مدافع ملی پوش پرسپولیس که در فصل جاری حاشیه های وی بر متنش غلبه کرده بود سرانجام چوب از کوره در رفتن خود را خورد و با محرومیتی طولانی مدت مواجه شد.

پسر عصیانگر سرخ‌ها نقره داغ شد +جدول عملکرد
گروه ورزشی مشرق - پرسپولیس کم‌ بحران نداشت و کم اسیر گرفتاری‌هایش نبود که نمایش درگیری محمدرضاخانزاده و سوشا مکانی با یک هوادار پس از شکست 3برصفر قرمزها برابر لخویا روی پرده آمد.
یک درگیری فیزیکی با چاشنی فحش و ناسزا که سبب شد مدافع ملی‌پوش قرمزها 9 ماه از حضور در فوتبال محروم شود. سوشا هم 3 جلسه محرومیت تعلیقی گریبانش را گرفت.

هرچند باشگاه به حکم محرومیت خانزاده اعتراض کرده اما رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال معتقد است به خانزاده لطف شده که بیشتر محروم نشده است.

محمدزاده می گوید: طبق آیین‌نامه محرومیت امثال خانزاده یک‌سال لحاظ شده است اما رعایت حال این بازیکن را کردیم و به دلیل اظهار ندامت و اینکه در مصاحبه‌های خود از ملت ایران عذرخواهی کرده بود، 3 ماه محرومیتش را کسر کردیم، بنابرین به خانزاده و باشگاه پرسپولیس لطف هم کرده‌ایم.

البته خود باشگاه پرسپولیس هم برای نقره‌داغ کردن خانزاده جریمه 30 درصدی از کل مبلغ قراردادش را در نظر گرفت.

فصلی خوب کنار زاینده‌رود
این‌که مشکل غیرفنی خانزاده چطور حل شود مساله‌ای است که قطعا متولیان پرسپولیس باید در پی حل آن باشند. با این حال از نظر فنی هم این بازیکن با فصل گذشته خود فاصله گرفته است.
محمدرضا فصل پیش با پیراهن ذوب‌آهن‌ نمایش قابل تقدیری داشت و همین هم سبب شد تا پرسپولیس دوباره او را به اردوی خود فرا خواند.
این مدافع ملی‌پوش لیگ سیزدهم را با پرسپولیس چندان ایده آل آغاز نکرده بود. خانزاده برای پرسپولیس دایی فقط 4 بازی انجام داده بود که در نهایت نیم‌فصل دوم لیگ را سر از ذوب‌آهن درآورد. کادر فنی تیم در حال سقوط اصفهانی هم با اعتماد کامل به او در هر 15 دیدار نیم‌فصل دوم به محمدرضا 90 دقیقه بازی داد. به واقع عملکرد قابل قبول این مدافع طی 1350 دقیقه تلاش سبب شد تا پرسپولیس و علی دایی از ابتدای لیگ 14 او را به تهران باز گردانند.

فصل نفرین شده
به گزارش مشرق، بازگشت دوباره خانزاده به پرسپولیس چندان برایش خوش‌یمن نبود. دردسرها از دیدار تیم ملی امید برابر ویتنام در بازی‌های آسیایی شروع شد. تیم نلو وینگادا 4بریک به ویتنام باخت در شرایطی که مدافع ملی‌پوش پرسپولیس آخر بازی از کوره در رفت تا اول بازیکن حریف را بزند و بعد هم داور را هل دهد. خانزاده پس از آن به دلیل رفتار غیرورزشی دو بازی ملی ایران را از دست داد.
این مدافع در دیدار معروف ایران و عراق هم وقتی روی نیمکت بود از بنجامین ویلیامز استرالیایی کارت زرد گرفت.
خانزاده که در نیم‌فصل اول 5 دیدار پرسپولیس برابر پدیده، صبا، تراکتورسازی، نفت مسجد سلیمان و راه‌آهن را از دست داده بود، نیم‌فصل دوم هم نتوانست در سه بازی مقابل پدیده، تراکتورسازی و نفت مسجد سلیمان قرمزها را همراهی کند.

سهیم در 2 شکست 3تایی
در لیگ قهرمانان آسیا مدافع 188 سانتی‌متری قرمزها سه بازی برابر لخویا و النصر (2) انجام داد که از قضا در دو دیدار پرسپولیس 3تایی شد. خانزاده مقابل لخویا 90 دقیقه دفاع راست بود که قرمزها در خانه حریف 3برصفر شکست خوردند. محمدرضا که در پیروزی یک بر صفر خانگی مقابل النصر عربستان هم حضوری کامل داشت، پیش‌تر در عربستان 58 دقیقه برابر تیمی بازی کرد که قرمزها را با سه گل بدرقه کرد.

مدافع ملی‌پوش قرمزها در عرصه ملی هم به جز مشکلاتش کنار تیم امید در تیم کی‌روش هم چندان شانس بازی نداشت.
این مدافع که سال 2012 مقابل سه تیم یمن، بحرین و عربستان در رقابت‌های غرب آسیا حضور 90 دقیقه‌ای داشت، در مسابقات انتخابی جام‌ملت‌ها فقط 9 دقیقه برابر کویت به میدان رفت.
خانزاده در استرالیا هم هر 4 بازی تیم ملی را از روی نیمکت‌ تماشا کرد تا جز کارت زردی که در دقیقه 120 بازی با عراق از ویلیامز گرفت دستاورد دیگری با خود از سرزمین کانگوروها به ایران نیاورد.

عملکرد فردی محمدرضاخانزاده در لیگ برتر

فصل

تیم

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

تعدادبازی90 دقیقه‌ای

کارت زرد

91-90

راه آهن

9

8

700

-

7

2

92-91

پرسپولیس

12

9

847

-

6

1

93-92

پرسپولیس

4

3

270

-

3

-

93-92

ذوب آهن

15

15

1350

-

15

2

94-93

پرسپولیس

16

13

1124

-

11

4

مجموع

56

48

4291

-

42

9


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    ناراحت نباشید اول فصل بعدی بازی میکند .......ندامت پیدا کرده بید .....فدارسیون شوتبال
  • کمال ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    پول های بی زبان بیت المال مستشان کرده....
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    آفرين !! همچين افراد بي ظرفيتي بايد از فوتبال اخراج شوند.
  • امیر تبریز اوغلی ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    باید مادام العمر محروم میشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس