کد خبر 385189
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸

در پی تحقیقاتی که انگلیس صورت داده است، گوگل ناچار به تغییر در تنظیمات رسمی و حفاظت از داده‌های خود شد.

به گزارش مشرق، به دنبال پیگیری‌های دادستان تنظیم و حفاظت از داده‌های انگلیس، شرکت جستجوی اینترنتی گوگل ناچار شد تا سیاست‌های خود در زمینه حفظ حریم خصوصی و رسیدگی به اطلاعات خاص، تجدیدنظر کند.

دفتر کمیسر اطلاعاتی (ICO) که بر نگهداری داده‌ها نظارت دارد اعلام کرد که سیاست‌های حفاظت از داده‌های خصوصی در گوگل بسیار مبهم بود و این شرکت مسئولیت رسمی دارد تا در برنامه‌های خود در این زمینه بازبینی کند.

شبکه خبری «راشاتودی» نوشت که در این راستا گوگل جلسه‌ای تشکیل می‌دهد تا اقدامات مورد نیاز برای حفاظت از اطلاعات، مانند سنجیدن کاربران را اجرایی کند تا به استانداردهای موردنظر برسد.

این اقدام، گامی مهم و در نتیجه تحقیقات بلند مدت در پی مذاکرات فشرده صورت گرفت و باعث می‌شود که اطلاعات کاربران هنگام استفاده از خدمات آن‌لاین بهتر حفاظت شود.

این در حالی است که چندی پیش «دیوید کامرون» و «باراک اوباما» نخست وزیر انگلیس و رئیس‌جمهور آمریکا در شام کاری مشترک برای برگزاری اولین مانور مشترک سایبری ابتدا در بخش‌های مالی و اقتصادی تصمیم‌گیری کردند.

دو کشور طی این همکاری‌ها قصد دارند اطلاعات کاربران اینترنتی را به بهانه تهدیدهای سایبری، در اختیار نیروهای امنیتی یکدیگر گذاشته و در این زمینه همکاری نزدیک داشته باشند.همچنین مقامات دو کشور در کاخ سفید، پیرامون تامین هزینه آموزش نسل آینده نیروهای امنیتی برای جاسوسی‌های سایبری نیز به توافق‌هایی رسیدند.

بعد از حملات چندی پیش در فرانسه، کامرون اعلام کرد کلیه فعالیت‌های کاربران اینترنتی در این کشور تحت نظر خواهد بود و وسایل ارتباطی که امکان ردیابی و بررسی فعالیت‌های کاربران آن‌ها توسط نیروهای امنیتی انگلیس وجود ندارد، ممنوع خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس