یکی از دوستان دختر ۱۵ ساله انگلیسی که به گروه تروریستی داعش پیوسته معتقد است که دلیل پیوستن او به داعش به دلیل علاقه‌اش به تجربه کردن هیجان است.

دختر ۱۵ساله‌ای که برای تجربه هیجان به داعش پیوست+ تصاویر به گزارش مشرق، «امیره عباسه» دختر ۱۵ ساله ساکن انگلیس بود که به لاک زدن ناخن و ورزش علاقه داشت، اما ناگهان به عروس گروه تروریستی داعش مبدل شد.

در صفحه شخصی این دختر انگلیسی، تصاویرش از سفر‌ها، هدایای روز تولد و خواننده‌های رپ آمریکایی به چشم می‌خورد.

مهاجرت به داعشستان

دو هفته پیش از شروع سال تحصیلی در انگلیس، «امیره عباسه» با سوار شدن اتوبوس از جلوی منزلش، به فرودگاه لندن رفت و در آنجا با پیوستن به دو دوست دیگرش «خدیجه سلطانه» ۱۶ ساله و «شمیمه بیگوم» ۱۵ ساله با هواپیما به شهر استانبول ترکیه رفت. این سه نفر پس از رسیدن به استانبول، به مناطق مرزی ترکیه با سوریه رفتند تا از آنجا وارد سوریه شوند، جایی که عناصر گروه تروریستی داعش در انتظار آن‌ها بودند.

از شلوار جین تا برقع

این دختران انگلیسی به جایی رفتند که دیگر اجازه نداشتند شلوار چین بپوشند و به جای آن باید با برقع در خیابان‌ها حرکت کنند. آنان در سوریه با عناصر داعش زندگی می‌کنند و تحت کنترل آن‌ها درآمده‌اند. به نظر می‌رسد که این دختران حتی در دوره‌های آموزش نظامی شرکت کرده باشند.

یکی از دوستان امیره عباسه درباره او می‌گوید که این دختر، رفتار عادی داشت و به دنبال تفریحات در زندگی بود. او آدم متعصبی نبود و در جشن‌ها و برنامه‌های خرید ما شرکت می‌کرد. «امیره» دانش آموز موفقی بود و به دنبال ادامه تحصیلات خود در دانشگاه بود.

عضویت در داعش برای تجربه هیجان

دوست امیره عباسه معتقد است که دلیل پیوستن او به داعش به دلیل علاقه امیره به تجربه کردن هیجان است. این دختر انگلیسی در ماه‌های آخر زندگی‌اش در لندن از دوستان غیرمسلمانش دوری کرد و آن‌ها را کافر می‌خواند. او در آن ماه‌ها تحولات خاورمیانه را دنبال می‌کرد و اقدامات داعش در سوریه را تایید می‌کرد.

مبلغان داعش در شبکه‌های اجتماعی

امیره عباسه و دو دوست دیگرش، از طریق برقراری ارتباط با «اقصی محمود» که از اعضای داعش است، توانستند به سوریه بروند. اقصی محمود یکی از دانشجویان دختر دانشگاه‌های اسکاتلند بود که سال گذشته به سوریه سفر کرد و در آنجا با پیوستن به گروه داعش، با یکی از عناصر این گروه تروریستی ازدواج کرد. او هم اکنون به عنوان یکی از اعضای داعش، از طریق شبکه‌های اجتماعی به دنبال جذب دختران جوان اروپایی به این گروه تروریستی است.

عباسه در حالی منزل خانواده خود را ترک کرد که هیچ وسیله‌ای به همراه خود نبرد تا دیگران به او مشکوک نشوند، اما او زمانی که به فرودگاه رسید، وسایل سنگینی به همراه داشت. این مساله سوالاتی را در ذهن دیگران ایجاد می‌کند که آیا شخصی است که وظیفه جذب دختران جوان را در انگلیس برای داعش دارد؟ این دختران چگونه توانستند که اموال و وسایل کافی را برای سفر به ترکیه فراهم کنند؟ سوالاتی که هنوز پلیس انگلیس برای آن‌ها جوابی را پیدا نکرده است.
دختر ۱۵ساله‌ای که برای تجربه هیجان به داعش پیوست+ تصاویر
دختر ۱۵ساله‌ای که برای تجربه هیجان به داعش پیوست+ تصاویر
دختر ۱۵ساله‌ای که برای تجربه هیجان به داعش پیوست+ تصاویر
دختر ۱۵ساله‌ای که برای تجربه هیجان به داعش پیوست+ تصاویر

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • عباس ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    2 0
    يعني حالم به هم خورد ها...
  • پسر ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    1 0
    معلوم از اون روانی یای به تمام معناست
  • مجتبی ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    ببینید چقدر رحت و صاده یک انسان تبذیل به حیوان درنده بیرحم میشود خدایا ما را با اونایی محشور کن که دل رحم بودند
  • ناشناس ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    اشتباهی منفی دادم
  • سحر ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    1 0
    خاك برسرش
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    1 0
    قضیه خیلی ساده است ، تکفیری های تحصیلکرده و زبان بلد می نشینند پای توییتر و فیسبوک و ... مخ جوانان عرب را می زنند در مرحله بعد گروهک هایی تحت حمایت سرویس های جاسوسی غرب این افراد فریب خورده را به سوریه می رسانند . با همین شیوه چند هزار نفر را به سوریه آورده اند و هزاران نفر دیگر را هم می توانند به سوریه بکشانند . شبکه های اجتماعی ستون اصلی این حرکت است ، متاسفانه ما بودن در شبکه های اجتماعی را امری غلط حساب می کنیم و بین تلاش و فعالیت در شبکه های اجتماعی برای خنثی کردن این حرکت عضوگیری و مبارزه مسلحانه در خاک سوریه و عراق دومی را انتخاب می کنیم . چون اعتقاد داریم شبکه های اجتماعی اخ هستند و نمی شود در آن حرکات مثبت انجام داد . بین نیامدن هزاران نفر از اروپا به سوریه و عراق و هزاران فرد مسلح و آموزش دیده در میدان جنگ دومی را انتخاب می کنیم چون اعتقاد داریم که شبکه های اجتماعی اخ هستند . این هنر را نداریم که از اسلحه دشمن بر ضد خودش استفاده کنیم . شاید بگید که صفحه مسدود می شود خب بشود یک صفحه مسدود شد 2 صفحه به جایش می زنیم .
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    ببین اگه یه آدم که بتونی قسم بخوری عقل درست و حسابی توی این داعش و النصره و .... پیدا کردی جایزه داری!
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    کلا دخترها خیلی ساده لوح هستند و در این جای هیچ شکی نیست
  • نسترن دیبا ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    1 0
    خاک تو سرش کنم قیافه اش مثل نیم کیلو سبزی خورشی است
  • ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    خیر. این افراد نه روانی هستند نه دنبال هیجان. بلکه فطرتا به دنبال اسلام حقیقی و حاکمیت جهانی اسلام و احیای هویت اسلامی و سنت های رسول الله صلی الله علیه و آله هستند. منتهی وقتی ما آب را از آن دریغ کرده ایم این تشنگان به خطا دنبال سراب می روند. اینقدر به خودتان مغرور نباشید. چه بسا اگر شما هم یک سنی و آنهم خارج از ایران بودید به داعش پیوسته بودید و یا در فکر پیوستن به آنها بودید. قدر نعمت تولد در جمهوری اسلامی ایران و از والدین شیعه را بدانید.
  • ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    کبوتر با کبوتر باز با باز..اینجا به تمام معنا صدق میکند
  • سعید ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    بعدها حتما پشیمان میشوند
  • مهدي ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    آب جوي راپيدا ميكند و گله(مدفوع) گوداله
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    میگن دیونه را ول کن جوون و بچسب همینه دیگه!!!!
  • حسنا ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    لیاقتش بیشتر نبود . بزار بره
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    «امیره عباسه» با سوار شدن اتوبوس به فرودگاه لندن رفت و با هواپیما به شهر استانبول ترکیه رفت. پس از رسیدن به استانبول، به مناطق مرزی ترکیه با سوریه رفتند از آنجا وارد سوریه شوند، جایی که عناصر گروه تروریستی داعش در انتظار آن‌ها بودند. آیا با درج این خبر , روش پیوستن به داعش را تبلیغ نکرده اید؟
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    هر که اسباب هدایت گم کرد گمراه شد.این دخترها و هزاران دختر و پسر دیگری که به گروهکهای افراطی تروریستی و فرقه های دروغین می پیوندند فقط به خاطر اینه که خوب هدایت نمی شند
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    بااین قیافه های تخیلی خوب جای دیگه معلومه که براشان اهمیت نمی دند
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    چرا بعضیا دوس دارن داعشی ها رو سنی جلوه بدن?!!! آقا ما به کی بگیم که باور کنه! ما سنی ها داعش رو قبول نداریم!!!
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    از قديم گفتن عقل كه نباشه، جون در عذابه، از رفتارش معلومه مجنونه و گرنه كدوم دختر عاقلى واسه هيجان گند ميزنه به زندگيش؟
  • محمد ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    دنبال هیجان نبوده دنبال ...
  • ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    نطرت خیلی حال بود. کلی خندیدم.
  • ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    عمده مسلمانان اروپا و امریکا سنی اند و احتمال داعشی شدن را دارند و به نظرم توهین و بی احترامی به اینها و کارهای پست باعث شده که داعشی شوند.
  • پسر ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    ناشناس 02:05 هنوز اهالی اهل سنت هستند که برخلاف داعش نظریه دارند،فقط ملاک تبعه بودن یک کشور نیست یلکه شعور آدمی کاملا لازم است خداوند عقل را به انسان بخاطر این داد تا از آن برای شناسایی راه درست استفاده کند وگرنه ماهم مثل حیوانات بدون عقل و با غریضه عمل میکردیم پس قدر خودت را بدان که خداوند بهت عقل داده تا فکر کنی و راه درست را خودت تشخیص بدی حال اگر کسی هم نباشد به تو بگوید
  • خاطره ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    فقط میتونم بکم دنبال هوس بازی بوده
  • ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    خدایا همه ی مارو هدایت کن
  • محمد دریا ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    0 0
    با سلام.همه میدانن که اینا ارتباطی به مذهب نداره.شیعه وسنی عمری در کنار هم زندگی کردن ولی متاسفانه این ترفند کثیف صحیونیستی است که فقط مختص ادمای نادان وکوتاه فکرو افرادی توسری خورده وکمبود دار وعقده ای های دوران است و مشخص است. خدا حفظ کنه مقاومت که خوب اینارو نقره داغ میکنه.درود بر مقاوت پاینده باد مردان راستین و بی ادعای سلحشور.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس