کد خبر 417431
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

سفیر آمریکا در عراق اعلام کرد: اولین سری از جنگنده های اف 16، در ماه ژوئن آینده در اختیار وزارت دفاع عراق قرار خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، استوارت جونز در کنفرانس خبری درباره علل تاخیر در واگذاری جنگنده های اف 16 به بغداد گفت: اوضاع ناامن و بی ثبات در عراق سبب شده است تحویل این نوع جنگنده ها به عراق تاخیر صورت گیرد .

سفیر آمریکا درباره مراحل بعدی تاریخ واگذاری جنگنده های اف 16 آمریکا به آمریکا هیچ اشاره ای نکرد.

جونز گفت: موشک های حرارتی AT4 ضد زره پوش و دو پرتاپ آمریکا نیز در روزهای آینده در اختیار عراق قرار خواهد گرفت .

این نوع موشک ها توانایی نیروهای امنیتی عراق را در زمینه مشکل استفاده داعش از خودروها و موتور سیکلت های بمب گذاری شده در عراق، برطرف خواهد کرد .

سفیر آمریکا در عراق تصریح کرد: ارسال انواع تجهیزات نظامی به عشایر سنی و کردها فقط با موافقت و هماهنگی کامل دولت عراق صورت خواهد گرفت و واشنگتن هرگز قصد ندارد به صورت خودسرانه این سلاح ها در اختیار آنان قرار دهد .

به گزارش خبرگزاری واع عراق، استوارت جونز درباره سفر اخیر مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق به واشنگتن و دیدارش با مقامات بلند پایه آمریکا گفت: این سفر در چارجوب برنامه های ویژه آمریکا برای توسعه همکاری دوجانبه واشنگتن و اربیل صورت گرفت .

جونز افزود: در گفتگوهای بارزانی با مقامات آمریکایی هرگز موضوعاتی مانند استقلال منطقه کردستان عراق مطرح نشد چون دولت آمریکا همواره به تعهداتش در خصوص حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی عراق پایبند است .
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    اوضاع ناامن و بی ثبات در عراق سبب شده است تحویل این نوع جنگنده ها به عراق تاخیر صورت گیرد . تا داعشیون بیشتر تسلط داشته باشند آی فلان فلان شده
  • حسین ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    حالا که همه سوخو۲۵ های ایران رو خریدن و نیروی هوایی ایران کاملا همکاری با عراق داره ، شاید یه ماه دیگه بده!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس