به نظر می‌رسد دور از نظارت مسؤولان دانشگاه، نشریاتی با عنوان دانشجویی منتشر می‌شود که به دنبال هنجارشکنی‌های اجتماعی است و نهادهای انقلاب اسلامی را مورد توهین قرار می‌دهد.

گروه سیاسی مشرق - چندی است دانشگاه امیرکبیر آبستن حوادث مختلف سیاسی شده است و بار دیگر نام این دانشگاه صنعتی برای موضوعات سیاسی و جنجال‌برانگیز به سر زبان‌ها افتاده است.فارغ از اینکه در دانشگاه امیرکبیر از جهت سیاسی و علمی چه می‌گذرد و دانشجویان جدیدالورود به این دانشگاه با چه موضوعاتی حاشیه‌داری روبرو خواهند شد، نیم‌نگاهی به وضعیت فرهنگی امیرکبیر شاید خالی از لطف نباشد تا مسؤولان وزارت علوم بدانند زیرپوست دانشگاه معروف ایران چه می‌گذرد.

زیرپوست دانشگاه امیرکبیر چه می‌گذرد؟باخبر شدیم اخیراً در دانشگاه امیرکبیر، نشریه دانشجویی با عنوان «بامداد» به مدیرمسئولی «م.د» منتشرشده است، گاهنامه‌ای که مدعی شده در امور سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و صنفی منتشر می‌شود ولی بیشتر طعم کنایه به موضوعات اجتماعی و فرهنگی دارد و سراسر هنجارشکنی جنسی است.

در سرمقاله این نشریه دانشجویی که بیشتر به یک هذیان‌گویی شبیه است و لحنی ملتقط از ادبیات سخیف کوچه‌بازاری و شبه روشنفکرانه دارد، نویسنده سعی دارد چرایی انتشار چنین نشریه‌ای را توجیه کند و در همین باب از میزان تأثیرپذیری خود از کسی چون احمد شاملو می‌گوید و می‌نویسد: «بامدادمند برای شناخت به تحلیل رجوع نمی‌کند، بلکه غریزه هدایت‌گر اوست، مغرور باقی می‌ماند و دیگران را بیشتر از یک‌مشت احمق تشخیص نمی‌دهد. بامداد نشریه‌ای برای آگاه‌سازی دیگران یا یاد دادن اعتراض و منحرف کردن گوسفندان از ره شبان به راه گرگ و بالعکس نیست، بلکه تنها ابزاری برای ابراز وجود است،‌ اعمال قدرت، یک تریبون برای برداشتن اتهام‌های گوناگونی که جامعه به بامداد زده و برگرداندنش به خود جامعه. ما متهم نیستیم، ما شاکی‌ایم. ما «فریاد عفوی در کار نیست»‌، «حق گرفتنی‌است نه دادنی»، ما فریاد «درد مشترک»، «فریاد قرن‌ها درد مشترکیم.»

جالب اینجاست که در تمامی این نشریه این لحن ملتقط از سخیف کوچه‌بازاری و عقده‌های جنسی آمیخته با هذیان‌گویی‌های شبه روشنفکرانه وجود دارد. نویسنده که خود را کانون جهان و عقل کل می‌بیند از توهمی و درد مشترکی سخن می‌گوید که اصلاً ملموس نیست و بیشتر به یک درد بی‌دردی و توهم خود متهم بینی شبیه است.

در مطلبی از این نشریه نویسنده به سبب اینکه جامعه پذیرای سیگاری بودن او نیست به‌زعم خود تمام جهان را به چالش می‌کشد و به همان سبک و روشی که اشاره شد خود را در کانون اتهام می‌بیند و بیان می‌کند که جامعه حق دفاع را از او گرفته است. در بخشی از این مطلب با عنوان «پدر و مادر، شما متهمید، نه ما» می‌نویسند: «متهم به عرق‌خوری،‌ اعتیاد و تنبلی و ... و البته فرصت دفاع از خود هم ندارد. پایمال شدن حقوق افراد سیگاری در دانشگاه و خوابگاه‌های امیرکبیر عادت شده و تبعید و اخراج دانشجویان از خوابگاه در پس ایستادگی‌هایشان نیز موضوعی پیش‌پاافتاده است.»

در بخش دیگر این نوشتار نویسنده که گویی گرفتار جهل مرکب است با اشاره به اینکه روشنفکرانی چون شریعتی سیگاری بوده‌اند، آمده است: «با ایجاد یک فضا با تهویه مطبوع در خوابگاه‌ها یا یک کافه سیگار آزاد در دانشگاه به یک بهینه‌سازی در حل مطالبات می‌رسیم ولی انگار آموزش به گرگ‌های قدرت (از سطح دانشگاه تا جامعه جهانی) همیشه به قربانی احتیاج دارد.»

زیرپوست دانشگاه امیرکبیر چه می‌گذرد؟پرده‌دری و سخن بی‌پیرایه گفتن از مسائل جنسی نامتعارف در قالب هنر سینما و ... ازجمله مواردی است که در این نشریه دانشجویی بدون هیچ مراقبتی نمود دارد و نویسنده یکی از آمال و آرزوهای خود و آنچه به‌زعم این نشریه دانشجویی درد مشترک می‌خواند را مسائل جنسی، عریانی جامعه و آنچه دفاع از اقلیت جنسی می‌خواند، بیان می‌کند.

در بخشی از چنین مطالبی با عنوان «کاف» آمده است: «زن دیگر خود را محکوم‌به استثمار نمی‌داند، اقلیت‌های جنسی خود را بیمار نمی‌دانند، عریان شدن نماد فساد نیست بلکه این عنوان جای خود را به تجاوز کردن می‌دهد ... ولی تاریخ تحمل آن‌همه مرز شکستن را نداشت پس تمام آن آرزوها را به خاک و خون کشید و حقارت خود را در قالب‌هایی به بازتولید کشاند. از سینمای آوانگارد لاشه‌ای از فیلم‌های پورن برای ما به ارث رسید.»

نمونه دیگری از این مطالب انحرافی را که بیشتر زائده یک ذهن منحرف است تا یک دانشجوی علمی در نوشتاری با عنوان «دختران کوبانی» می‌توان دید.

زیرپوست دانشگاه امیرکبیر چه می‌گذرد؟در بخشی از این مطلب بی‌ادبانه و مبهم آماده است: « دختران کوبانی، اسطوره‌هایی بودند در دل تاریکی، نه زن، نه مرد،

حماسه‌های متعلق به تاریخ، تاریخی با قدمت منشأ خانواده و اولین جوامع، تاریخی قبل از نقش گرفتن زن به‌عنوان جنس زجرکش دستگاه جوجه کش. زنی که اجازه نمی‌دهد کسی در مورد طبیعتش، فیزیکش، نقشش، خواسته‌هایش کسی تصمیم‌گیری کند. کسی او را جنس لطیف بنامد و بنالد و یا کسی او را مسئول بقای جامعه بداند و بمالد، زن متعلق به خود پر از خروش هست نه خاصیت زیستی‌ای که به او اجازه پرورش فرزند در رحم را می‌دهد.

اگرچه بازنشر ادامه این متن برای مخاطب امکان ندارد، لکن نویسنده جنس زن و طبیعت زنانه را در پست‌ترین حالت ممکن به تصویر کشیده است.

زیرپوست دانشگاه امیرکبیر چه می‌گذرد؟در قسمتی دیگر از نشریه دانشجویی با عنوان «گوزن‌ها و گوساله‌ها»، راوی، داستان یکی از رفقای مشروب‌خور هم دانشگاهیش را تعریف می‌کند که خانواده‌ای مستضعف دارد، پدر خانواده معتاد و مادر خانواده بی‌سواد ولی از روی عادت قرآن می‌خواند و خواهر و برادرانش هر روز به چیزی عادت می‌کنند. در این داستان پر از کنایه، روای نهاد بسیج و بسیجی را مورد خطاب قرار داده و با اهانت به بسیج می‌گوید: رفیق ما آمد که درس بخواند و شبیه داستان‌های مجله خانواده سبز برای خودش کسی شود هرچند بسیجی نشد ولی از فحش دادن به آن‌هایی که ادای حق‌طلبان (و همچون بوقلمون هر روز به یک رنگ) را درمیاوردند، دریغ نورزید.

سخنی با مسؤولان دانشگاه امیرکبیر و وزارت علوم

آنچه در این نشریه آمده است، فارغ از هجویات، هنجارشکنی‌ها، توهین به مقدسات و نهادهای انقلابی، هیچ سنخیتی با فضای دانشگاهی ایران ندارد و بیشتر یادآور دوران تاریک پهلوی است، حال باید از مسؤولین دانشگاه سؤال کرد چگونه چنین نشریه‌ای بدون نظارت آن‌هم نه نظارت حداکثری بلکه حداقلی، منتشرشده است؟
مسؤولین دانشگاه امیرکبیر برای کنترل فضای فرهنگی - اجتماعی دانشگاه چه برنامه‌ای دارند؟ آیا ادعاهای راوی داستان نشریه بامداد درباره فضای اجتماعی در خوابگاه‌های دانشگاه امیرکبیر صحت دارد؟ آیا دانشجویان امیرکبیر از اصول اسلامی - انقلابی رنج می‌برند؟
حال باید بپرسیم اگر مسؤولین دانشگاه و وزارت علوم نمی‌توانند درباره وضعیت فرهنگی - اجتماعی دانشگاه تصمیمی اتخاذ کنند و یا نمی‌توانند از انتشار چنین هجویاتی جلوگیری کنند، چگونه می‌خواهند فضای علمی دانشگاه و دانشگاه‌ها را از بازی‌های مخرب سیاسی، دور نگه‌دارند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 83
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 25
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 0
    اقا من اصفهان زندگی می کنم.واقعا در تهران چه خبره؟
  • مسافر ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    2 0
    واقعا برای ریاست دانشگاه جناب آقای معتمدی متأسفم، زیر نظر ایشون چه سته گلی اومده بیرون
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 0
    مطلب به حقی بود. مع الاسف مدتهاست که روشنفکر نماها از هر ابزاری برای متفاوت بودن استفاده می کنند.کار به جایی رسیده که حتی خود و شرافت انسانی را با واژه ای شبیه "من همان سگ هستم" بر روی پلاکارد نشان می دهند! کار از آنجا بیخ پیدا میکند که این عده در صدد آن هستند که تراوشات فکر مسموم خود را از هر راه ممکن پخش کنند.این صداها گاهی از رسانه های آنور آبی . گاه از زبان دارو دسته ی به اصطلاح اشرار و طرفداران خواننده معلوم الحال و حالا هم از نشریه دانشگاه پلی تکنیک بیرون می آید..
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 0
    سوره مبارکه الفتح آیه ۶ وَيُعَذِّبَ المُنافِقينَ وَالمُنافِقاتِ وَالمُشرِكينَ وَالمُشرِكاتِ الظّانّينَ بِاللَّهِ ظَنَّ السَّوءِ ۚ عَلَيهِم دائِرَةُ السَّوءِ ۖ وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيهِم وَلَعَنَهُم وَأَعَدَّ لَهُم جَهَنَّمَ ۖ وَساءَت مَصيرًا و (نیز) مردان و زنان منافق و مردان و زنان مشرک را که به خدا گمان بد می‌برند مجازات کند؛ (آری) حوادث ناگواری (که برای مؤمنان انتظار می‌کشند) تنها بر خودشان نازل می‌شود! خداوند بر آنان غضب کرده و از رحمت خود دورشان ساخته و جهنم را برای آنان آماده کرده؛ و چه بد سرانجامی است!
  • حامد ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    هرچه زودتر باید این لجن ها از کف دانشگاه جمع شوند و الا حزب الله دست رو دست نخواهد گذاشت....
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 0
    توحش جنسی و جهل مرکب در این نشریه موج می زنه این یعنی چی؟؟؟!!! این کسی که نوشته اینارو فکر کرده خیلی می دونه !!!! اینا دانشجو هستند بابا برو دنبال کار خودت تو رو به سیاست چه کاری؟ مگه دانشجوی صنعتی نیستی؟؟؟
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 2
    آب بریز وانجای سایت مشرق - خیلی داره موسوزه - اما بیچاره ها !!! فایده ای ندارد - در دنیا و آخرت مغضوب خداوند هستید
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    اقای ناشناس برو خودتو قوی کن دانشتو بیشتر کن کار با این واژه هایی که گفتین درست نمیشه ما ملتی هستیم که تیراژ بعضی کتابهامون 500 است
  • مشرق ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    احمق
  • حاج عمو ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 0
    این تازه مصداق مشت نمونه خرواره میباشد.متاسفانه اقایان خود را بخواب زده اند.واقعا کجای دنیا اینطور با سرمایه انسانیشان اینطور رفتار میکنند؟چرا نهادهای نظارتی به وظایفشان عمل نمیکنند؟
  • محمد ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    با زبان کثیفت اسم خداوند رو نیار برو در کثافاتی که که از ذهن جماعت منافق منتشر میشه غوطه ور شو
  • محمد ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    دیگه صبرم از این همه نفاق و خیانت به سر اومده خدایا روزی رو برسان که خیانت کاران و کسانی که قصد دارند تیشه به ریشه این انقلاب بزنن رو به بدترین شکل ممکن به درک واصل کنیم امروز شما جماعت هر چه کینه از بسیجها و حزب الله دارید خالی میکنید اما بدونید انتقام ما از شما منافقان گفتار صفت بسیار سخته فقط منتظر یک اشاره ای تا دنیای شمارو جهنم کنیم.
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 0
    اين افراد علاقه بي حد و حصري به ديده شدن دارن توجه نكردن به اين افراد علاج راه است
  • شهاب ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 0
    من در تهران زندگی میکنم بتو هموطن عزیز توضیح میدهم که در این دانشگاه افکار سوکولاری چه در رئیس و چه در نشریات این دانشگاه رسوخ کرده ... اینجا تهران است و فعلا جای تاخت و تاز نوکیسه ها و فتنه گران زیر سایه دولت تدبیر و امید است
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 0
    خیلی بدبختی
  • پوریا ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 0
    چشم وزیر علوم روشن ... نمایندگان ملت نمیدونند با این همه گندکاری دولت تدبیر و امید دنبال کدام یک از حقوق زیر پا مانده ملت باشند ...
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 0
    مشرق عزیزم ممنون بابت همه محبت ها و الطافی که به من کمترین مبذول داشتی
  • مشرق ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    خواهش می‌کنم
  • اهوازی ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 0
    باید بشدت با همه عوامل این افتضاح اخلاقی برخورد شود
  • ناشناس ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 0
    برای وزیر علوم و ریاست دانشگاه امیرکبیر متاسفم .
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 0
    عالمی برای خوش دارند این نشان ضعف دانشگاه و آموزش و پرورش ماست که همچین گوساله های رو پرورش میده تا همه رو جز خود گوساله بدونن
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 0
    یکی از خزعبلاتی که در زندگیم خوندم این نشریه بود این موجود رو باید ببرن آزمایش کنن ببین چی بوده این مهملات ازش ساطع شده خدا شفاش بده باید یه راست بردش امین آباد بستتش به تخت
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    خخخ
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 1
    خبر اينه كه مشرق داره باز شلوغ بازي در مي آره چون هدفشون سياسيه، ميخواهد آدمهاي خودش بيان سر كار.
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    پس فکر کردید رئیس جمهور چرا قول وزارت علوم را به افراطیها داده بود؟
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    1 0
    آبشخورای فکریش آبشخور نبوده لجن‌زارهای فیلم‌های فارسی پهلوی بوده که یکمی فیلم پورنو قاطی داشته که همش زده اینطوری گندش زده بیرون
  • حمید رضا افتخاری ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 1
    ایت الله هاشمی ایت الله هاشمی خدا نگهدار تو باد...مرگ بر ضدایت الله هاشمی رفسنجانی تا خون در رگ ماست هاشمی سیاستمدار بزرگ وکهنه کار ماست..
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    غیر از شعار دادن چیز دیگری برای دفاع از اربابت نداری؟
  • دوست سابق مشرق ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    آقاي افتخاري! افتخار داديد.. وضعيت شما كاملن مشخص است.
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    خخخ و مرگ مگر تو يهودي هستي كه در گفتن ه مشكل داري.. اول كه محض چه ميخندي؟ دوم اگر ميخندي درست بخند
  • دوست سابق مشرق ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    درود بر شرفت ناشناس 15:22 حيف كه فقط يك مثبت ميتوانم بدهم
  • دوست سابق مشرق ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    واقعن جاي گريه دارد دارد. بايد با آنها برخورد شود و همچنين سطح آگاهي عمومي و محصلين را بالاتر ببريم. محصل ما نميداند الم الهدي و صياد و باكري و همت كه بودند.. اگر بخواهيم كمي عقبتر برويم. حتا پسيان و بايندر را هم نميشناسد. ما خيلي كوتاهي كرده‌ايم و حالا داريم تاوانش را پس ميدهيم. كه خر مهره را جاي طلاي ناب به خورد جوانانمان ميدهد. شاملو شاعر ملي!!! هاهاها.. شاملو مايه شرم ملت است
  • دوست سابق مشرق ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    ۱۳:۵۴ ببند در ... را
  • دوست سابق مشرق ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    ناشناس ۱۵:۴۱ آدمهاي خودشان؟ شما داريد از مشرق حرف ميزنيد!؟ درست است كه مشرق كمي شلخته و بدجنس و بي معرفت است. اما آدمهاي پاكي هستند. سراغ اينجور آدمها را بايد جايي كه شما ازش آمده‌اي گرفت
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    موافقم +++++++ مثبت
  • منتظر روز قضاوتیم ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    دیگه وقتشه دوباره، چندتا چندتا ببندیمشون به هم و از طبقه چهارم خوابگاه پرتشون کنیم پایین، نه؟؟؟
  • دوست سابق مشرق ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    اينها آخرش ميروند مثل مجتبي سميع نژاد و احمد باطبي و آرش سيگارچي فراماسون ميشوند.. اينها هيچ كدام نه غيرت دارند نه وطن و نه ناموس و زن بچه سرشان ميشود. حتا براي خودشان هم دوستان خوبي نيستند. چي؟ از كجا اينقدر مطمئنم؟ خب دلايل و شواهد و مدارك خودم را دارم. برخورد از نوع نزديك!
  • یوسف ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    کدوم نهاد!! وزارت علوم!!!!!! وزارت ارشاددددد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کدوم نهاد را میگویی حاج عمو!؟؟
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    نشريه دانشجويي ، براي مخاطب خاص است نه بنگاه جنجال آفريني مشرق به نشريات دانشجويي هم رحم نمي كنيد ، خوب حق دارند دگرانديش باشند ؛ هر كسي كه دوست ندارد ، مطالبشان را نخواند
  • نیما ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    حامد جان این کارا غیرت و تعصب میخواد که تو این گونه دولتها ! پیدا نمیشه . خدا عاقبتمونا به خیر کنه.نیما
  • دوست سابق مشرق ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    مشرق: تو را به خدا آن نظرم را منتشر كن.. به خدا آن دنيا سر پل سراط جلوتو ميگيرم. البته اين يكي را منتشر نكن. تو رو خدا بگذار جوانترها بفهمند با چه اشخاص ناداني طرف هستيم.
  • دوست تابرت ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    عحب!! به جه دلیل این خرفا رو میزنید؟؟ سوزشتون از جای دیگست که این حرفا رو میزنید!!
  • نیما ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    تازه مسلمان نروژی مقیم ایران عزیز.قربونت برم مگه نخوندی که یکی از عیب های مادر اون آقا ایرادش "قرآن خوندن"! بود یا شراب خوری دانشجوهارا !نخوندی اینا از اونائیند که انسانیت و شرف و غیرت ایرانی را ندارند وگرنه مدیریت دانشگاه باید از این قبیل کارها ممانعت میکرد . فقط از اجازه ندادن سخنرانی به انقلابیونی امثال برزپاش و شریعتمداری و..برای روشنگری و اجازه دادن به هاشمی ! ! میتونی خط مدیران را تشخیص بِدی که وابسته به کجایند و برنامه هایشان چیه!.کاش یه خورده غیرت تو این جماعت یود.!نیما
  • امیر تبریز اوغلی ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    راحت باش.... هیچ چی
  • کامران ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    مرگ بر منافقین و کفار
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    این اقا یا خانم اطلاعاتش بسیار کم است گروهک پ.ک.ک گروهکی است که نادانسته در حال اجرای نقشه های امریکا است.این گروهک با دنبال کردن کردستان بزرگ به دنبال جدا سازی کردستان از عراق ، ایران و سوریه و در نهایت ترکیه است. اما نمی داند که این برنامه از پیش تعیین شده با کمک صهیونیست ها و امریکا است و با عکس چگوارا که یک ضد امریکایی است در تعارض است
  • ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    الحمد الله که خداوند دشمنان اسلام از جمله سایت مشرق را از احمق ها قرار داد -
  • mahdi ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    به بسیجی بودنم افتخار می کنم و به کوری چشم این اراذل بسیجی خواهم ماند یاعلی
  • سیدمهدی مصباحی ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    سلام حیف است در دانشگاهی با اون ابهت علمی سابق که کسانی مانند دانشمند شهید،دکتر شهریاری را در خود پرورش داده اجازه نشر همچین چرندیاتی داده شود.دانشگاهی که زمانی برای جایگاه اول علمی کشور با دانشگاه شریف رقابت میکرد در حال حاضر به این روز افتاده است. جایگاه علمی فعلی این دانشگاه مؤید این نوشته است. قلم امثال نویسنده ی این مطالب قلم کسی جز شیطان نمی تواند باشد که روی قوی ترین غریزه دوران جوانان مانور بدهد و آنها را از رسالت اصلی خود بعنی ارتقای جایگاه علمی خود دور نماید و به سمت اعتیاد و خماری و ولنگاری (با شیطان صفتی موارد مطروحه را توجیه و نیاز طبیعی و لازم بداند)سوق دهد. بیچاره خانواده ها که بچه های معصوم خود را برای رسیدن به مراتب بالای علمی به امثال این دانشگاه می فرستند و بعد چی تحویل می گیرند!
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    من مرید این ناشناس شده ام چون دنیا و اخرت را می داند و از علم غیب خبر دارد مغضوب و... را می شناسد استاد ازل و ابد تو کجایی پرفسور؟
  • ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    حیف نون روستایی و بدبخت ها و بیچاره ها را که می دهند این مفت خورهای اجتماعی بخورند و لاتاعلات بگویند اینها دهشاهی برای کشورشان خیر ندارند میروند دانشگاه که ده نفر دیگر را هم منحرف کنند
  • ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    حمید جون ما ایشان را دوست داشتیم بیشتر از تو اما حالم از بچه هاش بهم می خوره
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    ایا دانشجو حق داره مالیات من را اینجوری مصرف کنه و از سیگار دفاع و از ....
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    مرگ بر اصلاح طلبای فتنه گر
  • ناشناس ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    دگر اندیش !!!! خخخخخخخخخ .
  • محمد ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    جالبه آقای ا ه را که قبلا یکی از اقلابیون نظام بود را کسانی که در مقاله هایشان شراب خواری و مسائل جنسی را ترویج میدم دعوت میکنن به دانشگاه.آقای ا ه کجا رفتی .فاین تذهبون
  • محمد ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    باید وزیر علوم برای پاسخگوئی به وضع بد دانشگاه ها به مجلس کشیده بشه. بقول حضرت علی اگه آدم از این مسئله بمیره جا داره.که در کشور شیعه ودر پایتخت اون ودر محل تفکرات نخبگان مملکت نشریه ای چاپ بشه باپول های اسلامی که تفکرات همجنس بازان و فاحشه ها را بنویسه.
  • حسین ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    به عنوان فردی که دانشجوی قبل از انقلاب بوده ام عرض می کنم این نوع ادبیات و این نوع شیوه برای بنده شیوه آشنایی است و عمدتا نیروهای چپ مارکسیست طرفدار شوروی سابق و چین (مائوئیست ها) و پیکاری ها و...از آن استفاده می کردند. فکر می کنم مدیریت جدید دانشگاه مزبور علاقه ای به این نوع ادبیات و سمت و سوی سیاسی دارند که بدان اجازه فعالیت می دهند. البته قوانین موجود اجازه انتشار چنین مطالبی را نمی دهد. به نظر می رسد دوران اهانت به مقدسات و ارزش های دینی و اخلاقی و انقلابی یکبار دیگر شروع شده و البته بهترین محل بروز آن دانشگاه هاست و مجری آن ریاست جدید دانشگاه ها. اکنون معلوم می شود چرا دولت اصرار عجیبی در نصب افراد فعال در فتنه به عنوان وزیر علوم داشت.
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    دانشگاه صنعتی امیرکبیر خروجیش شده نخاله های سیاسی واسه همینه مملکت تو ساخت پرایدش مونده
  • ابراهیم چشمه گچی از کرمانشاه ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    جناب معتمدی ریاست دانشگاه امیر کبیر متاسفم ایکاش به اندازه یک صدم دغدغه دعوت ازحضور هاشمی رفسنجانی به دانشگاه این موارد را بررسی وکنترل نمایید,فردا شما در رشد این حرکت ضد فرهنگی واسلامی شریک هستی. خدا آن روز را نیاره که محیط دانشگاههای ما دوباره محل تاخت و تاز وجولان افراد معلوم الحال و بی فرهنگ و ضد انقلاب شود.
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    حالا معلوم شد چرا هاشمی به این دانشگاه، آنهم درزمان اعتکاف دانشچویان ارزشی می آید.
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    انتقام!!! فکر کردی چیکارهای که حرف از انتقام میزنی؟ درک مخصوص تو امثال توست که شعور همزیستی ندارید! شما خودتون عین نفاقید صبرت سر اومده اخوی؟ همه چه خوب و چه بد ایرانی هستیم
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    یکی از اون نادانها هم شمایی متاسفانه!!!
  • امین ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    این ادبیات شایسته یک نشریه دانشجویی اون هم منتسب به یک دانشگاه وزین چون امیرکبیر نیست وای از اون روزی که فرهیختگان ما بخواهند با این ادبیات از چنان ارزش هایی(سیگار کشیدن) دفاع کنند
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    1 0
    حالم از نشریه و قلم و ذهن کثیفش بهم خورد مریضه!
  • مصطفی ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    بسم ا... آیه 19 سوره نور: "إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ" "آنان که دوست می‌دارند که در میان اهل ایمان کار منکری اشاعه و شهرت یابد آنها را در دنیا و آخرت عذابی دردناک خواهد بود و خدا (فتنه‌گری و دروغشان را) می‌داند و شما نمی‌دانید".
  • دوست سابق مشرق ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    ناشناس كانگروييايي. اگر يكي توي استرالياي كثافت آتش روشن كند و دود مسمومش جوانان و سرمايه‌هاي مملكت را بيمار كند چه كار ميكنيد؟ ميرويد توي كيسه كانگرو پناه ميگيريد؟ خاك بر سرت كنم با اين منطقت. اين بي شرفها دارند جوانان ما را از راه به در ميكنند. اينها را ريشه يابي كني يا به بهاييت ميرسيد يا به صهيونيسم و فراماسونري. اصولن شما ميداني يك نشريه كه از جاذبه‌هاي جنسي و ... براي بسط عقايدش استفاده ميكند چه بلايي ميتواند سر مخاطبان خام و كم تجربه‌اش بياورد؟ نه كه نميداني. آزادي قلم به چه قيمتي؟ هان؟ به چه قيمتي؟
  • دوست سابق مشرق ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    اين را يادم رفت بگويم مشرق مثل هميشه لطف داشت و نظر مرا منتشر نكرد. اين در ادامه آن نظر بود. ناشناس 12:06 هم قطعن يكي از همان نادانهاي خائن به ملت و كشور است كه انشاءالله يا روزي خودش آدم ميشود يا اينكه تاوان كارهايش را پس ميدهد. كوچكترين ترديدي در اين ندارم
  • منتقم ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    جوابیه برای(ناشناس-۱۲:۰۲) من و امثال من به درک میریم ولی با توی خبیث لیبرال و دنیا پرست و سرکرده های فتنه گرتون هم زیستی نمیکنیم.دهنتو آب بکش بعد نام بزرگ ایران اسلامی رو بیار
  • ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    ایول به ناشناس دوم
  • هیات علمی دانشگاه امیرکبیر ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    دانشگاه امیر کبیر توسط شخصی بنام مجتبی صدیقی سیاستگذاری میشود وی از اعضای سابق جهاد دانشگاهی است. مدرک تحصیلی اش نامشخص است و همزمان معاون وزیر علوم هم میباشد
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    آره سر پل سسسسسسسسسراط!!!! برو جلوش رو بگیر!
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    مشرق جون زیاد حرض نخور برات بده، پوستت خراب میشه. 8 سال هر کاری خواستید کردید. بالاخره گهی پشت به زین و گهی هم زین به پش عزیزم. عادت کردید کولی بگیرید، آره!؟
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    اینو که خیلی وقته همه میدونن...
  • وحید نود و سه ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    کسی که از شراب خوار حمایت میکنه میخواد درس آخرت به ما بده....منافق تابلویی هستی ....برو از بزرگ هاتون نفاق رو یاد بگیر بچه.
  • وحید نود و سه ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    دمت گرم منتقم...
  • ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    من برای کل دانشجوهای امیر کبیر متاسفم.امیدوارم نشون بدن که بیش تر از سیب زمینی اند و جلوی این نخاله ها وایسن
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    آخه تو ی احمق تابلو اومدی اسم اسلام رو میاری بعدش از کسی که شرابخواره و به اسلام و به آفرینش اون توهین میکنه طرفداری میکنی؟؟....تو بیشتر از یک آدم دو روی پست ترسو و منافق تابلو نیستی....ما رو بگو با کیا شدیم ۷۸ میلیون
  • ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    کاملا حق با تویه
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    داری از کی درخواست میکنی؟بیدار شو بیدار شو ....تو نمیتونی اونیرو که خودش رو بخاب زده بیدار کنی...
  • حسنی ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    واقعا متاسفم مثلا ما داریم تو ی کشوراسلامی زندگی می کنیم اسم خودمونو هم گذاشتیم شیعه امام زمان /یکی نیست این کثافتارو جمع کنه ؟
  • شهاب ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    داداش چی زدی بدجوری توهم زدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس