فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا پیشنهاد داد تا شورای عالی سازندگی به ریاست رییس جمهور به منظور بهره گیری از تمام توان بومی کشور و مقابله با تحریم ها تشکیل شود.

به گزارش مشرق، سردار عبادالله عبدالهی روز شنبه در مراسم افتتاحیه مرحله دوم پروژه طرح توسعه کارخانه تغلیظ مس سونگون، افزود: دشمن در حالی که نسبت به اعمال تحریم های ظالمانه بر ضد جمهوری اسلامی عمل کرده است، فرزندان این مردم شهیدپرور نشان دادند که با توکل به قدرت لایزال الهی و توسل به ائمه معصومین(ع) می توان به موفقیت ها دست یافت.

وی اضافه کرد: همچنان که در دوران دفاع مقدس جوانان برای مقاومت بسیج شده اند امروز پشتیبانی این پروژه عظیم با توانایی متخصصان داخلی مورد بهره برداری قرار گرفت.

عبدالهی با یادآوری واردات گاز از ترکمنستان، گفت: قرار بود تا پایان سال جاری فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به بهره برداری برسد اما این مهم 70 روز قبل از موعد تعیین شده تحقق یافت و اکنون ایران اسلامی دارای گاز مازاد است.

وی افزود: انتظار می رود بتوان از خط نفتخانه 25 تا 30 میلیون مترمکعب گاز به عراق صادر کرد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در این مراسم مژده داد که در روز 29 بهمن ماه جاری قطعه اول پروژه ملی حرم تا حرم مسیر قم تا گرمسار در سه مسیر رفت و سه مسیر بازگشت به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: قرار است فولاد میانه نیز که در غالب 7 طرح فولاد استانی به اجرا در آمده افتتاح شود.

به گفته عبدالهی، امروز قرارگاه خاتم الانبیا از توان فنی و تخصصی 35 تا 36 هزار مهندس، دکتر و نیروهای ورزیده برخودار است که در هر پروژه ای می توانند نقش آفرین باشند.

مجتمع صنایع مس سونگون در 100 کیلومتری شمال شرق تبریز و 25 کیلومتری ورزقان واقع شده است.

میزان سرمایه گذاری ارزی و ریالی پروژه فاز دوم تغلیظ مس سونگون 95 میلیون یورو و 2470 میلیارد ریال است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس