کد خبر 420595
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱

هنوز حال و هوای تراکتوری‌ها ابری است. آنهایی که تنها 20 دقیقه تا کسب قهرمانی لیگ فاصله داشتند اما به خاطر یک شایعه کثیف و اتفاقاتی که رخ داد، البته در کنار اشتباهات کادرفنی و بازیکنان و همچنین داور بازی، کار را به سپاهان واگذار کردند.

به گزارش مشرق، با اینکه تراکتورسازی صاحب قهرمانی نشد اما دنیا برای این باشگاه و هوادارانش به اتمام نرسیده است. تراکتورسازی به خاطر میلیون‌ها هوادارش هم که شده، باید به آینده فکر کند. باید اتفاقات گذشته را به باد فراموشی بسپارد و قضاوت را برعهده تاریخ و «افکار آزاداندیش» بگذارد تا زمان، مظلومیت هواداران این تیم را به اثبات برساند.

تراكتوري‌ها هنوز شوكه هستند اما بايد كم‌كم با واقعيت‌ها - هرچند تلخ- كنار آمد. مشخص است كه اتفاقاتي رخ داده تا تراكتور از پله قهرماني پايين بيايد اما اين پايان كار نيست. تراكتور، نام جاودانه‌اي است كه مثل نگيني درخشان از غرب كشور مي‌درخشد. تراكتوري‌ها بايد به فكر آينده باشند، بايد از همين مقام نايب‌قهرماني‌شان دفاع كنند و بايد به دنبال قهرماني فصل آينده باشند.

لوسيانو ادينهو ستاره‌اي‌ است كه قراردادش با اين باشگاه به پايان رسيده اما هيچ‌كس نمي‌داند چه آينده‌اي خواهد داشت. البته ادينهو بارها نسبت به ماندن در تبريز و ادامه فوتبالش در تراكتورسازي ابراز اميدواري كرده به خصوص كه به خاطر درخشش خيره‌كننده در اين تيم، توانسته نظر هواداران را جلب كند و شايد قيمتش را نيز به دو برابر قرارداد قبلي افزايش دهد! با اين حال احتمال صعود مس كرمان به ليگ ‌برتر باعث شده برخي شايعات مبني بر بازگشت ادينهو به كرمان شنيده شود. همچنين گفته مي‌شود اين بازيكن برزيلي از باشگاه‌هاي بزرگ فوتبال ايران پيشنهاد گرفته و شايد راهي يكي از اين تيم‌ها شود ولي مسئولان باشگاه مي‌گويند ادينهو را در تيم حفظ مي‌كنند.

باشگاه تراكتورسازي، نيمي از راه را رفته است. آنها در ابتداي فصل چهاردهم، براي يك‌سري بازيكنان قرارداد دوساله تنظيم كرده‌اند. از جمله سامان نريمان‌جهان، خالد شفيعي، ميرهاني هاشمي، محمد ايرانپوريان، احمد كامدار، حبيب گرداني، شاهين ثاقبي، عيسي اندوي، فردين عابديني، فريد كريمي‌بهزادي، محمد پوررحمت‌ا...، مهدي كياني، ميرمهدي قريشي، سليو دوس‌سانتوز و مهرداد بايرامي. برخي از اين بازيكن از تيم جدا خواهند شد به خصوص عيسي اندوي كه جدايي‌‌اش قطعي است. شنيده‌هاي ما حكايت از آن دارد كه احتمال جدايي حبيب گرداني، ميرهاني هاشمي، فردين عابديني و مهرداد بايرامي از اين جمع وجود دارد. از طرفي سليو دوس‌سانتوز نيز چند مشتري جديد پيدا كرده و شايد از اين تيم رفتني شود اما باقي بازيكنان ماندني هستند.

شهريار شيروند، فرشاد احمدزاده و محسن دلير در كنار حامد لك و آندرانيك تيموريان نيز قراردادشان به اتمام رسيده و احتمال جدايي‌شان از جمع تراكتوري‌ها بسيار زياد است. حداقل در مورد حامد لك كه مي‌توانيم بگوييم قطعاً از تراكتورسازي جدا خواهد شد! اما آندو هنوز تكليف آينده‌‌اش را به مسئولان باشگاه تراكتورسازي اعلام نكرده و همين‌طور فرشاد احمدزاده و سعيد آقايي كه سرباز بوده‌اند، بايد به تيم‌هاي سابق‌شان برگردند. احمدزاده بايد به پرسپوليس برگردد و سعيد آقايي به گسترش فولاد. از سوي ديگر، شنيديم سه بازيكن سرباز به نام‌هاي علي حمودي، سينا عشوري و شجاع خليل‌‌زاده كه به عنوان سرباز با تراكتورسازي قرارداد بستند، طبق اخباري كه از سازمان نظام وظيفه به گوش مي‌رسد، مي‌توانند از فصل آينده براي تراكتور به ميدان بروند و اين موضوع، قدرت تدافعي سرخپوشان تبريزي را چند برابر خواهد كرد.

شنيده‌هاي ما حكايت از آن دارد كه يك هفته قبل از اتمام ليگ، توني اوليويرا قراري با مسئولان باشگاه تراكتورسازي گذاشت و با آنها ديدار كرد. در آن ديدار، موضوع بازيكنان جديد هم مطرح شد كه توني روي جذب دو بازيكن خارجي قدرتمند به خصوص براي بستن خط دفاع پافشاري داشت. توني گفته بود بايد ادينهو و سليو دوس‌سانتوز حفظ شوند و در كنار اين بازيكنان، دو بازيكن خارجي باكيفيت نيز به تراكتور بيايند تا هم در ليگ ‌برتر مدعي باشند و هم در ليگ قهرمانان آسيا. البته چند بازيكن داخلي جوان نيز در ليست توني قرار دارند، بازيكناني كه مي‌توانند فشار را از روي اين تيم بردارند.

نكته مهم ديگر، شخصِ توني است. اين مربي پرتغالي، وقتي در اواسط ليگ به جاي رسول خطيبي، هدايت تراكتورسازي را برعهده گرفت، نه بحثي از پول‌هاي كلان كرد و نه بازيكنان آنچناني. او فقط گفت به من اجازه بدهيد فصل پانزدهم هم در تراكتور بمانم. از اين رو، توني اوليويرا براي ليگ بعدي هم با تراكتورسازان قرارداد همكاري دارد و ماندني است. ادامه حضور او، باعث دلگرمي هواداران هم مي‌شود چون طرفداران تراكتورسازي، توني را قلباً دوست دارند گرچه تعويض‌هاي توني در آخرين دقايق ديدار با نفت تهران «نااميدكننده» بود ولي محبوبيت اين مربي كاهش نيافته است. فعلاً اين‌گونه است كه توني اوليويرا ماندني است و تراكتور بهتري نسبت به تيم فصل چهاردهم مي‌سازد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس