پارلمان اوکراین (رادا)، قانونی را برای منع یکساله بازپرداخت بدهی های خارجی این کشور تصویب کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری روسیا سگودنیا، پارلمان اوکراین روز سه شنبه در جلسه علنی خود لایحه قانونی پیشنهادی دولت برای توقف بازپرداخت بدهی های خارجی درازمدت اوکراین را تصویب کرد.

این قانون با 256 رای مثبت نمایندگان پارلمان اوکراین به تصویب رسید و براساس آن بازپرداخت بدهی های خارجی اوکراین تا روز اول ماه ژوییه سال آینده متوقف می شود.

در مصوبه الحاقیه این قانون، فهرست بدهکاران خارجی اوکراین مشمول ممنوعیت بازپرداخت بدهی قید شده که از آن جمله بدهی سه میلیارد دلاری روسیه است.

روسیه در ماه دسامبر سال 2013 (در اواخر حکومت یانوکوویچ) با خرید اوراق قرضه اروپایی، سه میلیارد دلار به اوکراین وام

داد.

«آرسنی یاتسنیوک» نخست وزیر اوکراین در جلسه علنی مجلس در هنگام ارائه لایحه قانونی منع بازپرداخت بدهی های خارجی اوکراین گفت: این قانون شامل وام دهندگان خارجی شخصی می شود و از آنها می خواهیم بازپرداخت بدهی ها را به تعویق بیندازند.

وی افزود: اوکراین می خواهد بدهی های خود را بازپرداخت کند اما با شرایطی که دولت اوکراین تعیین می کند این اقدام را انجام می دهد.

این قانون پس از انتشار در روزنامه رسمی اوکراین اعتبار اجرایی می یابد.

پیشتر، «آنتون سیلوانف» وزیر دارایی روسیه با رد درخواست اوکراین برای بخشودن بدهی به این کشور اعلام کرد که روسیه طلب سه میلیارد دلاری خود از اوکراین (که در دوره حکومت سابق این کشور واگذار شده است) را نخواهد بخشید.

وی همچنین بر لزوم تسویه این بدهی از سوی اوکراین تا ماه دسامبر سال جاری میلادی تاکید کرد.

وضعیت اقتصادی اوکراین از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و ادامه درگیری ها در شرق این کشور با جدایی طلبان، بسیار نابسامان است و بدهی خارجی کی یف به بیش از 50 میلیارد دلار می رسد که حدود 60 درصد تولید ناخالص ملی آن کشور را تشکیل می دهد.

صندوق بین المللی پول در اواسط ماه مارس گذشته با واگذاری 17.5 میلیارد دلار وام به اوکراین موافقت کرد که بخش نخست این وام شامل پنج میلیارد دلار به این کشور پرداخت شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس