کد خبر 404909
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

امروز شاخص بورس با كاهش 329.82 واحد (0.48%)، به عدد 68،454.10 واحد رسيد.

 به گزارش مشرق، نمادهای شبندر(74.2-)، تاپيكو(61.15-)، وبملت(55.33-)، وپاسار(47.79-) بیشترین تاثیر منفي  و نمادهاي شپنا(110+)، حكشتي(53.77+)، وكار(43.81+) بيشترين تاثير مثبت را بر روي شاخص بورس امروز داشتند و در فرا بورس شاخص با كاهش 2.60 واحد، به عدد 747.80  رسيد.

* ارزش معاملات بورس امروز به 209.278 ميليارد تومان رسید. که وبصادر با 23 میلیارد تومان و خپارس با  16.38 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملاتی را داشتند.

*امروز حجم معاملات در بورس به 1.206 ميليارد سهم رسید که دو نماد وبصادر با 232.482 ميليون و خپارس با 162.989میلیون سهم  بيشترين حجم معاملاتي را داشتند.

* بیشترین تقاضای خرید:  شپنا، حكشتي، فاراكح

* بیشترین عرضه : شبندر، شفن، شخارك

*گروه هاي بانك، خودرو، راديويي، به ترتیب برترین های گروه صنعت شدند.

*بیشترین افزایش قیمت: دپارس(39.01+) بازگشايي بدون محدوديت نوسان قيمت، شپنا(12.26+) و كمنگنز(12.05+) و وكار(9.45+) رفع گره معاملاتي

*بیشترین کاهش قیمت: بشهاب(8.42-) حراج مجدد بدون نوسان قيمت با توجه به عدم كشف قيمت در روز معاملاتي قبل، شپمچا، شيراز(4-)

نگاهی کلی بر روند بازار:

با افزایش دامنه منفی بازار و سرایت رنگ قرمز به اکثر نمادهای بازار، شاهد گسترش موج فروش و تشکیل صف های خرید در برخی نمادها در بازار بودیم. مهمترین انگیزه های وضعیت منفی در درجه اول شناسایی سود توسط افراد حقیقی و حقوقی بود که عدم اطمینان بوجود آمده در مذاکرات نیز مزید بر علت شد. اما باید توجه کرد که بازار هنوز به توافقات خوش بین است و موضع گیریهای انجام شده هنوز در راستای رسیدن به توافق است. اما سود کوتاه مدت بسیار شیرین است و نوسان گیران به سرعت نسبت به شناسایی سود خود اقدام می کنند. افزایش فشارها سایر بازیگران را نیز به صحنه فروش می کشاند و باعث تشدید روند منفی بازار می شود. اما بنا به دلایلی که در ادامه ذکر شده است روند منفی بازار ادامه دار نخواهد بود و به زودی شاهد برگشت دسته جمعی قیمتها در بازار خواهیم بود. البته سهامداران نمادهای با وضعیت نا مناسب باید توجه داشته باشند که نباید انتظار معجزه قیمتی داشته باشند و در حال حاضر فرصت تعویض سهام آنها با سهام مناسب بنیادین فراهم شده است و بهتر است اگر به وضعیت بنیادین سهام خود مطمئن نیستند آنها را با سهام بنیادین با p/e پایین و نقد شونده تبدیل کنند.

1. همانطور که گفته شد تعداد فروشنده های چند روز قبل که به دنبال شناسایی سود بودند به تدریج تا 2 روز کاری (پایان آخرین زمان تسویه اعتبار کارگزاری ها) آرام آرام رو به کاهش خواهد گذاشت و به زودی شاهد برگشت بازار و برتری تقاضا از سوی خریداران خواهیم بود. توجه داشته باشید که ما دو عرضه اولیه داشتیم و اعتباریهای بازار در حال حاضر کم نیستند.

2. شاخص کل پس از عبور ناموفق از محدوده مقاومتی 71 هزار واحدی هم اکنون عقب نشینی لازم را کرده است و تکنیکالیستها و نوسانگیران زیادی در این محدوده وارد بازار خواهند شد.

3.به هیچ عنوان عرضه های اولیه یا عدم احتمال توافق باعث منفی شدن بازار نشده است و این عوامل صرفا انگیزه شناسایی سود را افزایش داده اند و فشار فروش سهام در وضعیت فعلی، کمی هیجان منفی را وارد معاملات کرده است. هیچ معامله گری نسبت به توافق هسته ای لااقل بدبین کامل نیست و همه منتظر توافق نهایی هستند؛ اگرچه می توان گفت کمی محتاط تر شده اند. شاید این موارد، فضا برای نوسانگیری در یک محیط نسبتا امن و در یک بازه زمانی کوتاه مدت را مهیا کرده باشد اما قطعا بستری برای ریزش مداوم بازار را مهیا نخواهد کرد.

4. همانطور که بارها عنوان شده است هنوز هیچ بازار رقیبی کاندیدای جذب کامل نقدینگی نیست و بنابراین وجوهی از بازار سرمایه به نفع سایر بازارها سرریز نشده است. حجم معاملات گویای گردش نقدینگی در بازار است.

5. به نظر می رسد بازار در حال تصحیح بخشی از واکنش خود به اخبار پیرامون خود و غربال کردن اطلاعات است و به زودی شاهد تعادل منطقی و روند حرکتی متناسب با وضعیت گروه ها در بازار خواهیم بود.

6. برگشت بازار با بهبود معاملات گروه خودرو، لیزینگ بانک، ساختمان ، تجهیزات و سرایت آن به سایر گروه ها ظرف هفته جاری آغاز خواهد شد. توجه داشته باشید که برخی نمادها بیش از 20 تا 30 درصد در کوتاه مدت رشد داشته اند و سهامداران جدید آنها انگیزه زیادی برای شناسایی سود دارند، اگرچه که هنوز این نمادها نتوانسته اند افتهای سال 93 را جبران کند، اما هر سود جذابی در کوتاه مدت باعث تحریک فروش می شود. به هرحال سهامدارن باید سهام خود را دست به دست کنند و سهامداران تازه نفس جای سهامدارن قدیمی را بگیرند. حجم معاملات در چند روز اخیر به خوبی گویای این پدیده است_تسنيم

خبرهای مهم:

    قیمت نفت در بازارهای جهانی با 6 سنت افزایش به 57.93 دلار رسید و رفتارهای تاجران نشان از احتمال افزایش بیشتر قیمت‌ها در آینده است، افزایش قیمت با کاهش بیش از 50 درصدی دکل‌های حفاری نفتی در آمریکا قوت گرفته است_فارس
    اوراق سلف نفت کوره برای اولین بار در بازار سرمایه منتشر می‌شود/مدیر عامل بورس انرژی گفت: دارایی پایه اوراق نفت کوره 380 سانتی استوک است و هدف ازعرضه آن تأمین مالی طرح های توسعه ای شرکت ملی نفت ایران است_فارس
    مدیرعامل بورس تهران روز گذشته 23 فروردین 94 با سرمایه گذار خارجی فعال در 25 کشور دیدار کرد/این گروه مالی در بخش های سلامت، محصولات غذایی، تکنولوژی اطلاعات، انرژی، ساختمان و غیره فعال می باشد و فرصت های سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران را در دست مطالعه دارد_ايرنا

    یک کارشناس ارشد بازار سرمایه با تاکید بر این که نوسانات این روزهای بورس مقطعی و گذراست گفت: کسی که در ابتدای امسال نسبت به خرید سهام در بورس اقدام کند، تا پایان سال به صورت میانگین ۳۵ درصد بازدهی را کسب خواهد کرد_تسنيم

نبض بازار:

گروه بانک و مؤسسات اعتباری:اكثر نمادهاي اين گروه تا اواسط بازار سوار برموج نزولي بودند، سپس با حركتي صعودي در اكثر نمادها از جمله وبصادر، دي، وانصار، وگردش، وتجارت همراه  بوديم. وكار و وزمين تنها نمادهاي مثبت گروه در پايان معاملات مي باشند. خريدهاي حقوقي طي معاملات امروز در گروه بانك مي تواند اميدي براي سرمايه گذاران جهت رشد قيمت هاي اين گروه باشد. با معامله 232 ميليون سهم نماد وبصادر پرحجمترين نماد معاملاتي گروه مي باشد.

گروه خودرو و ساخت قطعات: هر چند معاملات در طول روز در بازه منفي انجام گرفت، اما شاهد افزايش تقاضا و صعود نسبي قيمت ها در دقايق پاياني بوديم. در اين گروه نيز نسبت خريدارهاي حقوقي به فروش آن بيشتر مي باشد. با معامله 162.989 ميليون سهم نماد خپارس پرحجمترين معاملات گروه را به خود اختصاص داد. ختور و خريخت تنها نماد هاي مثبت گروه در پايان معاملات مي باشند.

گروه سرمايه گذاري: تمام نمادهاي گروه در بازه منفي معامله شدند، وخارزم امروز نيز با معامله 20 ميليون سهم ليدر گروه سرمايه گذاري مي باشد. قيمت 115 تومان براي نماد وگستر حمايت مهمي است كه  اگر سهم تا حوالي اين قيمت افت داشته باشد و با توجه به اينكه تعداد خريداران آن طي روز هاي اخير كم مي باشد، به حمايت خود عكس العمل نشان خواهد داد و مي تواند در پله اول تا قيمت 138 تومان نيز رشد داشته باشد.

گروه انبوه سازي: ثتران، كرمان، آ س پ، ثغرب و ثامان نمادهاي مثبت گروه در پايان معاملات مي باشند،  اين گروه آماده حركت صعودي هستند و كوچكترين حركت كلي در بازار مي تواند اين گروه را به حركت درآورد. امروز روز معاملاتي نسبتا پرحجمي براي گروه بود و با معامله 10 ميليون سهم ثشاهد پرحجمترين معاملات گروه را داشت.

گروه فلزات اساسي: در چهارمين روز از عرضه اوليه نماد فرابورسي هرمز همچنان صف خريد سنگين خود را حفظ كرد و 25 ميليون سهم از اين نماد نيز معامله شد.

بازگشايي نماد معاملاتي شركت هاي:

(دپارس) نماد معاملاتي شركت پارس دارو پس از برگزاري مجمع عمومي فوق العاده مبني بر تصويب افزايش سرمايه

و در فرابورس:

(سنوين1) نماد معاملاتي شركت سرمايه گذاري اقتصاد نوين، پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام و تقسيم سود نقدي هر سهم

توقف نماد معاملاتي شركت هاي:

(دعبيد) نماد معاملاتي شركت لابراتوارداروسازي دكترعبيدي جهت برگزاري مجمع عمومي عمومي عادي ساليانه به منظور تصويب صورتهاي مالي

(دكيمي)نماد معاملاتي شركت كيميدارو جهت برگزاري مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضاي هيات مديره

و در فرابورس:

(كي بي سي1) نماد معاملاتي شركت كي بي سي با توجه به تغيير با اهميت اطلاعات واقعي سال 93

همچنين امروز نمادهاي معاملاتي شپنا، كمنگنز، شپمچا، كدما، وكار مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتي شدند.

منبع: اخبار بانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس