کد خبر 384302
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱

همزمان با انتظار بسیاری‌ها از جمله اسرائیلی‌ها برای واکنش دبیر کل حزب‌الله لبنان به حمله اخیر صهیونیست‌ها در جنوب سوریه، مقاومت آماده‌باش خود را در طول مرز با فلسطین اشغالی افزایش داده است.

به گزارش مشرق، میزان آماده‌باش عناصر مقاومت در طول مرز با فلسطین اشغالی با لبنان تا مرز جولان در خاک سوریه افزایش یافته است.

«آماده‌باش مقاومت» پس از آن افزایش یافت که تحرکات رژیم صهیونیستی در طول مرز و در داخل شهرک‌های اسرائیلی در مرز لبنان افزایش یافت. این تحرکات نیز در واکنش به انتقام احتمالی حزب‌الله افزایش یافته است؛ انتقامی که پس از حمله بالگرد اسرائیلی به جنوب سوریه انجام خواهد شد و در آن شش نیروی حزب‌الله و یک فرمانده سپاه پاسداران به شهادت رسید.

طبق گزارش وبگاه خبری «تیار» لبنان، اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که تدابیر فوق‌العاده و پیشگیرانه‌ای را حزب‌الله در مناطق نفوذ خود اتخاذ کرده تا آماده هرگونه واکنش اسرائیل به پاسخ خود باشد.

وبگاه تیار افزود که «دنبال کنندگان اخبار و روند فعالیت حزب‌الله تعجب نمی‌کنند که حزب‌الله چنین تدابیری را در واکنش به اقدامات میدانی اسرائیل در دستور کار قرار بدهد چرا که حزب‌الله در مقابل اقدام اسرائیل که بر هم زننده توازن قوای حاصل شده در جنگ سال 2006 و اتفاق اخیر در مزارع شبعاست، نمی‌تواند دست‌بسته بماند».

بنا بر این گزارش، با این حال، وضعیت داخلی لبنان در خصوص جنگ با اسرائیل،‌ ممکن است پس از سخنرانی سید حسن نصرالله (در روز جمعه) کاملا متفاوت شود چرا که پاسخ (مقاومت) به حمله (اسرائیل به) قنیطره شاید در ظرفیت جبهه جولان نگنجد و چه بسا شلیک راکت‌ها از بلندی‌های جولان، سنجش آمادگی طرف مقابل قبل از باگرداندن قواعد بازی به مرحله قبل از حمله قنیطره باشد.

روز سه‌شنبه (دیروز)، ارتش رژیم صهیونیستی از اصابت دو راکت از خاک سوریه در جولان به دو شهرک در این منطقه خبر داد و گفت که ارتش در پاسخ این دو راکت 20 گلوله (خمپاره یا توپخانه) به جولان در خاک سوریه شلیک کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    اسوریه و حزب الله با کمک ایران باید پاسخ دندان شکنی به این رژیم مفت خور ساحر بدهند
  • پسر ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    حزب الله هم الغالبون
  • مهراوه ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    دم حزب الله لبنان گرم که دهن صهیونیست ها را سرویس کرد به این میگن صدورانقلاب خمینی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس