیش‌بینی باشد.

وزیر کشور تصریح کرد: حقیقت این است که دو روز بعد از آن حادثه ما شاهد آتش‌سوزی‌ هتل و تجمع‌ها بودیم که در این فاصله دو روز مسئولان باید چه کار می‌کردند، بنده به عنوان وزیر کشور اعلام می‌کنم که هیچ گزارشی به من نرسید. به هر حال اینها مسائلی است که ما وقتی به عنوان مسئولان اجتماعی کشور به بحث می‌نشینیم باید قدرت پیش‌بینی این تحولات اجتماعی را داشته باشیم.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه در جریان حادثه مهاباد 25 نفر از کادر نیروی انتظامی زخمی شدند، گفت: بنده گزارش‌هایی داشتم که در آن تجمع‌های افراد مسلحی حضور داشته و منتظر فرصت و حادثه‌ای بودند که درایت نیروهای انتظامی و همراهی مردم باعث شد که این حادثه مدیریت شود.

وی با اشاره به حوادث تبریز، گفت: در پایان آن بازی فوتبال 100هزار نفر با حالت هیجانی و با این نگاه که حقشان ضایع شده به خیابان‌ها ریختند که نیروی انتظامی با خویشتن‌داری و با مدیریت توانست صحنه را ادراه کند که در جریان همین موضوع هم 42 نفر از کادر نیروی انتظامی مجروح شدند اما با خویشتن‌داری مردم تبریز و نیروی انتظامی توانستیم هیجانات پس از این بازی را کنترل کنیم.

وزیر کشور با اشاره به حادثه ایران‌شهر گفت: در ایرانشهر کامیون حمل و نقل سوخت قاچاق بر اثر حادثه‌ای واژگون شد که این موضوع حوادثی را در پی داشت و شرایط هیجانی را فراهم کرد که این حادثه باتدبیر مسئولان این حوزه مدیریت شد.

وی اظهار داشت: ما باید همواره آستانه تحمل خود را بالا ببریم و عملکرد رسانه‌های دولتی و غیردولتی و رسانه‌ ملی و جهت‌گیری‌های آنها باید در راستای ایجاد نشاط و امید به مردم باشد که این موضوع در بین این رسانه‌ها واقعاً کم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این صحبت به این معنا نیست که انتقاد وجود نداشته باشد اما عیب‌جویی و بهانه‌جویی و پررنگ کردن ضعف‌ها مردم را نا امید می‌کند.

350 تا 400 میلیارد تومان برای برگزاری انتخابات الکترونیک در کشور نیاز داریم

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه هفتادوسومین جلسه شورای اجتماعی کشور و در جمع خبرنگاران گفت: در مورد اجرای قوانین در مورد اتباع افغان، هفته پیش با حضور نماینده سازمان ملل، وزیر مهاجرین افغانستان و کشور پاکستان جلسه‌ای برگزار شد که همه اعضای جلسه از عملکرد کشور جمهوری اسلامی ایران درخصوص اتباع افاغنه تشکر کردند.

وی افزود: متاسفانه در رسانه‌های مختلف و با تاسف رسانه ملی این اخبار به خوبی منتشر نشد و همزمان مواجه شد با بیانیه احمدشهید که در آن ذکر شده بود ایران در مورد اتباع افغان حقوق قانونی‌شان را رعایت نمی‌کنند که از نظر ما این مساله به طور کلی باطل و غیرقابل پذیرش است، چراکه وزیر مهاجرین کشور افغانستان از عملکرد کشورشان تقدیر و تشکر کرده بود.

وزیر کشور درخصوص انتقاد خود از رسانه ملی ادامه داد: انتقاد از رسانه ملی به این جهت است که وقتی در این جلسه حضور پیدا می‌کنند باید با نماینده سازمان ملل و وزیر مهاجرین افغانستان مصاحبه می‌کردند و نظرات آنها را در مورد عملکرد کشورمان پوشش می‌دادند. در این جلسه خواسته ما این بود که افراد غیرمجاز مستقر در ایران ساماندهی شوند و افراد مجاز نیز در یک بازه زمانی به کشور خود بازگردند تا برای کشورشان مفید باشند.

در ادامه وزیر کشور درخصوص اعلام آمادگی دولت برای پرداخت هزینه‌های برگزاری انتخابات الکترونیک برای سال 94 گفت: ما براساس برآوردی که انجام داده‌ایم، بین 350 تا 400 میلیارد تومان برای برگزاری انتخابات الکترونیک در کشور نیاز داریم که از دولت این رقم را تقاضا کرده‌ایم، اما با توجه به وضعیت مالی دولت و با توجه به شرایط کنونی و کاهش 50 درصدی قیمت نفت و تحریم‌ها، دولت برای پرداخت این هزینه تحت فشار قرار دارد. البته اگر این رقم تخصیص داده شود، برگزاری انتخابات الکترونیک امکان‌پذیر است اما به میزانی که تخصیص داده شود، با اولویت کلانشهرهای کشور انتخابات در کلانشهرها به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

ریاست ستاد مدیریت بحران استان تهران باید برعهده استاندار باشد

وی درخصوص ستادهای مدیریت بحران و نحوه مدیریت آنها در کشور نیز گفت: ستاد مدیریت بحران در استان‌های کشور برقرار است که شهرداری‌ها در آن عضو هستند اما در تهران استثنایی وجود دارد که رییس ستاد مدیریت بحران استان، شهردار تهران است اما در سایر استان‌ها این مسوولیت برعهده استانداری است. عقیده داریم که در استان تهران نیز ریاست ستاد باید برعهده استاندار باشد اما برای شهر تهران، ریاست شهردار مانعی ندارد.

وزیر کشور درخصوص فعالیت گروه تروریستی داعش و نزدیکی به مرزهای کشور جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: موضوع داعش به عنوان یک فرقه غیرانسانی و با توجه به آسیب‌های انسانی که در حوزه‌های مختلف در محدوده‌هایی که فعالیت می‌کنند شاهد آن هستیم باید به صورت جدی این موضوع را مورد توجه قرار دهیم.

رحمان‌فضلی ادامه داد: همجواری کشور ما با کشور عراق حتما ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما تاکنون با تسلطی که بر مرزهای کشور داشته‌ایم، هیچ حادثه‌ای رخ نداده است. وجود این گروه در کشور عراق و محدوده‌ای با فاصله 50 کیلومتری از مرزهای ایران، قطعا لزوم توجه ما را می‌طلبد و اگر قصد داشته باشند به مرزهای کشور نزدیک شوند، قطعا دخالت می‌کنیم و این موضوع را نیز رسما به کشور عراق اعلام کرده‌ایم.

وی درخصوص فعالیت تروریستی گروهک داعش در کشور افغانستان و پاکستان نیز گفت: در افغانستان و پاکستان متاسفانه زمینه فعالیت این گروه وجود دارد که در سفر رییس جمهوری افغانستان به کشورمان اعلام شد که کشور افغانستان عزم جدی برای مقابله با این گروهک تروریستی دارد که قطعا کشور ما نیز برای این امر آماده همکاری‌های لازم خواهد بود.

وزیر کشور تاکید کرد: کشور آمریکا وقتی که ادعای فرماندهی نیروهای ائتلاف را دارد، باید پاسخگو باشد که چرا اقداماتش علیه این گروهک تروریستی موثر نبوده و تنها اقداماتی در کشور عراق موثر بوده که توسط مردم و نیروهای عراقی انجام شده که بیشتر این عملیات‌ها به دعوت آیت‌الله سیستانی برای مقابله با گروهک تروریستی داعش انجام شده است.

28 خرداد، مهلت استعفای کارکنان دولت برای کاندیداتوری انتخابات مجلس

رحمانی فضلی درخصوص مهلت استعفای کارکنان دولت برای کاندیداتوری انتخابات سال 1394 تاکید کرد: تا 28 خردادماه فرصت برای استعفا وجود دارد و کسانی که می‌خواهند به عنوان کاندیدا در انتخابات سال 94 شرکت کنند باید استعفای خود را تا 28 خردادماه سال جاری ارائه کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر ماهواره‌ها بر افزایش میزان طلاق و نحوه برخورد با ماهواره‌ها در کشور گفت: این قانون توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و اگر قرار باشد بازنگری در آن انجام شود، باید در مجلس شورای اسلامی این تصمیم‌گیری اتخاذ شود.

وزیر کشور افزود: برخورد سلبی که قانون مشخص کرده باشد، در مواردی که تخلف باشد وظیفه دستگاه‌های اجرایی به ویژه نیروی انتظامی است، ولی در این موضوع سعی شده اقدامات به صورتی باشد که کمترین آسیب به مردم وارد شود و در حال حاضر نیز مردم خودشان در این خصوص همکاری‌های لازم را انجام می‌دهند، اما قطعا نمی‌توان اعلام کرد که وزارت کشور یا نیروی انتظامی مقابله با تخلفات را انجام ندهند، چراکه اگر چنین اتفاقی رخ دهد، در سایر موارد تخلف این موضوع باب خواهد شد.

رحمانی‌فضلی در ادامه صحبت‌های خود درخصوص عملکرد دولت در مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: نسبت به رفع برخی آسیب‌ها در حوزه اجتماعی با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات مناسبی انجام شده است و برای ایجاد هماهنگی بیشتر جلسات شورای اجتماعی تشکیل می‌شود، به طوری که در دو سال گذشته مسائل اجتماعی مختلفی در این جلسات توسط دستگاه‌های ذی‌ربط مطرح و راه‌حل‌های مناسب آن پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: اگر جامعه و مردم امید به آینده داشته باشند و این امید درآنها تقویت شود، اقدامات دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط می‌تواند موثر باشد. باید مردم احساس کنند که فعالیت‌های روزمره دستگاه‌های مختلف در معرض دید و قضاوت آنها قرار می‌گیرد. اما متاسفانه شاهد هستیم که در حوزه آگاهی بخشی بیش از اینکه در مسائل امید بخشی داشته باشیم، به برخی نقطه ضعف‌ها توجه می‌شود و درخصوص آنها بزرگنمایی صورت می‌گیرد.

وزیر کشور ادامه داد: بیان ضعف‌ها و انتقادها کار بسیار خوبی است اما نقاط قوت و کارهای خوب نیز باید منعکس شود، قطعا با افزایش مشارکت مردم و امیدبخشی به آنها همکاری مردم بیش از پیش می‌شود و اقدامات موثرتر که در این زمینه رسانه‌ها نقش بسیار مهمی دارند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • حسین ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اخ جوووووووووووووووون داعش . بریم یکم اتیش بازی کنیم .
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    ده کیلومتر که انقد تعارف کردن نداره بریزیم جاروشون کنیم دیگه.
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    ده کیلومتر که انقد تعارف کردن نداره بریزیم جاروشون کنیم دیگه.
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    نکن اقا جان فردا اینها دولتشان توسط آمریکا مورد شناسائی قرار میگیره و وقتی کدخدا بگه باشه شما بده میشوید ها ..... گفته باشم
  • ایرانی ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    داعش خودش بهترازمن وتومیدونه که نباید بادم شیربازی کنه اینجاایرانه عراق نیست که نظامیاش لباساشونودربیارندبه داعش خوش آمدگویی بکنند اینجاسرزمین شیران است شیرانی چون شهیدان صیادشیرازی باکری. الم الهدی. جهان آرا .عباس دوران وبابایی و.... ودرپایان بگویم مردم ایران برای حفظ این مرزوبوم خون دلهاخورده اندوبه این راحتی دست چندتا تروریست ریش بزی نمیدهند
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    نزدیکتر بشن که در تیررسن
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    کله بازی!!!
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اگر فقط یک تیر از سوی داعش به سمت ایران شلیک شود. زدن داعش در خاک عراق چاره ساز و کارساز نخواهد بود بلکه باید پادگان های آموزشی و لجستیکی این گروهک در ترکیه و اردن و هرجای دیگر با خاک یکسان شود. و الا ما دچار یک جنگ فرسایش خواهیم شد
  • مجيد ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    نکنه به 40 کيلومتري برسن . بعد وزير بگه خط قرمز ما 30 کيلومتره. هر چند.10_20_30_40_50 نداره. الان خيلي از اينا تو ايران هستن. فقط 1_جرات ندارن.2_تو تير رس اطلاعات هستن. مثل ريگي که کلي تشکيلات داشت. يا مثل پژاک. ..... يا ..... تروريست .تروريسته . ديگه داعشي و غير داعشي نداره.
  • امیر علی شاکری ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    ایران کشوررا به یه دسته تروریست ریش بزی نمیده
  • ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    احسنت .باید تجمعاتشونو تو خاک ترکیه بزنیم تا ریششون خشک بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس