گاردین چیزی نمی نویسد که نتواند به راحتی اثباتش کند اما در عصر فوق حرفه ای رسانه، درج همین چند خط کافی است تا یک مربی و بازیکنان او تا حد مرگ در حاشیه فرو بروند و نتوانند پاسخگوی هواداران خود باشند.

گروه ورزشی مشرق - وقتی تراکتورسازی و گسترش فولاد تبریز تن به تساوی یک بر یک دادند و همزمان تیمهای سپاهان و نفت برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند، تاکید گزارشگر تلویزیونی بر داغ بودن و پرهیجان بودن هفته های پایانی موضوع و سوژه جالبی شد برای مقایسه ای بین این وضعیت با نوع مشابه خود در کشورهای مهم اروپایی و صد البته نقش رسانه در دامن زدن به این هیجان و شاید اگر صحت داشت باشد، تاثیرگذاری در نتایج این بازی های مهم.

نیازی نیست به آرشیو اخبار و خاطرات قدیمی ها بپردازیم، تنها کافی است که به همین روزهای فوتبال اروپا بنگریم و فضای رسانه ای در این کشورها را زیر ذره بین بگیریم.

از افشاگری درباره زندگی خصوصی بازیکنان تا مقالات تخریبی علیه رقبا
در فوتبال جزیره، هفته سی و پنجم کلید می خورد و این در حالی است که برخی از تیمها هنوز بازی شماره 34 خود را تجربه نکرده اند؛ در هر حال چلسی با 80 امتیاز در صدر ایستاده و رقیبی برای خود مشاهده نمی کند. در پایین جدول اما حرارت و حساسیت بسیار بالا است و تیمهایی چون برنلی، کوئینز پارک رنجرز و ساندرلند هنوز هم برای رهایی از وضعیت قرمز رنگ خود امیدوار هستند.

روزنامه سان لندن که معمولا به نگارش علیه منچستری ها متهم می شود در مقاله ای بلند بالا به اوج حساسیت در جدال برای کسب سهمیه های اروپایی پرداخته  می نویسد: تاتنهام و لیورپول 58 امتیازی در این هفته های پایانی فضایی عدالت محور را برای کسب سهمیه و مبارزه برای صعود در جدول را تجربه کنند؟ مگر امکان دارد تاتنهام به اندازه لیورپول مورد لطف اتحادیه فوتبال انگلیس و کمیته داوران قرار بگیرد؟!

طرح این سوال در چاپ روز جمعه گذشته کافی بود تا وب سایتهای خبری موثر در فوتبال انگلیس نیز دست به کار شوند و کار به جایی برسد که کمیته داوران مجبور به تغییر فهرست اعلام شده برای داوران خود شود و بار دیگر از انتخاب داوران برای هفته های پایانی لیگ برتر انگلیس خبر بدهد.

گاردین یک روز پس از آن می نویسد: هواداران واقعی فوتبال انگلیس هرگز دوست ندارند شاهد تلاش منچستر برای رسیدن به رتبه دوم جدول از راه های غیر فوتبالی باشند، این در شان فوتبال انگلیس نیست و امیدواریم شایعات مبتنی بر تماسهای برخی دلالان و واسطه ها با بنگاه های شرط بندی صحت نداشته باشد.

از افشاگری درباره زندگی خصوصی بازیکنان تا مقالات تخریبی علیه رقبا
البته که گاردین چیزی نمی نویسد که نتواند به راحتی اثباتش کند اما در عصر فوق حرفه ای رسانه، درج همین چند خط به سفارش هر که باشد و هر چقدر هم سود مالی داشته باشد، کافی است تا یک مربی و بازیکنان او تا حد مرگ در حاشیه فرو بروند و نتوانند پاسخگوی هواداران خود باشند. باشگاه منچستریونایتد از یک هفته پیش قرارداد 4 ساله خود را با یک تیم بازاریابی ژاپنی برای بالابردن رتبه وب سایت رسمی باشگاه فسخ کرده و از یک تیم آمریکایی خواسته تا برای تبلیغات و افزایش میزان بازدید وب سایتش دست به کار شود. این کار بیهوده صورت نمی گیرد و چنین باشگاه بزرگ و ثروتمندی به خوبی می داند که شاید تنها سلاحش برای برخورد با رسانه ها همین وب سایت رسمی باشد.

در فوتبال اسپانیا و در هفته سی و پنجم، بارسلونا با 87 امتیاز در صدر ایستاده و رئال مادرید با 85 امتیاز در رتبه دوم آرام و قرار ندارد. رئال مادرید قدر روزهای طلایی خود را ندانست و در این فصل حداقل دو بار صدر جدول و مسیر دقیق سرنوشت خود را به راحتی به بارسلونا هدیه داد.

مارکا در این فضای فوق حساس با همه توان خود به بارسلونا حمله کرده و تقریبا هیچ روزی نیست و نبوده که باشگاه بارسلونا برای پاسخ دادن به اتهامات مارکا دست به دامن روزنامه اسپورت کاتالونیا نشده باشد. افشاگری درباره زندگی خصوصی بازیکنان بارسلونا یکی از کارهای این روزهای مارکا است که حتی صدای هواداران رئال مادرید را هم درآورده و زیاد از حد مشغول تخریب حریف رئال مادرید شده است.

روزنامه اسپورت کاتالونیا نیز این روزها بیکار نیست و تا حد توان خود درگیر مبارزه با پایتخت است، در چند روز گذشته حداقل 5 مقاله رسمی و بلند بالا علیه کادر فنی رئال مادرید، مدیریت و سیستم مالی این باشگاه منتشر شده که انتشار این همه مطلب علیه رئال مادرید هرگز تصادفی نیست.

از افشاگری درباره زندگی خصوصی بازیکنان تا مقالات تخریبی علیه رقبا
ماجرا در لیگ قهرمانان اروپا نیز داغ است و تحریک احساسات ضد مادریدی نزد مردم کاتالونیا ماموریتی نیست که بدون هماهنگی و بدون سود مالی بر گردن اسپورت کاتالونیا انداخته شده باشد.

هفته سی و چهارم سری آ ایتالیا هم کلید خورد و یوونتوس بدون هیچ هراسی از رقبای کوچک خود در این جدول قهرمان شد. جنووا، سامپدوریا، رم، لاتزیو و ناپولی هم برای کسب سهمیه اروپایی در حال جنگیدن هستند اما توتواسپورت که تقریبا هر روز به منطقه تورین ایتالیا، ادای دین کرده و روزی نبود که از قهرمانی زودهنگام بانوی تورین ننویسد و در آخرین مقاله خود باز هم به تخریب رقبای تحقیر شده ای چون میلان، اینتر، پارما و رم پرداخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس