کد خبر 388098
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷

رئیس فدراسیون والیبال گفت: با عملکرد خوبی که داشتیم دنیا را وادار به تعظیم در مقابل عظمت ایران کردیم.

به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی در سفر به اردبیل برای افتتاح خانه والیبال این شهر صحبت‌هایی مطرح کرد. وی اظهار داشت: ما قول می‌دهیم که با افتتاح خانه والیبال تلاشمان را انجام دهیم تا اردبیل را میزبان مسابقات کاپ آسیا در سال 2016 کنیم که قطعاً در این زمینه رایزنی‌هایمان را نیز امسال و همچنین سال آینده انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما هم‌‌اکنون جزو چهار تیم قدرتمند جهانی در رشته والیبال هستیم و با عملکردمان توانستیم دنیا را وادار به تعظیم در مقابل عظمت ملت ایران کنیم؛ به طوری که آنها توان سانسور کردن این عظمت و قدرت را ندارند و اگر روزی گرفتن یک ست از کره و ژاپن برایمان آرزو بود، امروز آنها آرزوی بردن ایران را در مسابقات جهانی و بین‌المللی دارند.

رئیس فدراسیون والیبال، ادعای برخی از کشورهای آسیایی را در برد ایران در مسابقات آسیایی والیبال یادآور شد و خاطرنشان کرد: حتی برخی از آنها آرزو دارند که ایران از دایره آسیا خارج شده و به جرگه اروپایی‌ها بپیوندد تا از دست والیبال رو به پیشرفت ایران در امان بمانند.

وی با بیان اینکه ما برای هر روزمان تا رسیدن به المپیک آینده برنامه روزشمار داریم، گفت: در حال حاضر 9 کشور آسیایی از ما انتظار ارائه برنامه‌های آموزشی و تجهیزات و امکانات برای پیشرفت والیبال خود را دارند که ما نیز در این زمینه اعلام آمادگی کردیم تا به کمک آنها برویم. برخی‌ها معتقدند والیبال ما نماینده جهان اسلام است و قطعاً در این حرکت می‌توانیم با انگیزه مضاعف به موفقیت‌های روزافزون دست پیدا کنیم.

رئیس فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد:‌ ما در 36 سال گذشته آسیب‌ها و بحران‌های بسیاری را همچون دوران جنگ با پشتیبانی بیش از 39 کشور، تهدیدها، توطئه‌ها و تحریم‌های مختلف را پشت سر گذاشتیم و امروز در اوج عظمت و قدرت جهانی هستیم.

داورزنی، یکی از صحنه‌های غرورآفرین ایرانیان را موفقیت والیبالیست‌های کشورمان در لیگ جهانی توصیف کرد و افزود: همین که سرود کشورمان در قلب آمریکا نواخته می‌شود و در هر بازی پنج هزار نفر در این کشور به عشق جمهوری اسلامی ایران سرود غرورآفرین آن را سر می‌دهند برای ما از هر امتیازی برتر است.

داورزنی با بیان اینکه این افتخارآفرینی‌ها نقطه شکسته شدن غرور کاذب ایادی کفر و استکبار است، عنوان داشت: بلند آوازگی ایران در رشته والیبال مایه عزت داخلی و عصبانیت بیشتر استکبار جهانی است و ما به یقین ثابت کردیم که با این موفقیت‌ها در مقابل کار بزرگ شهدا شرمنده نشدیم و حداقل گوشه‌ای از عزت و غرور آفریده شده به دست آنها را احیا کردیم.

رئیس فدراسیون والیبال درمورد گرفتن میزبانی مرحله نهایی رقابت‌های لیگ جهانی 2015 اظهار داشت: ما بیش از 50 درصد در گرفتن این میزبانی شانس داریم که فردا فدراسیون جهانی والیبال در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند. ایران هم از لحاظ تماشاگر و هم از لحاظ تجهیزات و امکانات نسبت به دو کشور دیگر مطرح در این زمینه لهستان و روسیه از شرایط مطلوب‌تری برخوردار است و قطعاً فدراسیون جهانی تلاش می‌کند تا بهترین گزینه را انتخاب کند. ایران و لهستان بیشترین بیننده داخل سالن والیبال را دارد و از لحاظ تجهیزات، هتل و دیگر امکانات شرایط میزبانی ما مطلوب است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس