کد خبر 410352
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

مسئولان فدراسیون بوکس در حالی منتظر سرمربی جدید تیم ملی هستند که مسئولان سفارت ایران در اوکراین به دنبال پیدا کردن او برای صدور ویزا هستند.

به گزارش مشرق، سابقات بوکس قهرمانی آسیا قرار است تیرماه به میزبانی تایلند برگزار شود و  با تصمیم مسئولان فدراسیون بوکس ایران، انتخابی تیم ملی فردا( 9 اردیبهشت‌ماه) برگزار خواهد شد. مسئولان فدراسیون به همین دلیل از مدت‌ها قبل در تلاش بودند که برای حضور در این رقابت‌ها سکان هدایت تیم ملی را به یک مربی خارجی واگذار کنند.

به همین دلیل پس از بازی‌های آسیایی اینچئون از سوی مسئولان فدراسیون ایران به فدراسیون‌های کوبا و اوکراین برای جذب مربی درخواستی ارسال شد تا اینکه سرانجام فدراسیون اوکراین با ارسال رزومه یکی از مربیان خود شرایطی را برای فدراسیون ایران مهیا کرد تا با "وولودیمیر وینکو" مربی سابق تیم ملی بوکس اوکراین به توافق برسند.

مسئولان فدراسیون بوکس ایران با مربی 47 ساله اوکراینی که سه ستاره نیز هست، به توافق نهایی رسیده اند و ماهیانه‌ مبلغ 3 هزاردلار نیز برای این مربی به عنوان دستمزد در نظر گرفته‌‌اند. پس از رایزنی‌های لازم مسئولان فدراسیون بارها و بارها از طریق رسانه‌ها اعلام کردند که تمام کارهای اولیه حضور مربی اوکرانی را انجام داده‌اند تا او در انتخابی تیم ملی که قرار است فردا برگزار شود حضور داشته باشد. هرچند که طی چند روز گذشته نایب رئیس و دبیر فدراسیون و حتی رئیس امور بین‌الملل در مصاحبه‌های خود مدعی شدند که هنوز وزارت امور خارجه ویزای "وولودیمیر وینکو" را تایید نکرده‌اند.

روح‌الله حسینی نایب رئیس فدراسیون بوکس روز گذشته(دوشنبه)در صحبت‌های خود اظهار داشت: تا به این لحظه هنوز ویزای مربی اوکراینی صادر نشده است و دلیل این موضوع را نمی‌دانیم. این صحبت‌ها در حالی مطرح شد که طی چند روز گذشته همایون اردلان رئیس امور بین‌الملل فدراسیون بوکس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: تمام مراحل قانونی حضور مربی اوکراینی در ایران انجام شده است، اما هنوز نامه مجوز دریافت ویزای مربی اوکراینی از سوی مسئولان وزارت امور خارجه امضا نشده است. مسئولان وزارت ورزش خوشبختانه موافقت خود را اعلام کرده‌اند و تنها منتظریم که وزارت خارجه نامه را تایید کند.

این صحبت‌ها در حالی هر روز از سوی مسئولان فدراسیون مطرح می‌شد که روز گذشته (دوشنبه) محمد بهشتی‌منفرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف با بیان اینکه هیچ مشکلی برای صدور روادید برای این فرد وجود ندارد، گفت: نامه فدراسیون بوکس ایران به دست ما رسیده، اما مربی اوکراینی هنوز به سفارت ایران مراجعه نکرده و در صورت مراجعه بلافاصله رواید صادر خواهد شد.

وی همچنین گفت که سفارت ایران در کی‌یف شخصا با فدراسیون بوکس اوکراین تماس گرفته و خواسته تا این فرد را برای مراجعه به سفارت ایران راهنمایی کنند.

سفیر ایران در عین حال گفت: همه مراجعات کنسولی به بخش کنسولی سفارت ایران در کی‌یف روزانه انجام می‌شود و به هیچ وجه به روز بعد موکول نمی‌شود.

پارادوکسی که بین صحبت‌های مسئولان فدراسیون بوکس و سفیر ایران وجود دارد نشان می‌دهد که مسئولان فدراسیون با مربی اوکراینی در تماس نیستند و از شرایط او خبر ندارند، چرا که اگر از وضعیت او مطلع بودند بارها و بارها در رسانه‌ها مدعی نمی‌شدند که دلیل عدم صدور ویزا از سوی وزارت امور خارجه را نمی‌‌دانند.

به هر حال رخ دادن اتفاقات عجیب در فدراسیون بوکس زیاد برای اصحاب رسانه و خانواده بوکس جای تعجب ندارد، چرا که مسئولان فدراسیون با مصاحبه‌هایی که طی این چند وقت اخیر با رسانه‌ها داشتند حتی نام او را نیز نمی‌دانستند و در مصاحبه‌های خود از "وولودیمیر وینکو" به عنوان یک مربی اوکراینی یاد می‌کردند، حال اینکه آیا از لحاظ فنی هم از پتانسیل او خبر دارند یا خیر جای سوال دارد؟

البته ناگفته نماند که قرارداد" وینکو" سه ماهه ثبت شده و این طور به نظر می‌رسد که فدراسیون بوکس خیلی از رزومه او مطلع نیست. این موضوع را صحبت‌هایی مسئولان فدراسیون تایید می‌کند، چرا که آنها یک بار از "وولودیمیر وینکو" به عنوان سرمربی و یک بار هم به عنوان مربی تیم ملی اوکراین یاد کردند.

البته این طور به نظر می‌رسد که بازی شطرنج فدراسیون بوکس این بار در کمتر از سه ماه به پایان خواهد رسید؛ چرا که دبیر فدراسیون پیش از آمدن مربی اوکراینی اولتیماتوم خود را به "وولودیمیر وینکو" داده است.

دانشمند فرد دبیر فدراسیون بوکس در صحبت‌های خود عنوان کرد: ما تمام تلاشمان این است که در انتخابی تیم ملی سرمربی اوکراینی حضور داشته باشد؛ چرا که می‌خواهیم سطح فنی بوکس ما را ببیند و ما نیز در مورد خواسته‌هایی که داریم با او صحبت کنیم اگر او توانست خواسته‌های ما را برآورده کند از تجربیات او استفاده خواهیم کرد در غیر این صورت اجباری در کار نیست که سرمربی تیم ملی بوکس ایران خارجی باشد. ما مربی سه ستاره در کشورمان خیلی داریم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس