کد خبر 385211
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲

کارشناس مسائل سیاسی به تحولات عربستان پس از مرگ ملک عبدالله اشاره کرد و گفت: اگرچه ملک سلمان در ابتدا تغییراتی را اعمال کرد اما یک سری از وزا همچون وزیر خارجه، دارایی و نفت را تغییر نداد که بیانگر عدم تغییر چشمگیر در اوضاع داخلی و خارجی عربستان است.

قصد ملک سلمان برای روابط نزدیک‌تر با ایرانبه گزارش مشرق، کارشناس مسائل سیاسی، امروز در برنامه مجله سیاسی شبکه جام جم صدا و سیما، به تحولات عربستان پس از مرگ ملک عبدالله اشاره کرد و گفت: طبق سخنرانی ملک سلمان، پادشاه جدید عربستان، سیاست‌های او تغییرات خاصی را نشان نمی‌دهد.

کارشناس مسائل سیاسی با توجه به سخنرانی ملک سلمان افزود: پادشاه جدید عربستان، برنامه‌های ملک عبدالله را در حمایت از گروه‌های تکفیری و تبعیت از اهداف رژیم صهیونیستی و ناتو ادامه خواهد داد اگر چه اعلام کرده که قصد دارد روابط نزدیکتری با ایران و عراق داشته باشد.

تیموری اظهار داشت: اگرچه ملک سلمان در ابتدا تغییراتی را اعمال کرد اما یک سری از وزا همچون وزیر خارجه، دارایی و نفت را تغییر نداد که بیانگر عدم تغییر چشمگیر در اوضاع داخلی و خارجی عربستان است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به چالش‌های داخلی عربستان، ابراز داشت: 7000 شاهزاده سعودی به نوعی در کسب قدرت رقابت‌ می‌کنند و نظام عربستان در ظاهر از لیبرال دموکراسی تبعیت می‌کند اما در عمل این‌گونه نیست و شیعیان را که از شهروندان درجه دو عربستان هستند در بلوک قدرت و نظام سیاسی راه نمی‌دهند.

وی یادآور شد: سیاست خارحی ملک سلمان در بعد منطقه‌ای، مشکلات چشمگیری خواهد داشت و تهدیدهای امنیتی زیادی از ناحیه بحرین، سوریه، عراق، حزب الله لبنان، غزه و کرانه باختری وجود دارد.

تیموری در پایان به تعامل عربستان با ائتلاف دروغین ضد داعش اشاره و تصریح کرد: مشکلات منطقه‌ای عربستان بیشتر از بین المللی است زیرا به طور کامل از آمریکا، رژیم صهیونیستی و ناتو تبعیت می‌کند چنان که در ائتلاف به اصطلاح ضد داعش، همکاری و تعامل بالایی داشت.
منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محمد ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    0 0
    با این تحلیلای مسخره خنده مردم رو در نیارین. .آخه سعودیا بدون اجازه آمریکا توالت نميتونن برن. میخوای سياست خارجی تعیین کنن. .مشرق خنده ات نمیگیره با این تحلیلای آب کی جون هر کی دوست داری تحلیل نکن.
  • هومن ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    0 0
    خدا عاقبت ما رو به خير كنه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس