کد خبر 390287
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱

دومین شب از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فرصتی برای انتقام‌گیری آبی‌پوشان گِلزن‌‌کرشن از رئال مادرید بابت شکست سنگین فصل گذشته است.

به گزارش مشرق، در دومین شب از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فرداشب (چهار‌شنبه) دو بازی برگزار می‌شود که در مهمترین آنها رئال مادرید، ‌مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها میهمان شالکه، تیم چهارم فصل گذشته بوندس‌لیگای آلمان است.

کهکشانی‌ها که صدر جدول رده‌بندی لالیگا را با یک امتیاز اختلاف نسبت به بارسلونا در اختیار دارند و به عنوان صدرنشین گروه B به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان راه پیدا کردند، در حالی به خانه شالکه (معدنچی ها) سفر کرده‌اند که در آخرین بازی خود دپورتیوو لاکرونیا را در هفته بیست‌وسوم لالیگا 2 بر صفر شکست دادند و جایگاه خود را در صدر جدول رده‌بندی تثبیت کردند. با این وجود رئال مادرید فعلی، به هیچ وجه شباهتی به رئال نیم‌فصل اول ندارد و به نظر می‌رسد که هنوز در شوک شکست 4 بر صفری که دو هفته پیش در دربی مادرید در خانه اتلتیکو متحمل شد، قرار دارد.

در این میان اُفت محسوس کریستیانو رونالدو و متوقف شدن روند گلزنی این بازیکن که با جنجال گسترده رسانه‌‌های اسپانیایی علیه او (به خاطر برگزاری جشن تولد 30 سالگی‌اش چند ساعت پس از باخت سنگین رئال در دربی) همراه شد، نیز مزید بر علت شده است تا مشکلات کهکشانی‌ها افزایش پیدا کند.

با این حال رئالی‌ها امیدوارند کاری شبیه آنچه را که فصل گذشته در گلزن کرشن انجام دادند، تکرار کنند وقتی که نماینده آلمان را در خانه‌اش 6 بر یک شکست دادند و در سانتیاگو برنابئو هم شکست 3 بر یک را به آن تحمیل کردند تا در مجموع با کسب پیروزی 9 بر 2 راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند.

شالکه در شرایطی آماده پذیرایی از رئال مادرید می‌شود که در آخرین بازی‌اش در هفته بیست‌ویکم بوندس‌لیگا با نتیجه یک بر صفر به اینتراخت فرانکفورت باخت و با یک پله سقوط در رده چهارم جدول این رقابت‌ها قرار گرفت. مردان روبرتو دی‌متئو در این فصل از 21 بازی خود در بوندس‌لیگا 10 پیروزی، هفت باخت و چهار شکست داشته‌اند و در فاصله 18 امتیازی بایرن مونیخ صدرنشین قرار دارند.

پورتو میهمان سوئیسی‌ها


در دیگر بازی امشب از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا پورتو، نایب قهرمان فصل گذشته لیگ دسته اول فوتبال پرتغال که در مرحله گروهی صدرنشین گروه H شد، میهمان بازل سوئیس، تیم دوم گروه B است، تیمی که برخلاف انتظار بسیاری توانست بالاتر از لیورپول قرار بگیرد و راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.

بازل در آخرین بازی خود در لیگ سوئیس در خانه برابر سیون با تساوی یک بر یک متوقف شد اما هنوز با 45 امتیاز صدرنشین بلامنازع جدول رده‌بندی این رقابت‌هاست و هشت امتیاز با یانگ بویز رده دومی فاصله دارد.

در سمت مقابل پورتو در هفته جاری که بیست‌ویکمین هفته از لیگ دسته اول فوتبال پرتغال بود، موفق شد در یک بازی خانگی ویتوریا گیمارش را یک بر صفر شکست دهد و فاصله چهار امتیازی خود را با بنفیکای صدرجدولی حفظ کند.

لازم به ذکر است که در نخستین شب از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب (سه‌شنبه) بایرن مونیخ آلمان میهمان شاختار دونتسک اوکراین است و پاری‌سن‌ژرمن فرانسه از چلسی انگلیس پذیرایی می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس