کد خبر 403570
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

خداداد عزیزی غزال تیزپای فوتبال ایران این روزها به یکی از اصلی ترین منتقدان سرمربی تیم ملی فوتبال تبدیل شده و هر زمان که فرصتی پیدا کند و تریبونی به دست آورد، آن را صرف انتقاد به کروش می کند.

به گزارش مشرق، خداداد اولین و آخرین منتقد کی روش نیست و مرد پرتغالی با رفتارهایی که داشته و نتایجی که با فوتبال ایران کسب کرده، این روزها با چند جین مخالف پر و پاقرص مواجه است. در همین خصوص گفتگویی با خداداد عزیزی ترتیب دادیم که در ادامه آن را می خوانید:
 
به عنوان بخش ابتدایی بفرمایید که ارزیابی شما از عملکرد کی روش در فوتبال ایران چیست؟

متاسفانه یا خوشبختانه نظر ما دیگر الان مهم نیست. یعنی اصلا نظر ما که اهالی فوتبال هستیم و خاک این ورزش را خوردیم و به قول دوستان پیشکسوت محسوب می شدیم اصلا اهمیت ندارد. الان کسان دیگری تصمیم گیرنده هستند. کسانی که نه در این فوتبال حضور داشته اند و نه نقشی در آن ایفا کرده اند تصمیم گیر شده اند و تریبون هم در اختیار دارند.  
 
گویا هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسیده که کی روش بماند؟

من فکر می کنم که دیگر این فیلم و سریال بازی کردن ها بی مزه شده است. یک روز کی روش می گوید من می روم، روز دیگر می گوید می مانم. یک روز می گوید من را اخراج کنید روز دیگر می گوید هستم. این فیلم و تئاتر خود آقای کی روش است. یک فیلم و سریال دیگر هم آن طرف فدراسیون فوتبال راه انداخته که یک روز می گویند کی روش باید برود و روز دیگر جلسه می گذارند و می گویند که باید بماند. سوال من از اعضای هیئت رئیسه که خیلی از آنها از دوستان ما هستند، این است که دلیل و مستندات شما برای ماندن کروش چیست. نتایج فوق العاده ای با وی گرفتیم یا برخورد مناسب با جامعه فوتبال داشته که متفق القول گفته اند کی روش باید بماند؟ بگویند که ما هم حداقل بدانیم دلیل آنها برای ماندن کروش چیست. معمولا یک مربی را می خواهند اخراج یا ابقا کنند، بنابر نتایج خوب یا ضعیف، وی را مورد ارزیابی قرار می دهند. از سوی دیگر سوال این است که نقش کمیته فنی در این ماجرا کجاست.  
 
چرا هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال توجهی به نظر کارشناسان و منتقدان آقای کی روش ندارد؟

ما هم نفهمیدیم. یک روز می گویند این اقا باید برود، یک روز می گویند باید بماند. روز دیگر می گویند استعفا داده است. مردم هم دیگر از این فیلم و سریال های آقایان خسته شده اند. من واقعا اظهار تاسف می توانم کنم. فوتبالی ها هم به همین علت نظر نمی دهند که اهمیتی به این نظرات داده نمی شود. از سوی دیگر خود ما هم مانند سیب زمینی های بی رگ شده ایم. آقای کی روش بر علیه مربیان ایرانی هر چه می خواهد می گوید در قبال آن مربیان ما همه سکوت می کنند. پس جامعه مربیان، کانون مربیان و اتحادیه مربیان چه کاره اند و چرا از حق مربیان ایرانی دفاع نمی کنند. این چه حرفی است که کی روش می زند و می گوید مربیان ایرانی فقط به درد مانع گذاشتن می خورند. این یک اهانت است.  
 
به نظر شما عدم اتحاد مربیان ایرانی یکی از عوامل اصلی گستاخ شدن یک مربی خارجی نیست؟

شک نکنید مربیان ایرانی هیچ اتحادی با هم ندارند و همه سایه همدیگر را با تیر می زنند. مربیان ایرانی فقط دنبال این هستند که همدیگر را نابود کنند. یک مربی خارجی هم می آید با این نتایج ضعیف به همه مربیان ایرانی توهین می کند و هیچ کس هم صدایش در نمی آید. این جای تاسف دارد. من یک سوال از آقای کی روش و طرفداران ایشان دارم، اینکه آقای کروش وقتی به دنیا آمد مربی بوده است. خوب ایشان هم دستیار آقای فرگوسن بوده است.  
 
آیا واقعا ما نمی توانیم یک مربی بهتر از کی روش به فوتبال ایران تزریق کنیم؟

سوال من امروز این است که اگر کروش جای فردی مثل ولاسکو بود چه کار می کرد. ولاسکو والیبال ایران را کاملا متحول کرده، نتایج جهانی فوق العاده گرفته، در سطح آسیا دیگر رقیب ندارد، چند جین بازیکن به تیم ملی معرفی کرده و بازیکنانش در سطح اروپا بازی می کنند. همین آقا وقتی درباره مرحوم معدنی صحبت می کرد، چنان ادب را رعایت می کرد که گویا یک ایرانی درباره یک ایرانی دیگر حرف می زند. اما حالا کری وش با این همه نتیجه مسخره ای که گرفته، راجع به مربیان ایرانی هم اظهار نظر می کند.  
 
برخی رسانه ها و برنامه هایی همچون برنامه نود هم به موضوع گردن کشی کی روش دامن زدند. این یک خودزنی از سوی آنان نبود؟

عمده مشکل برنامه نود با امیر قلعه نوئی است. اینها می گویند اگر کی روش برود یکی از گزینه ها قلعه نوئی است. به همین خاطر حاضرند هر کاری کنند که کی روش سرمربی بماند اما امیر قلعه نوئی به تیم ملی نرسد. علی دایی یا محمد مایلی کهن و حسین فرکی سرمربی نشوند. در سال های گذشته این همه انسان مربی تیم ملی بودند اما چه زمانی دیدید که فردوسی پور بدین شکل به حمایت از مربیان ایرانی بپردازد و سنگ یک ایرانی را تا این حد به سینه بزند. خوب الان چه شده آقای کی روش اینقدر عزیز شده با این نتایجی که کسب کرده است.  
 
به نظر شما این حمایت ها فنی است؟

عادل فردوسی پور فنی متوجه نمی شود که بخواهد حمایت فنی کند. فردوسی پور مگر علی پروین، حسن روشن، علی دایی یا کریم باقری است که بخواهد حمایت فنی کند. فردوسی پور نمی تواند فنی صحبت کند. هر کس که 10 بازی فوتبال گزارش کرد یا 10 بازی فوتبال دید و 4 کتاب انگلیسی را به فارسی ترجمه کرد فنی می شود؟ مگر یک کمک جراح در اتاق عمل مثل همان دکتر جراح می شود؟
 
در حال حاضر به نظر شما چه باید کرد. اگر شما قرار بود یک راهبرد به فدراسیون فوتبال بدهید چه می گفتید؟

تا بحال که گفته اند که هیئت رئیسه تصمیم گرفته که کی روش بماند. ما تا به امروز طوری با کروش رفتار کردیم و به گونه ای همین آقای فردوسی پور و دوستانش از وی حمایت کرده اند که حالا ایشان هر آنچه که بخواهد و از زبانش خارج شود را می گوید و هیچ کس هم حق ندارد به این آقا بگوید بالای چشم تو ابروست، چراکه سریعا به وی برمی خورد.  
 
اخیرا هم شنیده می شود در جلسات با مسئولان فدراسیون اظهار داشته که شرط ماندن من در فوتبال ایران رفتن اسدی از فدراسیون است. 

خوب تو چه کاره هستی که می گویی چه کسی باشد چه کسی نباشد. من فاتحه این فوتبال را خواندم. واقعا اگر بخواهند به حرف این آقا گوش دهند یک کاپیتولاسیون کی روشی راه انداخته اند. مثل قبل از انقلاب که آمریکایی ها هر کاری دلشان می خواست در ایران انجام می دادند و کسی حق اعتراض را به آنها نداشت، حالا کی روش هم این چنین شده است. کی روش چه کاری برای فوتبال ایران انجام داده که من من می کند. کی روش در ایران منیتی ندارد چون نتیجه ای نگرفته است. نتایجی که کروش گرفته امیر قلعه نوئی هم گرفته، افشین قطبی هم گرفته و از همه بهتر برانکو هم همین نتایج را کسب کرده است. حالا چه شده که کی روش من من می کند. الان تنها انسان با جرات فدراسیون فوتبال ما همین اقای اسدی است که کروش گفته نباید باشد. 
منبع: فردا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    ایییییییییییییییول خداداد
  • مانی ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    اقا خداداد مربیان ایرانی وقتی نسل طلایی فوتیال کشورمون رو داشتند چیکار کردند؟؟؟ وقتی امکانات در حد تیم های درجه سه برای بهترین تیم اسیا فراهم نمیکنید لااقل حرف اضافه نزین.. خود شما نبودی میگفتی تیم ملی تو جام جهانی سوراخ میشه؟؟ بهتره به تیم خودتون برسید
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    اخه وقتی تیم ملی نه قشنگ بازی میکنه نه نتیجه میگیره کی روش چیکار کرده 5 سالم که بوده همش حاشیه سازی کرده خدایش خارجیام فهمیدن فوتبال ایران بی صاحابه
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    همچین خودش و قاطبه مربيهاي ایرانی میکنه کسی ندونه فکر میکنه چن تا تیم و قهرمان ایران کرده .خودت چه کردی ؟؟يه گل ردی به استرالیا هنوز داری نونش و میخوری خوبه منتقداي حسود کی روش و همه میشناسن همه میدونن چرا ميسوزين بحث تفاوت دستمزد فوتباليستا با واليباليستا میشه صداشون در میاد که فوتبال و مقایسه نکنین حالا نفعش تو مقایسه هست
  • میثم ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    آقا خداداد برو دنبال کارت!!! بیخیال بابا ول کن اصلن شما خوب شما مربی نامبر وان کیروش مربی آماتور اصلن شما خود سر الکس فرگوسن ...!!خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بیخیال بابا بیخیال......... مشرق تو هم کم کن موزی بازی هاتو یه ملت خواستار کیروش هستن چرا فرافکنی میکنی؟؟؟؟
  • یامین ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    اقای عزیزی بهتر بود به خواست مردم هم توجه می کردید .. اتفاقا بر خلاف شما و همفکرانتان طرفداران کیروش از اهالی تحصیل کرده و کارنامه دار فوتبال هستند ... علی دایی .. حاج رضایی .. محصص .. گل محمدی .. پیروانی .. شما خودتان این دوستان را با امثال مایلی کهن .. درخشان .. قلعه نوعی و در اخر با خودتان مقایسه کنید ... میزان سواد و کارنامه مشخص کننده است
  • منصور ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    ببند بابا فکو بیشتر از کوپنت حرف میزنی
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    همه به هم میپرند یکی واسه اسم یکی واسه پول کی روش درسته مربی بزرگیه اما قبول کنیم که ما فوتبالی از ایشون ندیدیم شاید با بودن رحمتی و عقیلی و جباری و خلعتبری و ... تیم خیلی خوبی رو میتونستیم درست کنیم اما باز هم باند بازی و سیاست بعضی ها ... ریشه فوتبال خرابه اونم از تزریق زیادیه پوله درست بشو هم نیست چون کسی از درامد سالانه میلیاردی نمیگذره
  • رامتین ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    به خداداد بگین خودشو به دکتر نشون بده بابا !! حالا یه گل به استرالیا زد فکر میکنه پله ست!! خو شمام میرفتی مدرک درست و حسابی میگرفتی میشدی مربی درج یک!! مگه با چندتا تیم قهرملان شدی شما که اینقد ادعات میشه و به همه گیر میدی؟؟ یه ابومسلم رو ببین چند تا تیکه کردین؟؟ اول یه سوزن به خودت بزت بعد یه جوالدوز به دیگران جناب آقای غزال تیزپای فوتبال ایران!!!
  • رامتین ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    به خداداد بگین خودشو به دکتر نشون بده بابا !! حالا یه گل به استرالیا زد فکر میکنه پله ست!! خو شمام میرفتی مدرک درست و حسابی میگرفتی میشدی مربی درج یک!! مگه با چندتا تیم قهرملان شدی شما که اینقد ادعات میشه و به همه گیر میدی؟؟ یه ابومسلم رو ببین چند تا تیکه کردین؟؟ اول یه سوزن به خودت بزت بعد یه جوالدوز به دیگران جناب آقای غزال تیزپای فوتبال ایران!!!
  • نبی ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    مرسی خداداد عزیز اگه این پولی که بی کیروش میدنو بین مربی ایرانی وبازیکنان تیم ملی تقسیم کنن وبهشون بگن نتیجه میخوایم از جون شون میزارن تانتیجه بگیرن پول یامفت ملت رو میدن زبونش دراز شده شایدم خودشون زینفع هستند که نقش بازی میکنن
  • رامتین ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    به خداداد بگین خودشو به دکتر نشون بده بابا !! حالا یه گل به استرالیا زد فکر میکنه پله ست!! خو شمام میرفتی مدرک درست و حسابی میگرفتی میشدی مربی درج یک!! مگه با چندتا تیم قهرملان شدی شما که اینقد ادعات میشه و به همه گیر میدی؟؟ یه ابومسلم رو ببین چند تا تیکه کردین؟؟ اول یه سوزن به خودت بزت بعد یه جوالدوز به دیگران جناب آقای غزال تیزپای فوتبال ایران!!!
  • ايران ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    جناب خداداد مثلا جنابعالي كدام كارنامه موفق مربيگري داري؟كدام تيم معتبر داخلي سراغي از شما براي مربيگري گرفته؟نسل شما به اتمام رسيده ما تا آنجا كه ميدانيم تيم ايران با حضور امثال شما هم در تيم ملي نتايج به درد بخوري حتي در آسيا نگرفت حال جام جهاني پيش كش!شما بقدر كفايت از تك گلت به استراليا بهره برده اي خواهشا اجازه بده تيم ملي مسير خوب خودش را پيش ببرد.ازت ممنونيم.
  • امیر ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    خداداد شما بهتره راجع به زمان مربی گری خودت ونتایج تیم خودت حرف بزنی
  • بشارت ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    خداوکیلی اگر تو استرلیا همون توپ به پات نمیخوردو گل نمیشد و خیابانی لقب غزال تیزپا بهت نمیداد چی میشدی؟؟؟؟؟؟ بعد فوتبالت سرمربی شدی تیمت سقوط کرد بعنوان مربی یا سرمربی چه گلی سرفوتبال زدی؟؟؟؟؟ دائم تو هر مسئله دخالت میکنی و نطق میکنی...... سکوت کن بابا فک تو ببند.........
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    خداداد در مورد خودش که صحبت نکرده که میگی کو کارنامت
  • ناشناس ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    این پیشکسوتا خیلی عزیزن ولی اجازه بدن کیروش کارشو بکنه پول گرفته کارکنه با این چیزا بهونه ندید دستش تا عملکرد ضعیف یا.....هرچیز دیگه رو بندازه گردن کسی
  • امیر ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    خداداد واسه تیم ملی زحمت کشیده ،قبول. گلی که باعث افتخار خودش و مملکتش به استرالیا زده،اونم قبول. اما فحاشی ها و دعواها و حاشیه هاش و کجای دلمون بزاریم؟؟؟ یادش رفته اون خبرنگار بیچاره رو با رفیقاش اونقدر زدن که طفلی بالا آورد و بردنش بیمارستان یا هزاران مورد دیگه که انجام داده. علاوه براین آقای خداداد شما چه مدرک مربیگری داری؟؟؟ تو چه تیم بزرگی مربی بودی ؟ در عرصه مربیگری چه کار مهمی کردی که منتقد یه مربی شدی؟؟؟ آیا این اجازه رو میدی به خودت چون بازیکن خوبی بودی بزارنت رییس فدراسیون یا مربی تیم ملی؟ یکم به خودت بیا آقای خداداد و مسخره بازی ها تو تموم کن.
  • حمید ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    واقعا غزال تیز پا دمت گرم حرف دل مارو زدی ...ما دیگه خسته شدیم از این سریال های فدراسیون اخراجش گنید بره پی کارش
  • محمد ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    با نظر خداداد مخالفم اما قبل گل استرالیا هم مرد سال فوتبال اسیا شده بود و دلیل نمیشه با یکی مخالفیم بهش توهین کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس