فرمانده ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش گفت: جمهوری اسلامی ایران برای تبادل آموزش و اطلاعات با نیروی دریایی سریلانکا آمادگی دارد.

به گزارش مشرق، فرماندهان و مسئولان ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که از دیروز در بندر کلمبو سریلانکا پهلوگیری کرده است صبح امروز با ژنرال «جایانتا پررا» فرمانده نیروی دریایی این کشور و نیز ژنرال «نامایاکارا» فرمانده ناوگان غرب سریلانکا دیدار کردند.

ناخدا محمدرضا کرمانشاهی فرمانده ناوگروه سی و سوم نداجا در این دو دیدار ضمن تشکر از میهمان‌نوازی نیروی دریایی سریلانکا و ابلاغ سلام فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، روابط دو کشور را گرم و صمیمی توصیف کرد و گفت: ایران و سریلانکا همیشه در حوزه‌های سیاسی و نظامی روابط خوب و دوستانه‌ای داشتند و ما نیز در همین راستا برای تقویت و توسعه این روابط اهتمام ویژه داریم.

فرمانده ناوگروه سی و سوم نداجا اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب توانست در حوزه نیروهای مسلح به خصوص نیروی دریایی بدون وابستگی به بیگانگان در حوزه‌های تربیت و آموزش نیروی انسانی به صورت مستقل عمل کرده به گونه‌ای که امروز پرسنل این نیرو مانند دیگر نیروهای مسلح کشورمان در داخل آموزش می‌بینند.

ناخدا کرمانشاهی تصریح کرد: علاوه بر حوزه نیروی انسانی ما در زمینه تعمیر، نگهداری، طراحی و ساخت تجهیزات نظامی از جمله شناورهای سنگی و حتی زیردریایی خودکفا هستیم و هیچ وابستگی به خارج نداریم.

وی با بیان اینکه ما همواره تاکید ویژه‌ای برای حضور ناوگروه‌های خود در کشور سریلانکا و بندر کلمبو داریم افزود: این ناوگروه به دلیل حضور دانشجویان نیروی دریایی یک ناوگروه عملیاتی و آموزشی است و بنده خودم نیز در اوایل دهه 80 میلادی دو بار برای طی دوره کارآموزی با ناوگروه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران به این بندر آمده‌ام.

فرمانده ناوگروه سی و سوم نداجا تصریح کرد: نیروهای مسلح ما به ویژه نیروی دریایی ارتش با حضور در 8 سال جنگ تحمیلی که در تعریف ملت ما دفاع مقدس نامیده می‌شود، تجارب نظامی خوبی کسب کرد و ما آماده‌ایم این تجربیات را در حوزه‌های آموزشی و نظامی در اختیار کشور سریلانکا قرار دهیم.

ناخدا کرمانشاهی همچنین با اشاره به فعالیت موفق و چشم‌گیر دانشگاه علوم دریایی امام خمینی در نوشهر اظهار داشت: ما آمادگی پذیرش دانشجو از سریلانکا و دیگر کشورهای دوست و برادر را در سطوح دوره عالی و دانشکده جنگ داریم.

در این دو دیدار فرماندهان و مسئولان ناوگروه سی و سوم نداجا از جمله ناخدا رزاقی فرمانده ناو لجستیک بندرعباس، ناخدا حسین‌پور فرمانده ناو موشک‌انداز نقدی و سرهنگ ابراهیم روحانی وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا نیز حضور داشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس