کد خبر 41068
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۱

يک پايگاه خبري عراقي از فرار ‌جمعي ده‌ها عضو گروهک منافقين از کمپ اشرف و پناه بردن آنها به دولت عراق خبر داد.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از پايگاه خبري "نهرين نت " نوشت: در حالي که گروهک منافقين در عراق خواستار تحقيق بين‌المللي درباره درگيري‌هاي اخير در اردوگاه اشرف است و مدعي است که نيروهاي امنيتي عراق در اردوگاه اشرف موجب کشته شدن 34 عضو آن شده‌اند، وزارت دفاع عراق اعلام کرد که ده‌ها تن از افراد اين گروهک از اردوگاه گريخته‌اند و به دولت عراق پناه آورده‌اند.

نهرين نت در ادامه نوشت: اين فرار ‌جمعي اعضاي گروهک منافقين از اشرف بيانگر صحت مواضع مقامات مسئول ايراني است که پيش از اين اعلام کرده‌ بودند تعداد زيادي از مجاهدين خلق[منافقين] مي‌خواهند که از اردوگاه خارج و به ايران بازگردند. اما رهبران اين سازمان مانع خروج آنها از اردوگاه مي‌شوند و نيروهاي امنيتي وابسته به سازمان آنها را شديدا تحت نظر دارند.

صدها نفر از خانواده‌هاي اعضاي گروهک منافقين طي سالهاي گذشته براي ديدار با اين افراد وارد خاک عراق شدند اما مسئولان کمپ اشرف مانع ديدار اين افراد با يکديگر شدند.

خبر فرار ‌جمعي اين افراد از اشرف و پناه بردن آنها به دولت عراق زمينه را براي کشف بسياري از اسرار خطرناک درباره آنچه که در اشرف مي‌گذرد، فراهم مي‌آورد.

دولت عراق توضيح بيشتري در اين باره و جزئيات فرار اين افراد از اشرف ارائه نکرده است.

اين در حالي است که خبرگزاري النخيل درباره تعداد کساني که از اشرف فرار کرده‌اند نوشت که تنها 3 تن از اعضاي گروهک منافقين موفق به فرار از اردوگاه اشرف شده‌اند.

بر اساس اطلاعاتي که پيش از اين فاش شده بود، تعداد زيادي از عناصر مجاهدين خلق[منافقين] در حالي که تلاش داشتند از اشرف فرار کنند، کشته شده‌اند و اجساد آنها در داخل اردوگاه دفن شده است.

يکي از فرماندهان گروهک تروريستي منافقين در کنفرانسي مطبوعاتي به خبرنگاران گفت: مسئولان اين گروهک توجهي به جان انسانها در اردوگاه اشرف ندارند، زيرا آنها از اعضاي عادي هستند و نه فرماندهي کل.

وي تاکيد کرد، فرماندهان ارشد گروهک تروريستي منافقين توجهي به قوانين بين المللي ندارند.

يکي ديگر از فرماندهان گروهک منافقين در اين کنفرانس مطبوعاتي به خبرنگاران گفت، عناصري اين گروهک در اردوگاه اشرف براي جنگ حتي با دولت عراق آماده شدند و آموزش‌هايي درباره چگونگي درگيري با نيروهاي عراقي و گرفتن سلاح به آنها داده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس