یوونتوس در آستانه کسب چهارمین قهرمانی متوالی خود در سری A ایتالیا قرار دارد.

به گزارش مشرق، یوونتوس امیدوار است جشن نخستین صعودش به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بعد از 12 سال را با مسجل کردن سی‌و‌یکمین قهرمانی‌اش در سری A تکمیل کند تا بعد از این، فارغ از دغدغه لیگ، تمام تمرکز خود را روی رسیدن به هدفی معطوف کند که از سال 2003 به بعد هرگز تجربه‌اش نکرده است.

یوونتوس در شرایطی اختلاف خود را نسبت به لاتزیو و رم که به ترتیب در رده‌های دوم سوم قرار دارند به 15 امتیاز افزایش داده است که تنها هفت هفته دیگر به پایان رقابت‌ها باقی مانده است و این یعنی آغاز شمارش معکوس برای ثبت چهارمین قهرمانی متوالی در کارنامه بانوی پیر؛ چرا که اگر یووه امشب بتواند در خانه همشهری‌اش، تورینو سه امتیاز کسب کند و لاتزیو و رم نیز هر دو بازی‌هایشان را به ترتیب در خانه برابر کیه‌وو و خارج از خانه برابر اینتر ببازند، قهرمانی بانوی پیر مسجل می‌شود.

رخ دادن چنین اتفاقی فاصله یوونتوس با نزدیک‌ترین تعقیب کنندگانش را به 18 امتیاز افزایش می‌دهد و با توجه به نتایج بهتری که یووه در بازی‌های رودررو با رم و لاتزیو کسب کرده است، قهرمانی بیانکونری در صورتی که از هفته آینده تا پایان فصل تمام بازی‌هایش را ببازد باز هم قطعی است. مسجل شدن قهرمانی یووه در سری A کمک بزرگی به شاگردان آلگری می‌کند چون پس از این آنها می‌توانند تماماً روی رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا، افتخاری که از سال 2003 به بعد تجربه‌اش نکرده‌اند، تمرکز کنند، همان سالی که در بازی پایانی در ضربات پنالتی به میلان باختند.

 آرتورو ویدال، هافبک شیلیایی بانوی پیر اما به هم‌تیمی‌هایش هشدار داد هنوز برای برپا کردن جشن قهرمانی زود است: «فعلاً فکر و ذهن ما دربی است. ما باید اسکودتو را ببریم.» یوونتوس در شرایطی برای برگزاری دربی دلاموله، به خانه تورینو می‌رود که از سال 1995 به بعد هرگز به همشهری ارغوانی پوش خود نباخته است. یکی از بازیکنانی که برای حضور در این بازی انگیزه فراوانی دارد، فابیو کوالیارلا است که فصل گذشته از یوونتوس به تورینو رفت چون آنتونیو کنته، مربی سابق یووه به او آنطور که باید و شاید فرصت بازی نداد. او گفت: «امیدوارم این من باشم که گل پیروزی را در دربی برای تورینو می‌زند.

تورینوی جامپیرو ونتورا امیدوار است که طلسم طولانی مدتش برای شکست یوونتوس امشب محقق شود بخصوص که بیانکونری هفته گذشته در دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بازی فیزیکی و سختی برابر موناکو داشت و ممکن است بازیکنانش خسته باشند. نتایج خوبی که هم در چند بازی اخیرش کسب کرده ممکن است به تورینو برای غلبه بر بانوی‌پیر روحیه‌ای مضاعف بدهد.

آخرین باری که تورینو توانست یوونتوس را شکست دهد به دو دهه پیش (سال 1995) برمی‌گردد زمانی که توانست بانوی پیر را در ورزشگاه قبلی‌اش، دل‌آلپی با نتیجه 2-یک شکست دهد.
 
ترکیب احتمالی 2 تیم

تورینو: پادلی، بووو، گلیک، مورتی، پرس، ویوس، گاتزی، القدوری، دارمیان، کوالیارلا، مکسی لوپس

یوونتوس: بوفون، لیشت‌اشتاینر، بونوچی، کیه‌لینی، پادوین، ویدال، پیرلو، استورارو، پریرا، توس، موراتا

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس