زارعی تصریح کرد: یکی دیگر از تاکیدات رهبر انقلاب در موضوع لغو تحریم ها بود. ایشان به طرف مقابل نشان دادند که ملت ایران از تحریم ها هراس ندارد و تحریم ها نمی تواند اثری در فعالیت های ایران داشته باشد. بنابراین اگر توافق برای لغو تحریم ها صورت نگیرد، ملت ایران همچون گذشته با تلاش بیشتر، فعالیت های خود را با قدرت بیشتری در پیش می گیرد.

به گزارش مشرق، سعد الله زارعی کارشناس مسائل هسته‌ای راهبردهای مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب برای مذاکرات هسته ای را حاوی 3 نکته اساسی دانست و اظهار داشت: اولین نکته این است که این فرمایشات نشان داد حضرت آقا به عنوان رهبری نظام، بر روند فعالیت های هسته ای کشور نظارت دارند و به مردم این اطمینان را دادند که بر حسب این نظارت، اجازه تخلف از مصالح ملی در مسیر مذاکرات را نمی دهند. بر این اساس این بخش از اظهارات رهبری می تواند به معنای پشتیبانی از دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای نیز باشد.

این کارشناس مسائل بین المللی کشور در ادامه به نکته دوم از فرمایشات رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: بخش دیگری از این فرمایشات که به موضوع کلیات و جزئیات مذاکرات مربوط بود نیز نشان داد که رهبری چارچوب فعلی مذاکرات را نادرست می دانند.

وی گفت: ایشان تاکید کردند که باید توافق روی کلیات و جزئیات با هم و در یک جلسه اتفاق افتد. این فرمایش رهبر معظم انقلاب وضعیت جدیدی را در مذاکرات ایجاد می کند و به طرف غربی می فهماند که نظر رهبری به عنوان عالی ترین شخص در ایران حتما باید در مذاکرات مورد توجه قرار گیرد، چراکه طرف غربی می داند وقتی رهبری در موضوعی وارد می شود، تیم مذاکره کننده اجازه خروج از چارچوب های مشخص شده را ندارد و به همین دلیل غرب نیز باید با توجه به تاکید رهبر انقلاب بر توافق یکجا بر جزئیات و کلیات، در برابر این مسئله زانو بزند.

زارعی در بخش پایانی اظهارات خود، نکته مهم دیگری را مطرح کرد و گفت: یکی دیگر از تاکیدات رهبر انقلاب در موضوع لغو تحریم ها بود. ایشان به طرف مقابل نشان دادند که ملت ایران از تحریم ها هراس ندارد و تحریم ها نمی تواند اثری در فعالیت های ایران داشته باشد. بنابراین اگر توافق برای لغو تحریم ها صورت نگیرد، ملت ایران همچون گذشته با تلاش بیشتر، فعالیت های خود را با قدرت بیشتری در پیش می گیرد.

منبع: دانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    واقعا جای تاسف است که تیم ما مدام خود را در چاله دشمن قرار می دهد و بعد باید رهبر معظم انقلاب آنها را از چاله درآورند براستی چرا انقدر باعث زحمت رهبر معظم انقلاب هستید؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس