پزشک حاذق ژرمن‌ها حرف‌های مهمی در مورد لژیونر هلندی بایرن مونیخ زده که به تعبیری زنگ خطر و هشدار را برای فوتبال باشگاهی ایران به صدا درآورده است.

به گزارش مشرق، درخشش «آرین روبن»‌در فصل جاری و چند سال گذشته به حدی بوده که در کنار تعریف کارشناسان، تحسین «دکتر مولر ولفارت» را به همراه داشته است.

این پزشک عالیقدر و بزرگ که در کنار پرداختن به امور پزشکی باواریایی‌ها، رئیس کادر پزشکی تیم ملی فوتبال آلمان نیز است، همینطور به خاطر توانمندی و قابلیت بسیار زیاد، کلینیک‌اش محل مراجعه بسیاری از قهرمانان فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی دیگر کشورها، از جمله ایران است، باور دارد هر چه سن روبن بالا رفته و تجربه‌اش افزون شده، به ستاره‌ای توانمندتر تبدیل شده است.

دکتر ولفارت که تاکنون ورزشکاران ایرانی مصدوم زیادی را معالجه کرده ، در مصاحبه‌ای که انجام داده، با بیان نکاتی جالب مشخص می‌کند، روبن برخلاف دوران حضورش در انگلیس و اسپانیا که بازیکنی آسیب‌پذیر بود، با رعایت اصول پزشکی در بایرن به مهره‌ای غیرقابل انکار در فوتبال هلند و جهان تبدیل شد.

همینطور رسیدگی بسیار دقیق این پزشک حاذق و دستیارنش به همراه رعایت مسائل ظریف باعث شده تا بازیکن لژیونر هلندی، حضور در بوندس لیگا و ادامه همکاری با بایرن مونیخ را درهمه حال خواهان باشد.

اظهارات رئیس کادر پزشکی فوتبال آلمان زنگ خطری برای تیم‌های ایرانی

*تشبیه جالب ماشین‌های مسابقه‌ایی

مولر ولفارت درگفت‌وگویی تلویزیونی بحث خود را در مورد روبن اینگونه آغاز کرد: روبن از نظر من مثل موتور یک خودروی مسابقه‌ای فرمول یک است.

و بعد برای ادعای‌اش چنین دلیل آورد: آرین واقعا قابل مقایسه با موتور یک ماشین مسابقه‌ای فرمول یک است. یعنی نزد او همه چیز باید با همه جفت و جور باشد. او علاقمند است که قبل از هر بازی معاینه شود... و وقتی که «اوکی» را از پزشک بگیرد، آنوقت با تمام وجود در زمین کار می‌کند...

*حضور در بوندس‌لیگا

روبن در سال 2009 از رئال مادرید اسپانیا به بایرن ملحق شد. او آن موقع با تیم رکورددار قهرمانی لیگ ژرمن‌ها قراردادی 4 ساله بست که در سال 2013 به اتمام می‌رسید. برای تحقق این انتقال مونیخی‌ها 24 میلیون یورو فقط به تیم کهشکانی‌ پرداختند اما بی‌اغراق باید گفت ستاره هلندی 6 سال قبل بسیار از نظر بدنی ضعیف و آماده مصدومیت بود. بارزترین مصداق قضیه همین نکته بود که در رئال طی 2 فصل 17 بازی را به خاطر آسیب‌دیدگی از دست داده بود.

مولر ولفارت در این زمینه می‌گوید: یادم هست اولی هوینس، مدیر آن موقع باشگاه به من تلفن زد و گفت، دکتر، ما می‌توانیم آرین روبن را در تیم‌مان داشته باشیم. البته به این شرط که تو از نظر پزشکی تایید کنی که می‌توانی توان بدنی‌اش را آنقدر بالا ببری که دیگر مصدوم نشود.

این پزشک معروف ادامه داد: من هم به او گفتم برای اوکی دادن، باید ابتدا بازیکن را دقیق معاینه کنم. بعد وقتی معاینات به صورت دقیق انجام گرفت، متوجه شدم مشکل این همه آسیب‌دیدگی، ضعف مفرط عضلات وی بوده که در تیم‌های قبلی‌ به آن پرداخته نشده است. به این ترتیب به هوینس گفتم آرین به درد بایرن می‌خورد. حتی آنقدر به نظرم اطمینان داشتم که به هوینس گفتم تمام مسئولیتش را برعهده می‌گیرم، برو و با آرین قرارداد ببندد. سرانجام هم بایرن او را جذب کرد.

البته در نخستین فصل حضور در بوندس‌لیگا ، روبن به خاطر آثار مصدومیت‌های قبلی و نیز ناتوانی عضلاتش  چندان که باید و شاید، در مونیخ موفق نبود. او به خاطر چند مصدومیت مجبور شد 9 بازی دور از ترکیب بماند.

 
اظهارات رئیس کادر پزشکی فوتبال آلمان زنگ خطری برای تیم‌های ایرانی

*مصدومیت عجیب تیم ملی هلند

بعد هم داستان مصدومیت سنگین و عجیب و غریبش با تیم ملی هلند در جام جهانی 2010 پیش آمد. او در بازی آزمایشی و تدارکاتی قبل از جام جهانی آفریقای جنوبی مقابل مجارستان صدمه دید. اما پزشک تیم «لاله‌های نارنجی»(هلند) به این موضوع اصلا توجهی نکرد. ستاره مصدوم برای تیمش در جام بازی کرد و با نارنجی‌پوشان تا فینال مقابل اسپانیا رسیدند.

همان بی‌توجهی کادر پزشکی هلندی‌‌ها، زخم بسیار عمیقی را روی پای‌ روبن ایجاد کرد که باعث شد کل نیم فصل نخست بعد از جام جهانی را از دست دهد و بایرن متضرر شود. بعد هم به خاطر این قضیه درگیری‌های بین باشگاه آلمانی و فدراسیون فوتبال هلند بوجود آمد.

پس از آن دوره پرخطر، روبن تحت نظر کادر پزشکی مونیخی‌ها به تدریج «پا»‌گرفت  و به تدریج با ارزش‌تر شد. وقتی این آثار نزد او نمایان شد، باشگاهش حتی در ماه مه سال 2012 یعنی یک سال قبل از اتمام رسمی همکاری، قراردادش را تا تابستان 2015 تمدید کرد.

 *تاثیر امور پزشکی در پیشرفت

دکتر ولفارت می‌گوید: وقتی بحث تمدید قرارداد پیش آمد، آرین بی‌درنگ گفت با وجودی که پیشنهاد زیاد دارد اما هیچ جا نمی رود. چرا، چون خودش مرتب می‌گفت که به خاطر مراقبت‌های پزشکی دقیق در بایرن او به بازیکنی جهانی تبدیل شده است. وقتی او این حرف‌ها را می‌زد، من خستگی کار کاملا از تنم خارج شد. چون بهترین و زیباترین تشکر و قدردانی به من و همکارانم بود.

در ماه مارس 2014 روبن یکبار دیگر و پیش از موعد اتمام قراردادش، آن را تمدید کرد. ستاره هلندی به این ترتیب دست‌کم تا سال 2017 ماندگار شد که این هم به لطف زحمات و کوشش بی‌دریغ این پزشک توانمند و خبره بوده است.

 
اظهارات رئیس کادر پزشکی فوتبال آلمان زنگ خطری برای تیم‌های ایرانی

*حرف‌های مولر ولفارت، زنگ خطری برای فوتبال باشگاهی ایران

آنچه پزشک معروف ژرمنی در مورد آرین روبن، روایت کرد، نشان دهنده قدرت و توانمندی کشوری صاحب نام در عرصه فوتبال همچون آلمان‌ها است که برای کسب موفقیت در عرصه ورزشی، به امور جزیی اما بسیار تاثیرگذاری مثل موارد پزشکی، دقت و توجه نظر دارند.

ژرمن‌ها در دنیای فوتبال ثابت کرده‌اند با سرلوحه قراردادن نظم و ترتیب در همه امور، حتی بحث خرید‌ها و نقل وانتقالات، «پولی بیهوده» بابت بازیکنی خرج نمی‌کنند. آنها ابتدا وقتی بازیکنی را «کاندید» خرید می‌کنند، به تمام امور فنی وی توجه دارند و بعد تمام ارزیابی‌های لازمه مالی را هم انجام می‌دهند.

تازه وقتی از طریق کارشناسان خبره خود در بخش فنی و مالی، «اوکی‌» بگیرند و «یک یورو» اضافه‌تر از آنچه بهای واقعی یک بازیکن است،‌نپردازند، از نظر پزشکی تمام شرایط یک ستاره مثل روبن را بی تعارف لحاظ می‌کنند و وقتی از همه جهات به نتیجه مثبت برسند، آنگاه گام جدی در مسیر خرید را برمی‌دارند.

این حرکت پخته و کارآمد آنها متاسفانه دقیقا «خلاف حرکت و رفتاری» است که در فوتبال ایران برداشته می‌شود و شکل می‌گیرد. چرا که همه ساله شاهد هستیم بدون هیچ تعمق و تحقیقی، بازیکنان «درجه چندم» به اصطلاح خارجی، وارد فوتبال باشگاهی ایران می‌شود.

میلیون‌‌ها تومان پول این سرزمین صرف ستاره‌های که از نظر فنی،‌ اغلب از بازیکنان وطنی پایین‌تر هستند می‌شود و حتی یک درصد نیز «پروسه تحقیق و معاینات پزشکی» نیز توسط تیم‌های باشگاهی کشورمان انجام نمی‌گیرد.

 
اظهارات رئیس کادر پزشکی فوتبال آلمان زنگ خطری برای تیم‌های ایرانی

نتیجه این می‌شود که بازیکن به اصطلاح خارجی می‌آید، پول می‌گیرد و «بازی هم انجام نمی دهد»‌، زیرا اساسا از ابتدا مشکل پزشکی و مصدومیت داشته است!... سرانجام تیم پرطرفدار داخلی می‌ماند و رقم بیهوده پرداخت شده و کلی توقع و انتظار برآورده نشده و در نهایت ضرر فنی و اعتباری تیم و در نهایت فوتبال باشگاهی ایران!
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    0 0
    کار دیگه که میشه کرد دانشجو پزشکی فرستاد زیر دست این دکتره کارکنه ازش یاد بگیره
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    0 0
    جناب نویسنده درباره نحوه جذب و قرارداد بستن مربی خارجی هم بنویسید! یارو میاد ایران سالی 14 ماه مرخصیه میلیاردی میگیره ولی هرگز بازدهی هزار هم ندارد چه برسد به ... تازه مالیاتش را هم ما تقدیم می کنیم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس