کد خبر 414529
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۹

سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفت عربستان علاوه بر بیمارستانها، راه های مواصلاتی را هم هدف قرار داده که این امر امداد رسانی را با مشکل جدی روبرو کرده است و آتش بس پنج روزه نمی تواند کارساز باشد.

به گزارش مشرق، تمیم الشامی در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: وضع یمن با چند روز قبل تفاوت زیادی نداشته به جز اینکه حملات عربستان شدت بیشتری گرفته است که این نشان از کینه سعودی نسبت به یمنی ها دارد.

طی ساعات گذشته مناطق وسیع تری از یمن مورد هجوم قرار گرفته است. در استان صعده به علت تخریب کامل سامانه های ارتباطی، نمی توان آمار دقیقی از میزان خسارت ها و تلفات ارایه داد.

به نظر می رسد طی 72 ساعت گذشته صدها نفر قربانی حملات سعودی ها شده باشند.
تمیم الشامی سخنگوی وزارت بهداشت یمن در خصوص آتش بس اعلامی از سوی عربستان گفت: ما اطمینان داریم که این آتش بس حقیقی نیست. ما به خوبی با متجاوزان سعودی آشنایی داریم اما حتی اگر آتش بس پنج روزه هم بصورت واقعی برقرار شود، کافی نخواهد بود.

زیرا اولا بسیاری از بیمارستانها در یمن هدف قرار گرفته و تعمیر و تجهیز آنها در این روزهای محدود امکان پذیر نیست. نکته دوم آنکه کمبودهای ما در بخش پزشکی و بیمارستانی تا حدی است که نمی توان طی چند روز آنها را جبران کرد و کمک ها را به منطق مختلف یمن رساند.

ضمن اینکه عربستان به هدف قرار دادن بیمارستان ها اکتفا نکرده و راههای مواصلاتی، پلها و جاده ها را تخریب کرده است که همین امر مشکل بزرگی بر سر راه امداد رسانان خواهد بود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس