کد خبر 419574
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد شرط ایران مبنی بر قرار دادن مهلت بیست و چهار روزه در صورت نیاز به بازرسی از تأسیسات های هسته ای ایران، بدون رد آن پیشنهاد، موضع خنثی در پیش گرفت.

به گزارش مشرق، ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز پنجشنبه که در آن موضوعات مختلفی در مورد جریان مذاکرات هسته ای ایران و شش قدرت دیگر جهانی مطرح شد، در پاسخ به خبرنگاران در مورد شرط ایران مبنی بر تعیین مهلت بیست و چهار روزه پیش از دسترسی بازرسان سازمان انرژی اتمی به سایت های هسته ای ایران و در صورت مشکوک بودن آژانس نسبت به نقض احتمالی مندرجات توافق نامه هسته ای، سعی داشت از پاسخگویی در مورد این موضوع خودداری کند.

این طرح ایران که از طرف مذاکره کنندگان فرانسوی به خبرنگاران درز کرده بود، موضوعی نبود که سخنگوی وزارت خارجه بتواند بسادگی بدون پاسخگویی از آن عبور کند و پس از سؤال های پی در پی خبرنگاران مجبور به عقب نشینی شد و بدون رد این طرح، اظهار داشت: موضع ما در این مورد خنثی است.

خبرنگاران از این پاسخ وی قانع نشدند و به رد یا قبول این پیشنهاد ایران از طرف وزارت خارجه آمریکا اصرار کردند که وی در واکنش به این اصرار خبرنگاران اظهار داشت: ما همواره گفته ایم در ملاء عام مذاکره نمی کنیم و اظهارات من در خصوص موارد مطروحه، نوعی مذاکره عمومی محسوب می شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: در مورد هر پیشنهاد که به بیرون درز کرده باشد حاضر به گفتن بله یا خیر در مورد آن نیستیم؛ ما این کار را بر سر میز مذاکرات انجام خواهیم داد.

وی گفت: جزئیات نحوه بازرسی از سایت های هسته ای در حال بررسی است و انتظار می رود به راه حلی دست یابیم که به ما و سازمان انرژی اتمی اطمینان لازم در مورد شفاف سازی داده و دسترسی به سایت های هسته ای ایران را ممکن سازد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علیرضا اهواز ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    مهلت 24 روزه برای بازدید از تاسیسات نظامیه برادر ، تاسیسات هسته ای طبق پروتکل الحاقی بدون اعلام قبلی و هر زمان که بخوان قابل بازرسیه ... در هر صورت فکر میکنم داستان نذاشتن بازدید تاسیسات هسته ای شده عین جلوگیری از بازدید کشتی نجات ! دو سه سالی هست آبرو عزتمون هی داره افت میکنه ...
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    بنظر من توافق نمیشه اگه هم بشه اینقد سطحی هست که فقط اسمش توافقه بنظرم این دهه دهه ی جنگه
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    روحانی (خیلی) مچکریم!
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    علاوه بر بازدید کامل از تاسیسات هسته از تاسیسات نظامی هم بازدید کاملی صورت خواهد گرفت و استقلال مملکت بر باد خواهد رفت! ما نباید به این نقطه می رسیدیم دلیلشم عدم کفایت و دیدگاه غیر منطقی احساسی و اکنده از خرافات مسیءولین به قوانین و تعامل بین المللی هست!
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    ابرو ریزی بس است.برگردید به اغوش ملت
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    هر چه به جلو میریم به این مفهوم میرسیم که در مذاکرات ما شنونده ایم تا مذاکره کننده. آخر هم آنها به مراکزی که از نظر اصرار دفاعی هر مملکتی مهم است دست پیدا می کنند و مطمئنا نسلهای بعد در تاریخ از این دوران به عنوان لحظات تاریک این مرز و بوم یاد خواهند کرد حتی بارها وبارها بدتر از ترکمنچای.
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    ملت همینا را انتخاب کردند. ملت ما تحت فشار راحت جواب می دن.
  • سید محمد ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    باسلام انقلاب کردن آسان بود نگهداشتن انقلاب سخت است یک پزشک دانا باید مریض را قبل ازدادن دارو آزمایش های متعدد بعمل اورد تانتیجه مثبت داشته باشد ایران باحوصله نقاب راازچهره این عجوزه عروس رابالابرد البته باسختی فراوان برای اکثریتی بصیرتی بدست آمد یدالله فوق ایدیهم یاعلی مدد.
  • مهدی007 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    باوجود داشتن رهبری دانا و قاطع ما ایرانیها در باره ی هیچ موضوعی احساس نگرانی نمیکنیم ازجمله حفظ منافع کشورمان در مذاکرات هسته ای
  • محسن جاوید ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    سلام دوستان مناظرات یادتونه.ولایتی به جلیلی می گفت شما مذاکره بلد نیستی. حالا خوبه یکی بهش بگه مناظره بلدها کار را به کجا کشوندند! ! ! ! ! ! ! !
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    مگه رهبری حرف آخر رو نمیزنن ؟ ایشون هم که گفتن اجازه بازرسی نظامی و بازجویی ار دانشمندان رو نمیدن . پس مشکلتون چیه دیگه؟
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    درود بر رهبر عزیزمان . ایشان از اول به این رئیس جمهور تذکر دادند که آمریکا اونی نیست که فکر می کنید و مذاکره باهاش فایده ای نداره جز ذلت کشور . ما هم با رهبر همراهیم اگه لازم شد جلوی مراکزنظامی هم زنجیره انسانی درست می کنیم همانطور که جلوی تأسیسات هسته ای درست کردیم . زنده باد ایران ، زنده باد مردم با عزت ایران ، مرده باد آمریکای همیشه جنایتکار
  • ناشناس ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    مسولین محترم تاکی میخوایدادامه بدید/حضرت امام رحمه الله علیه فرموده بودن رابطه ی باآمریکارابطه گرگ ومیش است. حضرت آقاهم فرموده بودن به مذاکرات خوشبین نیستن/آیاوقت آن نرسیده برگردید. تاکی میخوایدادامه دهیدتاموقعی که آقاشما رو برگردونن/به خودتون بیایید/ذلت بس است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس