یک منبع آگاه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کشتی تجاری آمریکا که با پرچم جزایر مارشال در خلیج فارس درحال تردد بود توسط یگان‌های دریایی سپاه، توقیف و به سمت بندرعباس هدایت شد و احتمال اینکه برخی از خدمه کشتی، افراد آمریکایی باشند نیز وجود دارد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ضمن تأیید عملیات نیروی دریایی ایران علیه یک کشتی آمریکایی مدعی شد: ایرانی‌ها یک کشتی آمریکایی متعلق به شرکت "میرسک" را با تیراندازی وادار کردند وارد آب‌های ایران شود.

الجزیره: ایران کشتی آمریکایی را آزاد کرد/ قیمت نفت افزایش یافت

اطلاعیه پنتاگون حاکی است که یک گشتی دریایی ایران، اقدام به تیراندازی بسوی این کشتی آمریکایی کرده است.

پنتاگون افزوده است: کشتی میرسک‌تایگریز، هنگام وقوع حادثه، در حال عبور از تنگه هرمز بوده است و هواپیماهای آمریکایی و ناوشکن فراگوت، درخواست کمک کشتی را دریافت کرده و مراقب اوضاع بوده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرده که کشتی توقیف شده توسط ایران، شهروندان آمریکایی را منتقل نمی‌کند و یک ناوشکن در خلیج فارس اوضاع را زیر نظر دارد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد هرچند در نگاه نخست، اقدام نیروی دریایی ایران به توقیف یک کشتی باربری اقدامی تحریک آمیز به نظر می رسد ولی ما هنوز از همه واقعیت ها اطلاع نداریم.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، سرهنگ استیو وارن سخنگوی پنتاگون گفت اقدام نیروی دریایی ایران به شلیک تیر هشدار بر فراز کشتی باری با پرچم جزایر مارشال، اقدامی «نامناسب» بود.

وی افزود یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا برای زیر نظر گرفتن اوضاع به آن سمت در حرکت است و یک گشتی نیروی دریایی آمریکا و هواپیماهای شناسایی نیز به محل حادثه اعزام شدند.

درباره تعهد دفاعی آمریکا در قبال جزایر مارشال که در اقیانوس آرام قرار دارد سخنی گفته نشده است.

وارن به خبرنگاران گفت: «در نگاه نخست، این اقدامی تحریک‌آمیز به نظر می‌رسد ولی ما هنوز از همه واقعیت‌ها آگاه نیستیم.»


سپاه کشتی آمریکایی را به بندرعباس منتقل کرد/ کشتی از جده به خلیج فارس آمده است/ قیمت جهانی نفت افزایش یافت
تصویر کشتی MV Maersk Tigris

شبکه تلویزیونی الحدث نیزگزارش داد نیروهای ایرانی به یک کشتی باری آمریکایی تیراندازی و آن را مجبور کردند به سمت سواحل ایران در بندرعباس برود.

پرس تی‌وی اعلام کرده است که یک کشتی آمریکایی دیگر نیز که نزدیک محل توقیف کشتی میرسک توسط نیروهای ایرانی حضور داشت پس از آنکه نیروهای ایرانی اعلام کردند دخالت نکند، محل را ترک کرده است.

در حالی که شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی اعلام کرد که این کشتی آمریکایی، حریم آبی جمهوری اسلامی ایران را نقض کرده و به همین دلیل توقیف شده است، شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی مدعی شد این کشتی، با پرچم جزایر مارشال در حال حرکت بوده است.

از سوی دیگر، خبرگزاری فارس گزارش داد پیگیری‌های به عمل آمده در خصوص توقیف کشتی آمریکایی در خلیج فارس حاکی از آن است که این کشتی تجاری بوده و با اداره بنادر ایران اختلافی داشته است.

یک منبع آگاه اظهار داشت: اداره بنادر ایران در همین راستا به دادگاه مراجعه می‌کند که دادگاه حکم توقیف این کشتی را می‌دهد و اداره بنادر درخواست می‌کند تا این کشتی توقیف شود که این امر محقق می‌شود.

وی تأکید کرد: این کشتی با پرچم جزایر مارشال که تحت حاکمیت آمریکاست قصد تردد داشته که توقیف می‌شود و خدمه آن اکثر اروپایی هستند و احتمال اینکه برخی از افراد آن آمریکایی باشند نیز وجود دارد.

ناخدای این کشتی نیز در گفتگویی کوتاه ادعا کرده است که 24 خدمه در این کشتی حضور دارند که تابعیت آنها متعلق به کشورهای شرق آسیا و اروپاست.

الجزیره: ایران کشتی آمریکایی را آزاد کرد/ قیمت نفت افزایش یافت

شبکه تلویزیونی رویترز نیز اعلام کرد قیمت جهانی نفت که پس از گزارش رسانه ها در خصوص ورود افراد نیروی دریایی ایران به یک کشتی باری آمریکایی روند صعودی پیدا کرده بود، پس از آن که پنتاگون اعلام کرد این کشتی حامل پرچم آمریکا نبوده است، بار دیگر روند نزولی پیدا کرد.

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر در خبری ادعا کرد که نیروی دریایی ایران، کشتی توقیف‌شده را بدون بازداشت افراد آن، آزاد کرده است؛ ادعایی که دقایقی بعد از سوی مسؤولان ایرانی تکذیب شد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز با بیان اینکه کشتی توقیف‌شده مربوط به خط کشتیرانی"میرسک" بوده است، گفت: این کشتی به دلیل بدهی با حکم دادگاه توقیف شده است و به سمت لنگرگاه بندر شهید باهنر هدایت شده است.

هادی حق‌شناس در گفت‌وگو با تسنیم افزود: حکم توقیف این کشتی قبلا توسط دادگاه به دلیل بدهی صادر شده و مربوط به خط کشتیرانی "میرسک" است.

وی با بیان اینکه همکاران ما در سازمان بنادر و دریانوردی با مالک این کشتی ارتباط برقرار کرده و موضوع را به اطلاع وی رسانده‌اند تصریح کرد: معمولا صاحبان کالا یا بنادر یا ذی‌نفعان به دلیل اینکه خط کشتیرانی بدهی داشته و آن را پرداخت نمی‌کنند از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیر مطالبات خود می‌شوند.

حق‌شناس ادامه داد: این کشتی نیز به همین دلیل و با حکم دادگاه توقیف شده است.

یک منبع آگاه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: یک فروند کشتی تجاری آمریکا که با پرچم جزایر مارشال در خلیج فارس درحال تردد بود توسط یگان های دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف و به سمت بندرعباس هدایت شد.

این منبع آگاه با بیان اینکه این کشتی تجاری با اداره بنادر ایران اختلاف دارد، افزود: اداره بنادر ایران درخصوص این موضوع به دادگاه مراجعه می کند و دادگاه حکم توقیف کشتی را می دهد؛ سپاه پاسداران نیز به درخواست اداره بنادر، کار توقیف این کشتی را انجام می دهد.

این منبع آگاه همچنین افزود: 34 سرنشین این کشتی اکثرا اروپایی هستند و احتمال اینکه برخی از این افراد آمریکایی باشند نیز وجود دارد.

وی تأکید کرد که این موضوع هیچ ارتباطی به مباحث سیاسی و نظامی ندارد بلکه یک بحث حقوقی است.

سپاه کشتی آمریکایی را به بندرعباس منتقل کرد/ کشتی از جده به خلیج فارس آمده است/ قیمت جهانی نفت افزایش یافت
محل نگهدای کشتی توقیف‌شده در بندرعباس



از سوی دیگر، خبرگزاری صداوسیما گزارش داد مسؤولان دفاعی آمریکا اعلام کردند هیچ تبعه آمریکایی سوار بر کشتی تجاری میرسک‌تایگریز نیست و این کشتی در جزایر مارشال ثبت شده است. با این حال آمریکا با هواپیما این کشتی را تحت نظر داشت و به ناوشکن اس‌اس فارگت دستور داده شده بود در نزدیکترین فاصله در آب‌های بین‌المللی حرکت کند.

مسؤولان دفاعی آمریکا اعلام کردند شناورهای گشتی ایران به نظر می‌رسد به کشتی میرسک تایگریس در خلیج فارس دستور داده‌اند متوقف شود با این حال خدمه کشتی در وهله نخست به این درخواست توجه نکردند. شناورهای گشتی ایران سپس در اطراف این کشتی تیر هشدار شلیک کردند و ناخدای کشتی پس از این اقدام دستورهای نیروهای ایرانی را اجرا کرد اما پیش از آن از کشتی‌های اطراف خواستار کمک شد.

کشتی میرسک‌تایگریز سپس به همراه شناورهای ایرانی به محلی نزدیک جزیره لارک نزدیک سواحل ایران حرکت کرد که یکی از باریکترین بخشهای تنگه هرمز به شمار می رود. این تنگه، خلیج فارس و دریای عمان را به هم ارتباط می دهد.

ملوانان ایرانی و دیگر نیروها به نظر می رسد که سوار کشتی شده اند. توقیف این کشتی باری توسط ایران در پی یک رویارویی دریایی میان یک کاروان کشتی باری ایران که عازم یمن بود و گروهی از کشتی های آمریکایی در دریای عمان صورت می گیرد.

آمریکا از عملیات نظامی عربستان سعودی برضد نیروهای حوثی در یمن حمایت می‌کند و فرماندهان نظامی آمریکا نمی خواهند ایران بتواند سلاح و دیگر کمک ها به حوثی ها برساند.

پس از چندین روز پر تنش شامل انتقال ناو هواپیمابر تئودرو روزولت از خلیج فارس به دریای عمان، کاروان شناوری های ایرانی نیز به سمت شرق و به سمت سواحل عمان حرکت کرده است.

میرسک تایگریز براساس اطلاعاتی که در سایت‌های ویژه رهگیری حرکت کشتی‌ها منتشر شده است، آخرین بار در بندر جده پهلو گرفته است. این کشتی در مسیر خلیج فارس بود که توقیف شد.

میرسک یک شرکت عظیم کشتیرانی دانمارکی است و یکی از بزرگترین شرکت های حمل و نقل دریایی جهان است. این شرکت ارتباطاتی در زمینه تجهیزات دریایی با ارتش آمریکا دارد.

سپاه کشتی آمریکایی را به بندرعباس منتقل کرد/ کشتی از جده به خلیج فارس آمده است/ قیمت جهانی نفت افزایش یافت +تصاویر
یک کشتی متعلق به شرکت میرسک

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) عصر امروز (سه شنبه) پس از توقیف این کشتی توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که یک ناوشکن و یک هواپیمای جنگی خود را برای بررسی موضوع به محدوده مورد نظر فرستاده است.

براساس گزارش اسکای‌نیوز، پنتاگون در واکنش به این مساله مدعی شده بود که ایران بدون دلیل اقدام به توقیف این کشتی آمریکایی متعلق به شرکت «میرسک» کرده است.

سعید نژاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریا نوردی ایران در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد شکایت حقوقی یک شرکت خصوصی ایرانی منجر به توقیف یک شناور با پرچم سنگاپور توسط گارد ساحلی در آب‌های ایران شد.

وی اضافه کرد شناور یادشده متعلق به شرکت Maersk بوده و با پرچم سنگاپور تردد می‌کرده است که شکایت شاکی خصوصی منجر به صدور حکم قضایی دادگاه در تاریخ 93/12/25 برای توقیف اموال این شرکت شده بود.

سعیدنژاد، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران افزود: علت توقیف کشتی یادشده توسط گارد ساحلی در آب‌های ایران، حکم قضایی دادگاه استان تهران بوده است.





نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 89
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • یک جوان ایرانی ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    1 0
    این خوبه.. با گنده لاتها دربیافتید نه با عربستان و این جوجه موجه ها
  • ostakarim ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    saloooom be barobachehaye nezami eyvalaaa
  • ضد ضربه ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    1 0
    العربیه داره خودش رو جر میده
  • ایرانی ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    1 0
    پرچمت بالاست ایران من
  • ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    باید پدر عربستان رو هم درآورد ... چندباره که به هواپیمای امداد ما اجازه فرود در یمن رو نمیده میگه کنترل یمن دست ماست! به نظر من باید عربستان رو با موشک زلزال بارشی که هنگام برخورد به صورت بارانی پخش میشه بمباران کرد!
  • ایرانی ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    پرچمت بالاست ایران من
  • علی ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    رزمندگان عزیز آماده باشید پا محکم بر زمین بکوبان دندانها را به هم فشاران کوه از جایش اگر بجنبد ای رزم آور تو خود مجنبان
  • علی ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    الله اکبر
  • ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    آمریکایی نبوده؟ سواد نداری بری اخبار رو بخونی بگو برات ترجمه کنیم
  • ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    وقتی شروع میکنیم به نماز خوندن میگیم الله اکبر یعنی هیچ کس بزرگتر از خدا نیست.اگه ما بندگی و اطاعت خداروبکنیم خدا هم مارو تحت پوشش قرار میده. یعنی آمریکا که شیطان بزرگ است، هیچ غلطی نمی تواند بکند.
  • ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    اقدام احساسی نبوده در خبر هم علت ذکر شده نقض حریم آبی
  • محسن ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    اینهههههههههههههههههههههههههههههههههه
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    لابد با قاطعیت!! پس فطرت ها یک مشت مردم بی دفاع را با جدیدترین غلاف های لیزری و بمب های امریکایی و اف شانزده و پانزده های عربستانی و اماراتی بمبران میکنند دم از قاطعیت و شجاعت میزنند.
  • manamhamintor ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    Death to america
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    "پنتاگون افزوده است: کشتی میرسک‌تایگرز، هنگام وقوع حادثه، در حال عبور از تنگه هرمز بوده است و هواپیماهای آمریکایی و ناوشکن فراگوت، درخواست کمک کشتی را دریافت کرده و مراقب اوضاع بوده‌اند." این یعنی آمریکایی ها جرات نکردن با نیروی دریایی ایران دربیافتن. درود بر همه دریادلان میهن اسلامی.
  • آرمین ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    الان تحقیقات تو اینترنت کردم.ظاهرا جزائر مارشال کشور مستقلی است و جدا از امریکاس با امریکا پیمان دفاعی داره و طبق گفته مقام سپاه موضوع حقوقی بوده مثل اینکه خبری نبود بیخود لپ تاپ روشن کردم
  • بسیج ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    فقط درود به شرف این سپاه اسلام.
  • ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    جزایر مارشال تحت حاکمیت امریکاست
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    این خبرتکذیب شده.
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    میشه یه خبر دست و درمون بدین اخرش چی شد چرا مسئولین زودتر خبرها رو تایید و تکذیب نمی کنند مرضیه افخم کجاست؟؟؟
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    جنگ نشه .
  • هادی ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    دریا دلان درودتان باد درودتان باد
  • ناشناس ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    درود بر دلاور مردان سپاه پاسداران که باعث عزت و اقتدار کشورمان هستند .
  • ناشناس ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    ماشاءالله حزب الله .
  • ناشناس ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    بازهم گلی به جمال سرهنگ ها از دیپلمات ها که اقتداری مشاهده نکردیم !
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    عالیه
  • مهدی ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    اقتدار را عشق است
  • نيما ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    این جملات از کیست: «ملت ایران تصمیمات شورای امنیت و سازمانهای بی ارزش را جز ورق پاره هایی در خدمت وتو کنندگان نمیداند…» الف-محموداحمدی نژاد ب-حسن روحانی ج-محمد جوادظریف د-سعیدجلیلی و-خمینی کبیر ” ملت ایران به پیروى از قرآن کریم و اسلام بزرگ، راه چاره را یافت و رژیم امریکایى پهلوى را پس از فریادها و اعتصابها با مشت و دندان در مقابل تانکها و مسلسلها از پاى درآورد، و صدام جنایتکار و حزب مشرک او را با ایمان و قیامِ لله از پاى درآورد، و صدام بلند پرواز را که لاف سردارى قادسیه مىزد به دریوزگى و ذلت کشاند، و تمام توطئهها را با هدایت الهى در نطفه خفه کرد. و اکنون نیز از پاى نمىنشیند تا آنچه از روز اول به عنوان غرامت و براى تأدیب مجرم خواست جامه عمل پوشد، و تصمیمات شوراى امنیت و سازمانهاى بى ارزش را جز ورق پاره هایى در خدمت «وتو» کنندگان نمی داند…” صحیفه امام، ج۱۶، ص: ۳۸۱ پاسخ: حضرت امام خمینی (ره)
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    خخخ
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    ما مرد جنگیم و از جنگ نمی هراسیم
  • ناشناس ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا .
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    خخخخخ به قول رئیس جمهورتون از ترس سردت شده لرزیدی به ج.....
  • عااااااشق وطن ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    سرفراز باشی میهن من ای فدایت جان و تن من. درود عزیزان و فرزندان ملت. یک ایران حامی شماهاس. با توکل به خدا و اطاعت از ولایت فقیه هیچ غلطی نمیتونن بکنن .ماشاء الله دمتون گرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررم
  • Ali ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    زنده بادایران من
  • رضا ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    ماشاالله داداشام علی بود
  • ارش ر ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    عوض عوض داره گله نداره امریکا کشتی ایرانو میگرده ما هم کشتی اونارو
  • محسن ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    بسیار عالی مطمئن باشید اگر یک قدم عقب برویم دشمن دو قدم جلو میاد وبرخی افراد ساده لوح این چیزها را نمی فهمند
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    درود بر دلاور مردان خطه خلیج همیشه فارس
  • احممد ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    احسن به نیروی دریایی سپاه پاسداران
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    حاااااال کردم یعنی این ناوهای امریکایی با اون‌همه ادعاشون جرات نکردند نزدیک بشند و هارت و پورت کنند. دم برو بچ نیروی دریایی گرم خیلی حالیدم. خدا نگهدارتون باشه.
  • خلیج پارس ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    به امید توقیف کشتی های عربستان وامارات در خلیج فارس
  • من ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    افرین
  • امیر ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    کارعالی کردن ولی فکر کنم دلیل حقوقی بوده
  • بیژن ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    همانگونه که پیشتر هم در نظراتم برای مشرق عزیز نوشتم ، حتی بستن موقّت تنگه هرمز نیز با انفعال عمه ریکا مواجه میشه و قیمت نفت را بشدّت بالا می بره حالا تماشا کنید و ضمناً دستبوسی برای بروبچه های فداکار سپاه
  • mehraban ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    Eshgh ast in ghoror meli
  • حمیدی2 ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    خدایا نظامیان کشور اسلامی ایران رو روز به روز بر اقتدارشان بیفزا
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    آمریکای موش مرده...
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    احسنت خوشمان آمد
  • مجتبی ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    جنگ بشه :)
  • محمد ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    درود بر سپاهیان دلاور و ننگ بر اختلاسگران و سوپر میلیاردرهای اختلاسی ننگ بر واردکنندگان زین اسب و ماشین میلیاردی بجای دارو ننگ بر دارندگان پولهای کثیف ننگ بر ادمهای کثیف و خودسر ننگ بر داعش ننگ بببببببببر ال سعود یهود و باهیت و اشرافیت ننگ بر شکمهای برامده از حرام درود بر دلاوران نظامی وانتظامی و درود بر شهیدان و عرضه داران واقعی نظام ننگ بر بیعرضهای اختلاسگر .ننگ بر عالم فاسد
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    تنگه هرمز رو ببندید و اجازه تردد نفتکشهای کشور دوست و برادر عربستان رو ندید و بازگشایی اون رو مشروط به توقف بمبارانهای کورکورانه یمن بکنید
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    دست مریزاد درافتادن با امریکا دل شیر میخواد که فقط نیروهای ایرانی دارند
  • مهدی ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    تنگه هرمز باس ماس یعنی کلش باس ماست
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    ربطي به داعش و عموش اينا نداره؟؟؟
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    امروز عربستان هنگام فرود هواپیمای امدادی ایران در فرودگاه صنعا برج مراقبت فرودگاه رو زد و کارمندان مظلوم یمنی رو شهید کرد واقعا کشوری وحشی تر درنده تر نجس تر و بی رحم تر از اشغالگران حرمین شریف وجود دارد ؟ تصور کنید خلبان هواپیما در حال مکالمه با برج مراقبت است که یکبار ه برج منهدم و آنها مظلومانه شهید می شوند قلب هر انسان باشرافتی غرق اندوه می شود آخر خوی صهیونیستی این درندگان بیداد می کند مانند کشتار کودکان غزه شک نکنید اسرائیل غاصب بواقع همان حاکمان عربستان هستند یکی قبله دوم مسلمین رو اشغال کرده و جهان اسلام را کنترل می کند و خوب هم سواری می گیرد و نادانهایی هستند که خوبتر سواری می دهند ودیگری یعنی قل دومش اسرائیل قبله اول مسلمین را اشغال کرده و بخش دیگری از جهان اسلام و نبض ادیان ابراهیمی را در دست گرفته آیا این اشغالگریهای دو قبله اتفاقی است؟
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    ناشناس اگه اهل این غلط ها بودن تا کنون این کار رو انجام می دادن
  • موسوی ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    دنیاسپاه پاسداران دنیاسیدعلی خامنه ای ویاران باوفایش یامهدی ادرکنی(عج)
  • ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    تا ابد مرگ بر آمریکا و دوستدارانش
  • سروش ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    امریکا واقعا هوس یاخونت و فجر ونور کرده
  • ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    امروز عربستان هنگام فرود هواپیمای امدادی ایران در فرودگاه صنعا برج مراقبت فرودگاه رو زد و کارمندان مظلوم یمنی رو شهید کرد واقعا کشوری وحشی تر درنده تر نجس تر و بی رحم تر از اشغالگران حرمین شریف وجود دارد ؟ تصور کنید خلبان هواپیما در حال مکالمه با برج مراقبت است که یکبار ه برج منهدم و آنها مظلومانه شهید می شوند قلب هر انسان باشرافتی غرق اندوه می شود آخر خوی صهیونیستی این درندگان بیداد می کند مانند کشتار کودکان غزه شک نکنید اسرائیل غاصب بواقع همان حاکمان عربستان هستند یکی قبله دوم مسلمین رو اشغال کرده و جهان اسلام را کنترل می کند و خوب هم سواری می گیرد و نادانهایی هستند که خوبتر سواری می دهند ودیگری یعنی قل دومش اسرائیل قبله اول مسلمین را اشغال کرده و بخش دیگری از جهان اسلام و نبض ادیان ابراهیمی را در دست گرفته آیا این اشغالگریهای دو قبله اتفاقی است؟
  • ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    امروز عربستان هنگام فرود هواپیمای امدادی ایران در فرودگاه صنعا برج مراقبت فرودگاه رو زد و کارمندان مظلوم یمنی رو شهید کرد واقعا کشوری وحشی تر درنده تر نجس تر و بی رحم تر از اشغالگران حرمین شریف وجود دارد ؟ تصور کنید خلبان هواپیما در حال مکالمه با برج مراقبت است که یکبار ه برج منهدم و آنها مظلومانه شهید می شوند قلب هر انسان باشرافتی غرق اندوه می شود آخر خوی صهیونیستی این درندگان بیداد می کند مانند کشتار کودکان غزه شک نکنید اسرائیل غاصب بواقع همان حاکمان عربستان هستند یکی قبله دوم مسلمین رو اشغال کرده و جهان اسلام را کنترل می کند و خوب هم سواری می گیرد و نادانهایی هستند که خوبتر سواری می دهند ودیگری یعنی قل دومش اسرائیل قبله اول مسلمین را اشغال کرده و بخش دیگری از جهان اسلام و نبض ادیان ابراهیمی را در دست گرفته آیا این اشغالگریهای دو قبله اتفاقی است؟
  • ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    احتمالا می خوان به امریکا بگن نمی تونی همزمان هم تو باب المندب با ایران مقابله کنی هم تو تنگه هرمز. اون ناو بی خاصیتت رو از باب المندب بیار تو خلیج فارس و در تیررس موشک های ایرانی!
  • ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    آمریکای خرچسونه تو خلیج فارس چکار میکنه
  • ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    آمریکای جهانخوار از خلیج ایرانی ها برو گمشو بیرون
  • گیلانی ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    جزایر مارشال از مناطقی است که امریکا اشغالش کرده سواد نداری مگه بخون دیگه این کشتی با پرچم جزایر مارشال که تحت حاکمیت آمریکاست قصد تردد داشته که توقیف می‌شود و خدمه آن اکثر اروپایی هستند و احتمال اینکه برخی از افراد آن آمریکایی باشند نیز وجود دارد.
  • گیلانی ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    یقینا فردا حاج اقا خاطره یه خاطره یا یه خواب باید در اینم مورد بگن تا ساسیت تنش زدایی دولت کلید و... زیر سوال نره
  • بيخيال ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    شر درست نكنيد ولش كنيد بره
  • مجتبی محب ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    با خوندن این خبر کلی شارژ شدم مرگ بر امریکا
  • بنده خدا ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    درود خدا وند بر دلاور مردان ایران
  • ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    حرف مفت نزن فعلا که مال آمریکاس
  • حسین ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    خدا پدر و مادرتونو بیامرزه،بعد از چند وقت سکوت بالاخره مردونه جوابشونو دادین،اجرتون با سید الشهدا
  • حسن ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ ، این اصلاح طلب ها هر روز در روزنامه هاشون در بزک کردن چهره زشت و باطن خبیث آمریکا تلاش می کنند تا جنایت های آمریکا از اذهان مردم پاک بشه ، الان آمریکا مردم مظلوم یمن را با مزدوری عربستان به خاک و خون می کشه و منافقان سکوت مرگباری کردن
  • همراه ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    حالا که عربستان فرودگاه بمب باران میکنه که هواپیمای ایرانی نتونه کمک رسانی کنه به یمن. ما هم بهتره آبراه را بمب باران کنیم تا اونا نتونن عبور کنن. در ضمن آمریکا از خداشه همه رو جون هم بندازه. و بعدش بندازه گردن امثال داعش. در آخر هم عربستان ویرانه میشه داعشی ها هم پدر آمریکاییها از داخل در میارن.
  • ناشناس ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    دمتون گرم بازم سپاه، چرا اجازه نمیدین دمار از روزگار ال جهود (سعود) دربيارن، آفرین بر عزم وارده شما دلیر مردان ایران زمین، درودتان باد شما فرزندان ایران زمین باعث افتخار این آب و خاکین.
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    بنظرم این موضوع مربوط میشه به اون قضیه توقیف کشتی نفتی ایرانی به علت بدهی در اواخر دولت آقای احمدی نژاد یا اوایل این دوره که البته فکر کنم توقیف توی سنگاپور یا مالزی بود.
  • سارا قائم مقامی ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    باز هم دم بچه های رزمنده ی ایران گرم ، ای کاش دیپلمات های کشور هم از این حرکت ها یاد بگیرند و به دیپلمات ها می گویم نرمش بس است، قهرمانی کنید....
  • احمد ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    فدایی دارید بچه ها با این حرکت دل امام زمان و مومنین رو شاد کردید. نشون دادید هنوز هم آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    نخواستن به روح مذاکرات صدمه وارد بشه
  • یک باستان شناس ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    تا حالا هرچقدراز خودمان متانت نشان دادیم کافی است با قلدر باید قلدرمآبانه برخورد کرد دست سپاه و نیروهای نظامی درد نکند
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    death نه باسواد down with میشه مرگ بر
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    ناشناس آفرين به تو كه باسوادي احسنت ماشالا و اينا .. دست دست دست
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    :D
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    نترس گلم ايران بهترين دكترين دفاعي جهان رو ترتيب داده كه قوي ترين دكترين تهاجمي جهان جرات نميكنه يه تو به نيروي نظامي ش بگه.جنگ به نفع هيچكس نيست اما اگه اتفاق بيفته اونا بيشتر ضرر ميكنن
  • پوریا ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    پاینده باشی وطنم دست دلاور مردان نیروی دریایی درد نکنه انشاءالله بزودی عربستان و کشور های مثل عربستان رو نابود می کنیم یاعلی
  • محمد ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    افرین به خداشادشدم همه بدونن مردم ایران لبخند به کدخدانمیزنن
  • ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    ایول
  • ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    خلیج واس ماس خلیج ایران
  • قاسم ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    0 0
    آفرین به سپاهیان دلاور!انشاءالله در مذاکرات هسته ای هم موفق شویم پوزه شان را به خاک بمالیم.
  • manamhamintor ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    0 0
    Death to amrika marg bar amrika esme kasifesh arzesh spell check ham nadare

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس