کد خبر 393049
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳

آمار سالمندان در سال‌های اخیر در دنیا معمولا به ازای هر ۱۰۰ خانم،۷۰ یا ۸۰ مرد در سنین بالای ۶۰ سال است اما در ایران به ازای هر ۱۰۰زن ۱۱۲مرد وجود دارد.

به گزارش مشرق، آمار سالمندان در سال‌های اخیر در دنیا معمولا به ازای هر ۱۰۰ خانم،۷۰ یا ۸۰ مرد در سنین بالای ۶۰ سال است اما در ایران به ازای هر ۱۰۰زن ۱۱۲مرد وجود دارد.

یدالله ابوالفتحی ممتاز عضو هیئت گروه سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: با مشاهده عینی می‌توان گفت عدم توازن جمعیتی زن و مرد در سنین 60 سال به بالا در کشور بیانگر این است که در سرشماری‌ها شاهد مشکلات متعددی هستیم و نمی‌توان بر اساس مشاهدات عینی آمار کشوررا دنبال نمود.

وی که دانش‌آموخته مقطع فوق دکترای سلامت روان است خاطرنشان کرد: هر چه آمار جمعیتی مردان نسبت به زنان کمتر باشد سطح سلامت جامعه بیشتر است.

ابوالفتحی ممتاز اذعان داشت: تولید علم و دانش در حیطه سالمندی بر عهده دانشگاه‌ها است اما دغدغه مشکلات درمان سالمندان، تأمین بخش‌های بستری سالمندی و ... بر عهده سیاستگزاران عرصه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و امیدواریم شاهد ارتقاء سلامت  جسمانی، روانی و ... این قشر از هموطنانمان باشیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    آخرش نگفتی چند درصد؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس