يک کارخانه اسلحه سازي در جنوب شرق انگليس طي اعتراض فعالان مدني به فروش سلاح‌هاي اين کارخانه به اسرائيل و افغانستان به تصرف معترضان درآمد. معترضان معتقد بودند اين کارخانه با فروش سلاح به اسرائيل در "فاجعه غزه" نقش داشته است.

به گزارش مشرق، فعالان مدني انگليس با حمل پلاکاردهايي مبني بر "مسلح کردن اسرائيل را متوقف کنيد" به پشت بام اين کارخانه رسيدند. اين کارخانه سيستم دوربين‌هاي داراي فن آوري‌هاي پيشرفته را که در پهپادهاي مستقر در اسرائيل و افغانستان وجود دارد توليد کرده است.

در همين حال بنا به تحقيقات يک انديشکده انگليس از پهپادهاي کارخانه البيت طي تابستان سال گذشته توسط اسرائيل براي کشتن غيرنظاميان در غزه استفاده شده است.

در گزارش اين انديشکده اشاره شده است، با وجود اينکه توليدات اين کارخانه سالانه در جنگ‌هاي بسياري باعث مرگ هزاران نفر مي‌شود اما رشد سرمايه اين کارخانه غيرقابل انکار است. گفته مي‌شود اين کارخانه در حال حاضر سفارشاتي به ارزش 6 ميليارد دلار است.

کارخانه "البيت سيستم" بزرگترين توليد کننده پهپاد در جهان است و حدود 85 درصد هواپيماهاي بدون سرنشين وزارت جنگ اسرائيل را تامين مي‌کند.

گفته مي‌شود اين اعتراضات به خشونت کشيده نشده و تاکنون در اين رابطه کسي بازداشت نشده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس