کد خبر 390831
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲

رئیس قوه قضائیه گفت: در مورد برخی اموال توقیفی مربوط به برخی از مفسدین اقتصادی در استان به استاندار وعده دادیم در اسرع وقت تلاش کنیم که سرنوشت آنها معلوم شود.

به گزارش مشرق، آیت الله صادق آملی لاریجانی عصر چهارشنبه در پایان سفر خود به لرستان و در فرودگاه خرم آباد در سخنانی اظهار داشت: این سفر، سفر خاصی برای من بود چرا که بعد از ۲۵ سال به استان لرستان سفر کردم و از این جهت مسرور هستم که خدمت مردم عزیز، مهربان، متدین، شهید پرور و ولایتمدار لرستان رسیدم.

وی با اشاره به جزئیات این سفر دو روزه گفت: مثل همیشه اولین ملاقات را با خانواده شهدا داشتم به خصوص اینکه این بار همایشی بود برای شهدای روحانی استان از جمله شهیدان رحیمی که از این همایش بهره مند شدیم.

اتخاذ تصمیماتی برای رفع مشکل نیروی انسانی و فضای ساختمانی

رئیس قوه قضائیه یادآور شد: مهم ترین هدف در این سفر بررسی وضعیت دستگاه قضایی در لرستان بود که جلسه عصر امروز با حضور مسئولان شورای عالی قضا و مسئولان استانی برگزار شد و مشکلات و کاستی ها دستگاه قضای در لرستان در جوانب مختلفی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات بسیار خوبی هم در این زمینه اتخاذ شد.

آیت الله لاریجانی ادامه داد: در این جلسه استاندار لرستان نیز شرکت داشتند و قول هایی برای مساعدت به منظور رفع کاستی های کارکنان دستگاه قضایی در استان دادند.

وی افزود: یکی از مسائل و مشکلاتی که مطرح شد بحث تامین نیروی انسانی بود که ما نیز تضمین کردیم که به اندازه نیاز و توان این دستگاه این مشکلات را در اسرع وقت برطرف کنیم.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: مشکل دیگر بحث فضای فیزیکی دادگستری لرستان و سازمان های تابعه بود که تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شد به طوریکه در برخی موارد نیاز به تاسیس ابتدایی و از نو ساختمان بود و در برخی موارد نیز بحث تعمیر و تجهیز مطرح بود که ما هم قول دادیم که در حد توان این نقایص و کاستی هایی که در دستگاهها وجود دارد را برطرف کنیم.

گردآوری مشکلات مردم توسط مسئولان عالی قضایی

آیت الله لاریجانی افزود: مسئولان عالی قضایی نیز رنج سفر را همواره کرده و در خدمت مردم استان به ۹ شهرستان سفر کردند و ملاقات و گفتگوی مستقیم با مردم داشتند.

وی بیان داشت: در خرم آباد نیز مسئولان عالی قضایی در شش مسجد حضور پیدا کرده و با مردم گفتگو کردند و مسائل و مشکلات آنها را شنیدند که این مطالب منعکس شده و دسته بندی و رسیدگی می شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: چند جلسه هم داشتیم که یکی از آنها ملاقات با نخبگان استان بود که مطالب و مشکلات از سوی آنها مطرح شد که در اسرع وقت و در حد توان از سوی قوه قضائیه وعده دادیم که پیگیری کنیم.

دستگاه قضایی از سرمایه گذاری سالم در لرستان حمایت می کند

آیت الله لاریجانی عنوان کرد: در شورای اداری لرستان نیز در زمینه وضعیت اقتصادی استان و وضعیت موجود و مشکلات برای سرمایه گذاران در استان از سوی استاندار مواردی مطرح شد.

وی افزود: استان لرستان دارای استعدادهای خوبی برای سرمایه گذاری است که باید مشکلات پیش روی سرمایه گذاری در این استان برطرف شود.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: دستگاه قضایی نیز با تمام قوا از سرمایه گذاری سالم در استان لرستان حمایت می کند و هر جا که مانعی هست که دستگاه قضا می تواند آن را برطرف کند به طور حتم ورود پیدا خواهد کرد.

آیت الله لاریجانی با بیان اینکه هدف دستگاه قضایی حمایت از سرمایه گذاران است افزود: ما در دستگاه قضا نیز ضمانت خواهیم کرد که در حیطه وظایف خود از سرمایه گذاران و سرمایه گذاری سالم حمایت کنیم.

انعکاس مشکلات لرستان به مسئولان ارشد کشور

وی افزود: همچنین برخی از مشکلات که به دستگاه قضا برنمی گردد را به رئیس جمهور و مقام معظم رهبری منعکس خواهیم کرد تا نگاه خاصی به استان لرستان شده و برخی مشکلات بر سر راه سرمایه گذاری و اشتغال در لرستان برطرف شود.

رئیس قوه قضائیه یادآور شد: تصمیم خوبی که برای لرستان در نظر گرفتیم این بود که در مورد برخی اموال توقیفی مربوط به برخی از مفسدین اقتصادی در استان که از نظر دستگاه قضایی دارای مشکلاتی است به استاندار وعده دادیم در اسرع وقت تلاش کنیم که سرنوشت آنها معلوم شود.

وی افزود: این اموال توقیفی در سطح استان شش کارخانه بزرگ است که حیف است اینها بلاتکلیف باشند چرا که برخی از آنها ۹۵ درصد پیشرفت داشته و یا تکمیل هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس