کد خبر 413235
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به دولت اندونزی دستور دارد تصمیم خود را در مورد توقف تمام فعالیت های فدراسیون فوتبال این کشور لغو کند؛ درغیر این صورت با تعلیق از فوتبال بین الملل روبرو می شود.

به گزارش مشرق، این اولتیماتوم آخرین اتفاق در ماجرایی است که از ماه آوریل آغاز شد و طی آن فدراسیون اندونزی به علت اختلاف با وزارت ورزش بر سر حضور دو باشگاه، لیگ برتر فوتبال این کشور را تعطیل کرد.

وزارت ورزش اندونزی بعد از آن تمام فعالیت های فدراسیون را متوقف و اعلام کرد یک نهاد انتقالی ایجاد می کند تا فدراسیون را جایگزین کند.

فیفا با حمایت از فدراسیون اندونزی تاکید کرد که این نهاد مسئول فوتبال در این کشور است و دولت هیچ اختیاری ندارد.

ژروم والکه دبیرکل فیفا خواستار لغو تصمیم جاکارتا شده است.

والکه در نامه ای اظهار داشت: اقدامات دولت نقض قوانین فیفا است که اعلام می دارد تمام فدراسیون های فوتبال باید خود امورشان را مستقل و بدون دخالت اشخاص ثالث انجام دهند.

والکه گفت: اگر مسئولان اندونزی تا 29 ماه مه درخواست فیفا را اجبات نکنند، چاره ای جز ارجاع این مسئله به نهاد مربوطه فیفا برای تعلیق فوری نیست.

فدراسیون اندونزی دریافت نامه فیفا را تایید و اعلام کرد تلاش کرده است این نامه را به وزیر ورزش تحویل بدهد، اما وزیر هنوز نپذیرفته است.

ماتالیتی رییس فدراسیون اندونزی هشدار داد که محرومیت فیفا به معنای حذف اندونزی از رقابتها نظیر بازیهای جنوب شرق آسیا و جام کنفدراسیون فوتبال آسیا است.

فدراسیون اندونزی با وجود تعلیق درصدد آغاز مجدد لیگ برتر این کشور برآمد، اما به علت عدم صدور مجوز مسابقه از طرف پلیس موفق به این کار نشد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس