کد خبر 402997
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶

معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی کشور با اشاره به اینکه سه درصد ذخایر شناخته شده دنیا در ایران وجود دارد، گفت: ارزش معادن کشورمان به 770 میلیارد دلار می رسد.

 به گزارش مشرق، بهروز برنا روز سه شنبه در همایش علوم زمین با محوریت دریاچه ارومیه افزود: ایران، 12 معدن در کلاس جهانی در اختیار دارد که نشان از جایگاه کشورمان در حوزه معدن است.

وی با اشاره به عقب ماندگی تاریخی کشورمان در حوزه زمین شناسی اضافه کرد: در حالی که این صنعت در دنیا حدود 200 سال قدمت دارد، در ایران تنها کمی بیش از 50 سال از تاسیس سازمان زمین شناسی می گذرد.

وی اظهار کرد: با وجود این عقب ماندگی، فعالان عرصه زمین شناسی به خوبی اقدام به پرکردن خلاها در این زمینه کرده به طوری که در حال حاضر، ایران در جمع هشت کشور برتر دنیا در حوزه زمین شناسی قرار دارد.

برنا گفت: در دنیا 100 کشور در حوزه معادن طلا فعال هستند و دو هزار و 500 تن طلا سالانه در این کشورها تولید می شود.

وی با اشاره به لزوم توجه به استخراج و فرآوری طلا در کشورمان افزود: ایران باید سالانه 25 تن طلا تولید کند که در حال حاضر به حدود سه تن می رسد که این آمار لزوم توجه بیشتر به تولید این ماده با ارزش در راستای توسعه بیشتر کشورمان را می رساند.

معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی کشور در ادامه به ظرفیت های آذربایجان غربی در حوزه معدن پرداخت و ادامه داد: این استان، مناطق معدنی بسیاری دارد و بیشترین ذخایر طلای کشور به میزان 150 هزار تن در این استان واقع شده اند.

وی اضافه کرد: در آذربایجان غربی بیش از 50 محدوده طلا و ردیاب های طلا شناسایی شده که در نظر داریم روی این مناطق کار کنیم.

برنا اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی سازمان زمین شناسی در آذربایجان غربی، ظرفیت های معدنی این استان بیشتر آشکار شده و توسعه یابند.

طلا، مس، آهن، تیتان، سنگ های تزیینی نظیر مرمر و تراورتن از جمله مواد معدنی موجود در کشور هستند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس