کد خبر 417725
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸

منابع آگاه مصری گزارش دادند که اداره زندان‌های این کشور صبح امروز یکشنبه حکم اعدام ۶ تن از عناصر گروه تروریستی انصار بیت المقدس و متهمان پرونده «عرب شرکس» را اجرا کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، منابع آگاه گزارش دادند که به دنبال نهایی شدن حکم اعدام 6 تن از عناصر گروه تروریستی انصار بیت المقدس، صبح امروز یکشنبه حکم این افراد اجرایی شد.

دادگاه عالی نظامی مصر مارس گذشته حکم اعدام صادره علیه 7 نفر در پرونده «عرب شرکس» و حبس ابد 2 نفر دیگر را تائید و با اعتراض متهمان در قضیه مربوط به حمله به نیروهای مسلح و اجرای عملیات های تروریستی علیه این نیروها و تاسیسات آنها مخالفت کرد.

بر اساس این گزارش، دادگاه نظامی ماه اگوست گذشته پرونده متهمان در قضیه عرب شرکس را به مفتی مصر ارجاع داده بود اما متهمان به این حکم اعتراض کرده بودند و در نهایت نیز دادگاه حکم اعدام 7 نفر از آنها و حبس ابد دو نفر دیگر را تائید کرد.

منطقه سینا طی دو سال اخیر شاهد تشدید حملات علیه نیروهای ارتش و پلیس مصر بوده که تا کنون تعداد زیادی از این نیروها در این حملات کشته و یا زخمی شده اند و مسئولیت بیشتر این حملات را گروه تروریستی انصار بیت المقدس بر عهده گرفته است.

این در حالی است که عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر ماه گذشته نیز وضعیت فوق العاده و مدت زمان منع آمد و شد در مناطق شمال سینا را به مدت 3 ماه دیگر تمدید کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس