کد خبر 395324
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان از تقدیم اساسنامه فدراسیون‌ها به هیئت دولت تا پایان سال خبر داد.

به گزارش مشرق، نصر الله سجادی در گفت‌وگو با رادیو ورزش در خصوص اساسنامه فدراسیون‌ها اظهار داشت: در کارگروهی 13 نفره متشکل از کارشناسان و حقوقدانان و نمایندگان وزارت ورزش که از 3 ماه پیش شکل گرفته است، به صورت جدی نظراتی که فدراسیون‌ها، ادارات کل و سایر صاحب‌نظران دادند در حال بررسی بوده و این اساسنامه در مراحل نهایی است. در حال حاضر در فصل پنجم آن قرار داریم و امیدواریم در این هفته نهایی شود و از طریق وزارت ورزش تقدیم هیئت دولت شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اساسنامه تا پایان امسال به تصویب خواهد رسید یا نه، گفت: قطعا وقتی این اساسنامه به هیئت دولت برود در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود و احتمالا در سال آینده به تصویب می‌رسد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: در انتخابات فدراسیون‌ها ابهاماتی هست  و نکاتی در مورد ثبت نام‌ها و اداره جلسه بود که البته طبیعی است چون اساسنامه‌ها مربوط به سال‌های گذشته است. یک سری مواردی بود که برخی از نهادهای بین المللی ایرادهایی گرفته بودند و تلاش شد تا آنها رفع شود و اساسنامه‌ای باشد که  اشکالات کمتری داشته باشد و بتوانیم کار را به خوبی پیش ببریم.

وی افزود: نکاتی که فدراسیون‌های بین اللملی روی آن دست گذاشته‌اند در این اساسنامه مورد توجه قرار گرفته است. این باید اساسنامه‌ای باشد برای تمام فدراسیون‌ها لذا دقت نظر روی آن زیاد بوده، نظرات مختلف را شنیدیم و تلاش کردیم مشکلات آن کمتر باشد. البته قطعا جامع و کامل نیست چون زاییده ذهن انسان است اما فکر می‌کنم کار ما را بهتر جلو ببرد.

سجادی در پاسخ به این سوال که اداره فدراسیون‌هایی مانند وزنه‌برداری و بسکتبال با سرپرست ممکن است مشکلاتی ایجاد کند،  گفت: دوره ریاست وزنه‌برداری تازه تمام شده و در مورد رضا زاده بارها اعلام موضع کردیم. نامه سازمان بازرسی در این مورد بارها اعلام شده و این سازمان حتی به صورت خاص هم در این مورد نامه زده ولی بسکتبال را قبول دارم که دوره‌اش طولانی شده است، البته به صورت ویژه مسائل لیگ بسکتبال را پیگیری می‌کنم  تا دیگر مشکلاتی در ادامه لیگ وجود نداشته باشد. ما منتظریم  مسیر اداری طی شود و انتخابات بسکتبال را برگزار کنیم و فکر می‌کنم فروردین ماه انتخاباتش برگزار شود. مجوز مشحون گرفته شده و فقط منتظر پاسخ استعلام‌ها هستیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: بازیکنان در لیگ بسکتبال باید تابع داور باشند. الان طوری شده که با هر سوتی واکنش نشان می‌دهند و این مسائل زیبنده بسکتبال ما نیست و به صورت ویژه این مسائل را رسیدگی می‌کنم. مجموعه خانواده بسکتبال کمک کنند تا کمتر شاهد این اتفاقات باشیم.

سجادی در پایان گفت: اگر صعود عظیم قیچی‌ساز از طریق فدراسیون کوهنوردی به وزارت ورزش منعکس شود، ما حتما کمک می‌کنیم. قرار است قیچی‌ساز بدون اکسیژن به قله بالای 8 هزار متر صعود کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس