کد خبر 418093
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳

طول صف کامیون ها و تریلرها عازم خاک جمهوری اسلامی به علت عبور کند کامیون ها و تریلرها از پایانه مرزی گوربولاغ ترکیه به 20 کیلومتر رسیده است.

به گزارش مشرق، طول صف کامیون ها و تریلرها عازم خاک جمهوری اسلامی به علت عبور کند کامیون ها و تریلرها از پایانه مرزی گوربولاغ ترکیه به 20 کیلومتر رسیده است.

حدود یک هفته است که این تراکم ایجاد شده و هیچ یک از مسوولان ترک نیز پاسخگو نیستند.

رانندگان در شرایطی که مرز بدون هرگونه تسهیلات رفاهی و اجتماعی می باشد، روزها را تا فرارسیدن نوبتشان برای ورود به ایران، سپری می کنند.

به گفته این رانندگان، طرف ترک به تریلی های یخچال دار و پلاک ترک اولویت داده و آنها را زودتر و سریع تر از مرز عبور می دهد و به همین علت تریلی های ایرانی وادار می شوند چندین روز در پشت این دروازه مرزی در انتظار بمانند.

یکی از این راننده ها به خبرنگار ایرنا گفت: تراکم 20 کیلومتری کامیون ها و تریلی ها که اکثر آنها را ایرانی ها تشکیل می دهد به نوعی بازاری برای افراد و دلالان فرصت طلب در بخش ترک مرز، ایجاد کرده است.

وی مدعی شد عده ای از افراد بومی در بخش ترک مرز در قبال دریافت مبالغی، تریلی ها را خارج از نوبت به محوطه گمرک هدایت می کنند.

راننده ایرانی دیگری نیز گفت: اکنون بیش از 10 روز است که از ایران خارج شده و هنوز روشن نیست چه زمانی می تواند از مرز عبور کرده و به کشورمان بازگردد. در چنین شرایطی یک یا دو بار رفت و آمد در ماه اصلا برای رانندگان و کامیون داران، مقرون به صرفه نیست.

این رانندگان چند تصویر را که با تلفن های همراه از صف کامیون ها در پایانه مرزی 2 کشور گرفته اند، از طریق شبکه های اجتماعی برای خبرنگار ایرنا ارسال کرده اند.

اما رانندگان ایرانی از علت اصلی ایجاد تراکم در مرز و قرار گرفتن کامیون ها و تریلرهای ایرانی در صف انتظار، آگاهی چندانی ندارند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس