کد خبر 397253
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲

اختتامیه جشنواره سی و شش با معرفی برگزیدگان و تجلیل از عکاسان و مستندسازان انقلاب اسلامی در فرهنگسرای امام(ره) برگزار شد.

به گزارش مشرق، اختتامیه جشنواره سی و شش با معرفی برگزیدگان و تجلیل از عکاسان و مستندسازان انقلاب اسلامی در فرهنگسرای امام(ره) برگزار شد. در این مراسم از آقایان محمد صیاد (عکاس انقلاب)، حسین ترابی (مستند ساز) و محمد گلریز (خواننده سرودهای انقلابی) تقدیر ویژه شد.

در این مراسم محمدرضا طالقانی خاطراتش را از زمان ورود امام(ره) به کشور و چگونگی حضورش در تیم حفاظت امام را برای حضار بیان کرد. این پیشکسوت ورزشکار در ادامه با اشاره به اینکه از لحاظ جمعیتی کشوری جوان هستیم بر پررنگ شدن حضور جوانان در فرهنگسراها تاکید کرد.

محمد گلریز نیز از شکل‌گیری سرود شهید مطهر برای شهید مطهری گفت. وی با اشاره به اینکه بعد از ساخت این اثر حضرت امام خمینی (ره) ما را به حضور پذیرفتند گفت: زمانی که به خدمت ایشان رسیدیم، حالت عرفانی در اتاق حکمفرما بود. من تا آن زمان امام(ره) را از نزدیک ندیده بودم. جذبه ایشان باعث شده بود ما نتوانیم صحبت کنیم. در لحظه پایانی این دیدار، وقتی از ایشان خداحافظی کردم، دیدم که حضرت امام دو دست خود را به نشانه دعا بالا گرفتند و دو بار فرمودند خدا در پناه اسلام حفظ‌تان کند.

وی افزود: در حقیقت می‌توان گفت که تأیید این قطعه توسط امام خمینی(ره) و تمایل ایشان برای اجرای سرود در حضورشان در سالگرد شهید مطهری و نیز فرمایشات ایشان باعث شد تا دست آهنگسازان در ساخت آهنگ‌های ماندگار و کم نظیر باز شود و ما شاهد ساخت قطعاتی ماندگار در دوران دفاع مقدس باشیم.

شعرخوانی علیرضا قزوه و قرائت بیانیه هیات داوران توسط محمود عبدالحسینی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

جشنواره سی و شش در شبکه اجتماعی اینستاگرام 7 هزار دنبال کننده داشته است و در مدت برگزاری 6 هزار و 500 تصویر، آیتم رادیویی و فیلم به جشنواره ارسال شده است که از میان این آثار از 16 نفر تجلیل شد.

در این جشنواره در بخش آیتم رادیویی محمد چگینی به عنوان نفر اول، نوید سالاری مقدم، نفر دوم و بهزاد اسدی به عنوان نفر سوم معرفی و تجلیل شدند. همچنین در بخش لایک‌های مردمی و فیلم محمد زارع، امیر حسین سیف‌پور و ریحانه نائبیان، به عنوان برگزیدگان این بخش اعلام شدند.

در بخش عکس هفت نفر شایسته تقدیر شدند. سید مهدی هاشمی، امیر حسین قائمی، محمدجواد میهمانی، صغری لطیفی، بهشتی راد، فرهاد ساری خوانی و مجتبی صفری تقدیر شدند. و نرگس نظام، عطا رنجبر زیدانلو و الناز قندفروش به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند و جوایز ویژه این بخش را زا آن خود کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس