کد خبر 392093
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۹

فینال خاطره انگیز لیگ قهرمانان اروپا سال 1997

گروه ورزشی مشرق - تاریخ پس از 18 سال تکرار شده و دو تیم یوونتوس و بروسیا دورتموند در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باید به مصاف هم بروند. دو تیمی که پس از فینال به یاد ماندنی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 98-1997 با هم دیداری نداشته اند.

در فصل 98-1997 برای سومین سال پیاپی مدافع عنوان قهرمانی به فینال رسید و برای سومین بار پیاپی شکست خورد. یوونتوسی ها در حالی در مونیخ نتیجه را به دورتموند واگذار کردند که از تیم سال قبل به مراتب بهتر بودند. در واقع بسیاری تیم سال 1997 یوونتوس را یکی از بهترین تیم های تاریخ این باشگاه می دانستند؛ تیمی که با در اختیار داشتن فوق ستاره ای مانند زیدان به دنبال کسب دومین قهرمانی پیاپی خود بود، در بازی فینال در خاک آلمان 3-1 مغلوب تیم شگفتی ساز بروسیا دورتموند شد و نتوانست از عنوان خود دفاع کند، اوتمار هیتسفیلد سرمربی دورتموند در آن دوران توانست با رهبری کردن تیم خود، برای اولین بار خودش و زنبورها را فاتح چمپیونز لیگ کند.

خاطره تصویری/ تکرار یک دیدار خاطره انگیز پس از 18 سال
در ترکیب تیم هیتسفیلد در سال 97، 8 بازیکن از آلمان، یک بازیکن از سوئیس پرتغال و اسکاتلند حضور داشتند، ستاره فینال مونیخ در سال 97 بدون شک کسی نبود جز کارل هاینتس ریدله مهاجم باتجربه و گلزن تیم ملی آلمان که توانست دوگل برای دورتموند به ثمر برساند، اما شاید جالب ترین اتفاق این دیدار گلزنی لارس ریکن جوان بود که بعد از ورود خود به میدان به جای اشتفان چاپیوسات در دقیقه 70، تنها پس از 16 ثانیه توانست گل سوم تیمش را با یک ضربه زیبا وارد دروازه آنجلو پروتزی کند تا قهرمانی دورتموند مسجل شود.

با قهرمانی دورتموند، پائولو سوسا هم مانند مارسل دسایی، برای دومین سال پیاپی با دو باشگاه متفاوت قهرمانی در چمپیونزلیگ را تجربه کرد.

در فیلم زیر گلهای این دیدار را با ذکر خاطرات بازیکنان آن زمان ببینید:


دانلود نسخه flv

دانلود نسخه Mp4

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس