استرالیای میزبان باید یک بار دیگر، اما این بار در فینال جام ملت‌های آسیا به مصاف کره جنوبی برود.

به گزارش مشرق، پس از رقابت ۱۸ روزه تیم‌های حاضر در جام ملتهای آسیا سرانجام دو تیم استرالیا و کره جنوبی در حالی دیدار فینال را در ورزشگاه المپیک سیدنی برگزار می‌کنند که استرالیا بهترین خط حمله و کره جنوبی بهترین خط دفاع جام شانزدهم را در اختیار دارد.

استرالیای میزبان که در مرحله گروهی با تیم‌های کویت، هم گروه بود، در نخستین دیدار کویت را ۴ بر یک شکست داد و در دومین دیدار عمان را با نتیجه ۴ بر صفر در هم کوبید، اما در دیدار سوم با یک گل مغلوب کره جنوبی شد. کانگوروها با کسب شش امتیاز در مرحله گروهی به عنوان تیم دوم به مصاف چین رفتند و با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسیدند.

استرالیای میزبان با این پیروزی در مرحله نیمه نهایی به مصاف اماراتی رفت که در مرحله یک چهارم نهایی توانسته بود ژاپن را شکست دهد. استرالیا در دیدار نیمه نهایی با نتیجه ۲ بر صفر امارات را شکست داد تا در فینال جام ملت‌های آسیا به مصاف کره جنوبی برود. استرالیا در مجموع ۵ دیدار خود تا پیش از دیدار پایانی جام ملت‌های آسیا با ۱۲ گل بهترین خط حمله را در اختیار دارد. در شرایطی که انتظار می‌رفت کیهیل ستاره بی چون و چرای زردپوشان باشد، سایر بازیکنان جوان پوستش اوغلو خوش درخشیدند هر چند سرزن قهار این تیم نیز نمایش بدی ارائه نداد. به هر حال فینالیست دوره گذشته رقابت‌ها هرچند در خط حمله آمار خوبی بر جای گذاشته اما در خط دفاع چندان مستحکم نشان داده و دروازه‌اش را برابر تیمی مانند کویت نیز باز شده دیده است.

در سوی مقابل کره جنوبی نیز در نخستین دیدار با نتیجه یک بر صفر عمان را شکست داد و در دیدار دوم با یک گل از سد کویت گذشت. کره‌ای‌ها در دیدار پایانی خود در مرحله گروهی با شکست یک بر صفر استرالیا به عنوان تیم نخست راهی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا شد.

کره جنوبی که با ۹ امتیاز راهی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا شده بود، در برابر ازبکستان با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید تا در مرحله نیم نهایی به مصاف عراق برود.

کره‌ای‌ها در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۲ بر صفر عراق را شکست دادند تا بدون گل خورده و با بردن تمامی حریفان خود راهی دیدار فینال شوند. کره‌ای‌ها در مجموعه ۵ دیدار خود تا پیش از فینال ۷ گل به ثمر رساندند و بدون گل خورده تا اینجا بهترین عملکرد را در خط دفاع داشه باشند. البته شاگردان اشتلیکه در خط حمله زهردار نیستند و در مرحله گروهی با سه پیروزی یک بر صفر راهی دور بعد شدند و بنا به اعتراف سرمربی آلمانی خود در بعضی دیدارها مانند عمان شایسته پیروزی نیز نبودند.

حالا کره جنوبی که در مرحله گروهی با استرالیا را در برابر چشمان تماشاگرانش شکست داده بود بازهم در دیدار فینال به مصاف میزبان می‌رود. کره‌ای‌ها این فرصت را دارند که پس از چند دهه دوباره بر سقف فوتبال قاره کهن بایستند و سومین قهرمانی خود را جشن بگیرند. در سوی مقابل استرالیا که دیرگاهی نیست وارد عرصع رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شده این فرصت را دارد تا پس از حذف دو دوره قبل و ناکامی دوره گذشته در فینال برابر ژاپن، نخستین قهرمانی‌اش را در خانه جشن بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس