کد خبر 410837
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۳

ذوب‌آهن‌ تيمی كه نيم‌فصل اول ليگ چهاردهم تنها 4 پيروزی به دست آورده بود، در نيم‌فصل دوم مسابقات جبران مافات كرد تا تيم قعرنشين هفته‌های نخست ليگ جاری به گروهی مدعی در هفته‌های پايانی رقابت‌ها تبديل شود.

يحيي 1 پله عقب‌تر از فصل قبل تمديد كردگروه ورزشی مشرق - نصف‌جهانی‌ها بعد از پیروزی 5بر3 تیم‌شان مقابل نفت بالانشین، آنقدر خوشحال بودند که بعد از یک دو دو تا چهارتای ساده تصمیم‌ گرفتند به سرعت قرارداد سرمربی جدیدشان را برای یک فصل دیگر تمدید کنند و این اتفاق افتاد.

حالا ذوب‌آهن‌ و یحیی گل‌محمدی پس از شکست دادن فولاد در اندیشه تکرار روزهایی هستند که این تیم خود را تا فینال لیگ قهرمانان آسیا هم رساند.

یحیی 45 به 43 عقب است
یحیی گل‌محمدی در لیگ سیزدهم با نفت نه چندان مدعی هم آسیایی شده بود. مربی اسبق پرسپولیس فصل قبل تا ایستگاه 27 لیگ 13 صاحب 13 پیروزی شده بود و با توجه به ثبت 9 تساوی 48 امتیاز گرفته بود تا بعد از فولاد، استقلال و پرسپولیس روی پله چهارم قرار بگیرد.

گل‌محمدی در مدت زمان مشابه با فصل قبل، در لیگ جاری طی 27 دیدار با ذوب‌آهن 3 امتیاز کمتر گرفته است .هرچند که مقایسه شرایط دو تیم نفت و ذوب‌آهن‌ کمی دشوار می‌نماید.

گل‌محمدی در لیگ چهاردهم 8 هفته انتظار کشید تا رنگ اولین پیروزی را برابر پیکان پایین جدولی ببیند. ذوب‌آهن‌ پس از آن با شکست دادن استقلال (2بریک) در ایستگاه دهم اعتماد به نفسش بالا رفت و پس از آن رفته رفته خود را به میانه جدول رساند.

محافظه‌‌کار در خارج خانه
شاید یکی از فرق‌های نفت یحیی با ذوب‌آهن‌ این فصل عملکردی بود که گل‌محمدی در بازی‌های خارج از خانه با نفت به ثبت می‌رساند. فصل قبل نفت و گل‌محمدی طی 27 هفته به 13 پیروزی رسیدند در حالی که 7 برد آنها در بازی‌های خارج خانه به دست آمد.

يحيي 1 پله عقب‌تر از فصل قبل تمديد كرد

در لیگ جاری این رقم کاهش داشت. یعنی ذوب‌آهن‌ با یحیی گل‌محمدی به 12 پیروزی طی 27 هفته دست پیدا کرد، در حالی که تنها 5 برد از پیروزی‌های یاد شده خارج از خانه حاصل شد. در مقابل تساوی‌های ذوب‌ امسال بیشتر از نفت سال قبل است.

ذوب‌ و یحیی در لیگ چهاردهم با تراکتورسازی، راه‌آهن، سپاهان و گسترش در فولادشهر به تساوی رسیدند. آنها در خارج از خانه با استقلال صنعتی، نفت، نفت مسجدسلیمان، سپاهان و استقلال هم صلح کردند.

توفیق 41 درصدی ذوب‌ و یحیی بیرون از خانه
بررسی امتیازاتی که نفت و ذوب‌آهن‌ با یحیی در دو فصل اخیر گرفته‌اند نشان می‌دهد گل‌محمدی ‌تا هفته 27 لیگ سیزدهم با نفت 48 امتیاز گرفته بود در شرایطی که 49 درصد این امتیازات در بازی‌های خانگی و 51 درصد آنها خارج از خانه به دست آمده بود. در مقابل این فصل ذوب‌آهن‌ و یحیی طی 27 دیدار 45 امتیاز گرفته‌اند که تنها 44.4 درصد آنها حاصل دیدارهای خارج از خانه است.  در مقابل ذوب‌آهن‌ مدل جدید با گل‌محمدی 25 امتیازش را در ورزشگاه فولادشهر به دست آورده یعنی 55.6 درصد از کل امتیازات فصل تا اینجای رقابت‌ها.

مقایسه عملکرد تیم‌های یحیی گل‌محمدی در لیگ‌های 13 و 14 تا هفته (27)

لیگ

تیم

تعداد بازی

مجموع برد

برد خارج خانه

مجموع تساوی

تساوی خارج از خانه

مجموع شکست

شکست خارج از خانه

گل زده

گل خورده

تفاضل

مجموع امتیاز

امتیاز خارج از خانه

میانگین کسب امتیاز

رتبه

سیزدهم

نفت

27

13

7

9

3

5

3

34

21

13+

48

24

1.77

چهارم

چهاردهم

ذو‌ب‌آهن

27

12

5

9

5

6

5

42

26

16+

45

20

1.66

پنجم


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس