کد خبر 409391
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰

ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به یمن و محاصره دریایی و هوایی این کشور و به طور ویژه شهر عدن را در آستانه یک بحران انسانی قرار داده است.

به گزارش مشرق، درحالی که حملات عربستان سعودی به یمن برای بیش از یک ماه ادامه پیدا کرده است، مردم در این کشور با کمبود شدید نان، آب و سوخت مواجه هستند.

در شهر عدن که یکی از اصلی‌ترین کانون‌های درگیری است، هزاران نفر به دلیل نبود آب و غذا جانشان در خطر است و ادامه درگیری در خیابان‌های این شهر میان طرفداران رئیس جمهور فراری با ارتش یمن شرایط را برای مردم دشوارتر کرده است.

از سوی دیگر جنگنده‌های سعودی‌ هم با هدف قرار دادن سیلوها، تانکرهای آب و نیروگاه‌های برق شرایط را در یمن برای مردم دشوارتر کرده‌اند.

این درگیری موجب شده تا هزاران نفر تلاش کنند با ترک خانه و کاشانه خود جایی برای نجات خود پیدا کنند اما اقدام عربستان در اجازه ندادن به هواپیماهای کمک رسان سازمان ملل و کشورهای دیگر برای ارسال کمک به مردم بی‌دفاع یمن شرایط را بیش از پیش پیچیده کرده و این کشور فقیر عربی را در آستانه یک بحران انسانی قرار داده است.

عربستان سعودی، سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (21 آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به «عملیات توفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

عربستان، عملیات «توفان قاطع» را که بیش از 2500 کشته و بیش از 3000 زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه 6 فرودین (26 مارس) آغاز و هدف آن را «بازگرداندن رئیس جمهور» مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس