نایب رئیس دوم مجلس با بیان اینکه برخی مؤسسات غیربانکی با سوءاستفاده از یک خلأ قانونی از نظارت بانک مرکزی امتناع می‌کنند، گفت: در مبارزه با مفاسد اقتصادی دوغ و دوشاب با هم سنجیده می‌شوند.

به گزارش مشرق، نایب رئیس دوم مجلس با بیان اینکه برخی مؤسسات غیربانکی با سوءاستفاده از یک خلأ قانونی از نظارت بانک مرکزی امتناع می‌کنند، گفت: در مبارزه با مفاسد اقتصادی دوغ و دوشاب با هم سنجیده می‌شوند.

محمدرضا باهنر نماینده مردم تهران و نائب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) خانه ملت طی سخنانی به عنوان طراح طرح استفساریه قانون پولی و بانکی کشور و ماده 39، اظهار داشت: بحث‌های زیادی راجع به مبارزه با مفاسد اقتصادی طی روزهای گذشته شنیده شده که هم مسئولان نظام و هم قوای مختلف و فعالان اقتصادی روی این موضوع مباحثی را مطرح کردند و یک دل‌نگرانی جدی درباره توسعه و سرمایه‌گذاری و فعالیت بخش‌های مختلف وجود دارد.
 
وی افزود: تقریبا ثابت شده فساد اقتصادی مانع از حضور فعالان سالم اقتصادی در عرصه‌های اقتصادی کشور می‌شود و قاعدتا یکی از وظایف جدی نظام و حاکمیت حل این معضل و مشکل است.
 
باهنر در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که عموما گرفتاری‌های زیادی به وجود می‌آورد مسئله نظام پولی و بانکی کشور است و این روزها هم فریادها به حق بلند است و متاسفانه در این قضیه به اصطلاح دوغ و دوشاب با هم سنجید ه می‌شود.
 
وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: برخی منضبط هستند و مقررات را رعایت می‌کنند اما در صحنه ناعادلانه رقابت معمولا عقب می‌مانند، چند روزی است به صورت جدی دولت و شورای پول و اعتبار می‌خواهند نرخ سود بانکی را بررسی و تصویب نهایی کنند اما این نگرانی وجود دارد که عده‌ای قِسر در می‌روند و تخلف می‌کنند و جایی که بتواند این افراد را مدیریت کند نیز وجود ندارد یا کمتر وجود دارد.
 
باهنر خاطرنشان کرد:‌ بنده از اعضای ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هستم و باید بگویم بانک مرکزی در اسال 93 طرح‌ها و پروژه‌های خوبی را برای منضبط کردن موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها طراحی کرد و این کار هم اکنون خوب پیش رفته و انواع و اقسام طرح‌ها تدوین شده و برخی از آنها در حال اجرا است اما بعضا برخی واژه‌ها در یکسری قوانین و بعضی مسائل وجود دارد که جلوی کار بانک مرکزی را می‌گیرد، از جمله در ماده 39 قانون پولی و بانکی کشور مشخص نیست آیا بانک مرکزی می‌تواند نسبت به مؤسسات اعتباری غیربانکی و سایر نهادهایی که به عملیاتی بانکی مبادرت می‌ورزند، نظارت داشته باشند یا نه، طرح مذکور برای تفسیر این موضوع ارائه شده است.
 
باهنر در پایان خاطرنشان کرد: طبیعی است که بانک مرکزی بر همه مؤسسات باید نظارت کند اما متاسفانه از همین خلاء‌ قانونی برخی مؤسسات و سهامداران سوء استغاده می‌کند و جلوی نظارت بانک مرکزی را می‌گیرند،‌ لذا به دوفوریت این طرح رای دهید تا بانک مزکری دستش برای نظارت بر اینگونه مؤسسات و بانک‌ها بیشتر باز شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس