کد خبر 392685
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: تا پایان سال به جز ووشو احتمالا انتخابات یک یا دو فدراسیون دیگر هم برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، سیدنصرالله سجادی درباره مسائل مختلف از جمله آخرین وضعیت مجامع انتخاباتی، کسب سهمیه المپیک، حضور رضازاده در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری، مجوز مهدوی در فدراسیون هندبال و... به گفت‌وگو پرداخته که متن آن را در ادامه می‌خوانید:

*چندی پیش مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی اعلام کرد که تا پایان سال انتخابات 10 فدراسیون برگزار می‌شود. گزارشی از آخرین وضعیت برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها ارائه کنید.

از 27 مهر سال 92 انتخابات 15 فدراسیون ورزشی شامل شنا، چوگان، ورزش‌های سه‌گانه، کوهنوردی، هاکی، نابینایان و کم‌بینایان، پهلوانی و زورخانه‌ای، کشتی، کبدی، کنگ‌فو و هنرهای رزمی پرورش اندام و بدنسازی، قایقرانی و جانبازان و معلولان، موتورسواری و اتومبیلرانی را برگزار کردیم. که از این میان 11 فدراسیون توسط سرپرست اداره می‌شدند.

*درباره مجامع انتخابات فدراسیون‌هایی که در سال 93 برگزار شدند، توضیح دهید.

امسال انتخابات 13 فدراسیون ورزشی شامل بوکس، شمشیرسازی، سوارکاری، بدمنیتون، اسکواش، قایقرانی، بولینگ و بیلیارد، تیراندازی، شطرنج، تنیس، انجمن‌های ورزشی، اسکی و هندبال را برگزار کردیم. 13 اسفندماه هم مجمع ووشو برگزار خواهد شد.

*وزیر ورزش بارها اعلام کرده بود که انتخابات فدراسیون‌هایی که دوره ریاستشان به اتمام رسیده تا پایان سال برگزار می‌شود. شما نیز اخیرا در گفت‌وگویی از برگزاری انتخابات فدراسیون‌ پزشکی ورزشی خبر داده بودید. تکلیف برگزاری مجامع چه خواهد شد؟ آیا واقعا در فرصت باقیمانده تا پایان سال همه فدراسیون‌های مربوطه صاحب رییس می‌شوند؟

امیدواریم تا پایان سال علاوه بر ووشو انتخابات یکی دو فدراسیون دیگر را هم برگزار کنیم. در حال حاضر منتظر طی شدن مراحل اداری و انجام بررسی‌های لازم هستیم. احتمال دارد که مجامع بیشتری تا پایان سال برگزار شوند که آن هم منوط به انجام مراحل اداری است.

*آقای سجادی! با توجه به اینکه 5 اسفند مهلت حسین رضازاده در فدراسیون وزنه‌برداری خاتمه می‌یابد، برنامه وزارت ورزش برای انتصاب سرپرست این فدراسیون چیست؟


قبلا هم اشاره شده است که براساس قانون افرادی که در شورای شهر عضویت دارند نمی‌توانند به طور همزمان در دو پست فعالیت کنند. بارها گفته‌اشده است اقای رضازاده در صورتی می‌تواند در انتخابات وزنه‌برداری حضور پیدا کند که متن استعفای پذیرفته شده از شورای شهر ارایه دهد. پیش از این با نفراتی که شرایط مشابه او داشتند، به همین منوال برخورد شده است. بنابراین هیچ تفاوتی ندارد . همه باید سعی کنیم به قانون احترام بگذاریم و تابع آن باشیم.

*پس از پایان دوره ریاست روسای فدراسیون‌های ورزشی رویه وزارت ورزش بر این بوده که از سرپرستان بی‌طرف در راس فدراسیون استفاده کند. آیا در واقع فدراسیون وزنه برداری هم این روند را در پیش می‌گیرید؟


ان‌شاءالله سعی می‌کنیم قبل از برگزاری انتخابات، انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری سرپرست بگذاریم. مشکلی وجود ندارد و رویه وزارت ورزش تغییری نخواهد کرد. در شرایطی که دوره ریاست روسا به اتمام برسد و مراحل اداری طی شده باشد، به سرعت انتخابات فدراسیون‌ها را برگزار می‌کنیم.

*طی چند روز گذشته اسامی مختلفی از جمله برانوش نیک‌بین و احمد گواری به عنوان گزینه‌های سرپرستی وزارت وزنه برداری مطرح شدند. چه کسی جایگزین رضازاده خواهد شد.

برای سرپرستی فدراسیون وزنه برداری نفرات مذکور تعیین نشده‌اند و اسامی که به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری مطرح می‌شوند صحیح نیست.

*برخی از شرکت‌کنندگان در مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی به نبودن شاخصی برای ثبت‌نام نامزدها در انتخابات فدراسیون‌ها اعتراض دارند و معتقدند که هرکسی نباید برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کند.

اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی در حال بررسی بود. بعد از تمام شدن بررسی‌ها، آیین‌نامه‌های مربوطه نوشته می‌شود از جمله نحوه حضور و ثبت نام نامزد های ریاست فدراسیون‌های ورزشی نوشته می‌شود. تلاش این است تا پایان سال بررسی اساسنامه و برای تصویب به هیات محترم دولت ارسال شود.

*در مجمع قبلی فوتبال، شما ایراداتی به وضعیت مالی فدراسیون فوتبال گرفتید و قرار شد در مجمع بعدی که اسفندماه برگزار می‌شود، وضعیت روشن باشد. مجمع چه زمانی برگزار خواهد شد؟

تعیین زمان مجمع با فدراسیون فوتبال است. در مجمع قبلی تصویب شد که تا پایان سال اشکالات گزارشات مالی رفع شود.

*برخی از نامزدهای انتخاباتی فدراسیون هندبال اعتقاد داشتند که مجوز مهدوی‌نیا صادر نشده و وی با حمایت وزارت ورزش در انتخابات شرکت کرده است، آیا این مساله صحت دارد؟

مجوز مهدوی‌نیا صادر شده است. بهتر است افرادی که در انتخابات شرکت کرده‌اند و موفق نبودند، همه چیز را زیر سوال نبرند. ما قطعا طبق قانون عمل کردیم. مدارک همه کسانی که در مجامع انتخاباتی شرکت می‌کنند بررسی شده ما تاکید داریم که همه شرایط به درستی انجام شود و به هیچ وجه در مورد فدراسیون هندبال بی قانونی صورت نگرفته است.

*قرار بود بود مربی خارجی احسان حدادی چند روز قبل به ایران بیاید. اما به دلیل بیماری هنوز به کشور ما سفر نکرده است. آیا این اتفاق به دلیل مشکلات مالی صورت گرفته است و اگر بحث مالی در پیش باشد، وزارت ورزش حمایت مالی از حدادی خواهد کرد؟

مسوولیت مربی با فدراسیون است اما قطعا از حدادی حمایت می‌کنیم. حمایت از المپیکی‌های مدال‌اور از محورهای اصلی برنامه سال آینده وزارت ورزش است.

*برنامه شما برای سال 94 چیست؟

به فدراسیون‌هایی که المپیکی هستند به صورت ویژه توجه خواهیم کرد. سعی می‌شود منابع مالی مورد نیاز را تامین کنیم تا سهمیه‌های بیشتری برای حضور در بازی‌های المپیک 2016 ریو بگیریم. در وهله نخست هدف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کسب سهمیه بیشتر است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس