کد خبر 393390
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸

فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی گفت: ناوشکن جماران3 که به دست توانمند متخصصان نیروی دریایی ارتش ساخته شده در آخرین مراحل تست و آزمایش‌های تخصصی قرار دارد و در سال 94 به آب انداخته خواهد شد.

به گزارش مشرق، امیردریادار حبیب الله سیاری به آخرین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و درباره عملکرد این نیرو در سال 93، اظهار کرد: بحمدالله در سالی که گذشت دریادلان ارتش جمهوری اسلامی با توکل به خدا و تکیه به پشتکار و همت خود در راستای منویات مقام معظم رهبری توانستند برگ زرین دیگری در کارنامه نیروی دریایی ارتش به ثبت برسانند.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران، افزود: تحریم‌های سال های اخیر باعث شد که ما پویایی بیشتری را در زمینه خودکفایی بویژه در ارتباط با تولید تجهیزات دفاعی و نظامی در کشور شاهد باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تحریم‌های ناجوانمردانه کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران کمک بسیاری کرد تا ما بتوانیم در تمامی عرصه‌های نیروی دریایی محصولاتی را که مورد نیاز داریم، تولید کنیم.

 وی ادامه داد: در بخش تجهیزات، نگهداری، تعمیر و بازسازی تمامی تجهیزات، اکنون تمامی اقدامات لازم توسط پرسنل و مهندسان جوان شاغل در نیروی دریایی صورت می‌پذیرد؛ بطوری‌که حتی تجهیزات بسیار حساس که باید تحت دقت بسیار بالایی تولید شود، در داخل نیروی دریایی ساخته می‌شود.

امیر سیاری با اشاره به تولید ناوشکن های جماران، جوشن و دماوند در نیروی دریایی ارتش، خبر داد: ناوشکن جماران3 که به دست توانمند متخصصان نیروی دریایی ساخته شده، آخرین مراحل تست و آزمایش‌های تخصصی خود را می گذراند و در سال 94 به آب انداخته خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در رابطه با توانمندی‌های ناوشکن جماران3 نیز گفت: این کلاس ناو از پرفروش ترین و پیشرفته‌ترین نوعی است که همه کشورها به آن نیاز دارند و در آن از بهترین و آخرین علم روز دنیا و همچنین تمامی امکانات سیستم‌های نوین دریایی و همچنین ابزار دفاعی استفاده شده است.

وی درباره ادامه ماموریت نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد در سال آینده، عنوان کرد: حضور ما در آب های آزاد یعنی قدرت و اقتدار و این چیزی است که ملت ایران می خواهد و حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران (دام ظله) نیز آن را به عنوان ماموریت برای ما ترسیم کرده اند.

امیر سیاری تاکید کرد: پرسنل نیروی دریایی ارتش با تبعیت از دستور فرماندهی کل قوا، در سال آینده هم با برنامه ریزی‌های اتخاذ شده، حضور اقتدار انگیزتری در آب‌های آزاد خواهد داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان خاطر نشان کرد: این نیرو در حال برنامه‌ریزی و سنجیدن جوانب لازم است تا در آینده‌ای نزدیک در اقیانوس اطلس حضوری تاثیر گذار و امنیت ساز داشته باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیمان ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    خداقوت امیر
  • ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    از جماران دو (دماوند) چه خبر ؟! هنوز يكي رو تموم نكرديد و تحويل نداديد رفتين سراغ صحبت كردن از دومي ؟ فكر نميكنيد اينكاراتون اشتباهه ؟!
  • رضا ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    جماران 3 همان سهند هست؟؟؟
  • محمد ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    سهند جماران پنجه.
  • افشین تهران ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    دماوند تحویل نشده؟؟یه سرچ بکن بعد بیا دوباره نظر بده.ضمنا اشکالی داره دوتا دوتا یا سه تا سه تا تولید کنن؟
  • افشین تهران ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    باید تولید و همچنین سطح عملیاتی رو بالاتر ببرید چرا که شما میتوانید و ثابت کردید که توانستید.
  • اوس قاسم ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    جماران پنج که همون موشک خلیج فارسه....!!!!!!!.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس